בְּכָה רַבִּי שִׁמְעוֹן וַאֲמַר, וַוי דְגָלוּתָא אִתְמְשַׁךְ, וּמַאן יָכִיל לְמִסְבֵּל לֵיהּ. אֲמַר לֵיהּ, אִי רַבִּי אִי רַבִּי, אִלּוּ הֲוֵית יָדַע כַּמָּה עִרְטוּלָא וּבִלְבּוּלָא, עָבַד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּכָלְהוֹ רְקִיעִין, בְּשַׁעֲתָא דְּגָזַר וּמְסָר לוֹן לְיִשְׂרָאֵל בִּידָא דְּהַהִיא שִׁפְחָה, וּלְאִשְׁתַּעְבָּדָא תְּחוֹת יְדָא דֶאֱדוֹם. בכה רבי שמעון בר יוחאי ואמר אוי על הגלות הארוכה מי יכול לסבול אותה להזכיריכם לפני 1900 שנים אמר את המשפט הזה אוי רבי רבי כמה בלבולים וחשיכה עשה הקב"ה בל הרקיעים כאשר גזר את הגזרה שישתעבדו בני ישראל בין העמים שמסרם לידי השפחה כאמור עבד כי ימלוך ושפחה תירש גבירתה להשתעבד תחת אדום
בְּשַׁעֲתָא דַּהֲווֹ כָּתְבֵי פִּתְקִין בִּרְקִיעָא, עַד דְּלָא אַחְתִּימוּ, בְּגוּשְׁפַּנְקָא דְּחוֹתְמָא דְמַלְכָּא, קְרָא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְכָל חֵילֵי שְׁמַיָיא, וּקְרָא לְגַבְרִיאֵל דְּקֶסֶת הַסּוֹפֵר בְּחַרְצוֹי, וַאֲמַר לֵיהּ, אִיעַכַּב פִּתְקִין עַד דְּלָא אַחְתִּימוּ, וְאֶבְכֶּה עַל בָּנַי, וְאַעֲבֵיד לְהוֹן מִסְפְּדָא וְאֶבְלָא. בְּאוֹמָאָה עֲלַיְיכוּ, כָּל חֵילָא דִשְׁמַיָא, דְּתִשְׁבְּקוּן לִי, וְלָא תִתְקְפוּן לְנַחֲמָא לִי. כְּדָּבָר אַחֵר, (ישעיה כב) עַל כֵּן אָמַרְתִּי שְׁעוּ מִנִּי אֲמָרֵר בַּבֶּכִי אַל תָּאִיצוּ לְנַחֲמֵנִי עַל שֹׁד בַּת עַמִּי. ...................... בשעה שכתב את הפתקים של השיעבוד ועדיין לא חתם קרא הקב"ה לכל חיילות השמים ואמר תעכבו את הפתקים חכו עד שאבכה על בניי ואערוך מספד ואבל אני משביע אתכם כל חיילות השמים אל תנחמו אותי אין לי נחמה בשיעבוד שבניי הולכים לעבור על כן אמר (ישעיה כב) עַל כֵּן אָמַרְתִּי שְׁעוּ מִנִּי אֲמָרֵר בַּבֶּכִי אַל תָּאִיצוּ לְנַחֲמֵנִי עַל שֹׁד בַּת עַמִּי. בְּעַט בְּעִיטִין בִּרְקִיעָא דַעֲרָבוֹת, וַעֲבַד בֵּיהּ בְּקוּעִין וְחַלּוֹנִין פְּתִיחִין. פְּתַח וַאֲמַר, בָּנַי, בָּנַי רְחִימוּ דְּמֵעַיי, רִבִּיתִי לְכוֹן, וּנְטָלִית לְכוֹן, כְּאַבָּא דִּנְטֵיל לִבְרֵיהּ, אוֹלִיפְנָא לְכוֹ דַּחַלְתִּי, אַשְׁלֵטִית לְכוֹ עַל כָּל אוּמִּין דְּעָלְמָא. חַבְתּוּן קַמָּאי בְּכַמָּה חוֹבִין, עָבַרְנָא עֲלַיְיכוּ, בְּגִין דִּבְנִין יַקִּירִין רְחִימִין הֲוֵויתָן קַמָּאי. בעט ברקיעים של הערבות הרקיעים התחתונים בקע בקיעים חרכים חלונות ואמר לישראל בני בני אהובי דמעותיי חיבקתי אתכם לימדתי אתכם יראתי עשיתי אותכם שליטי כל האומות ואתם הרשעתם רשעה אחר רשעה חטא אחר חטא סלחתי, מחלתי עד אשר מלאה הסאה בָּנַי בָּנַי, אֶקְרָא לְאַרְבַּע סִטְרִין דְּעָלְמָא, וְאוֹמֵינָא לְהוֹ עֲלַיְיכוּ. מִזְרָח מִזְרָח, בְּאוֹמָאָה עֲלָךְ, אִי בָּנַי יִתְבַּדְּרוּן בֵּינָךְ, דְּתִסְתַּכֵּל בְּתוֹאֲרָא וּדְיוֹקְנָא דִילְהוֹן, הֵיךְ אִשְׁתַּנֵּי וְאִשְׁתַּחַר בְּעִנּוּיִין דְּעָבְדוּן לוֹן בְּגַוָּוךְ, וְתִבְכֶּה וְתִסְפַּד עֲלֵיהוֹן וְתִנְטַר לוֹן. בני ..בניי אקרא לארבע צדדי העולם ומשביע אני אותם עבורכם מזרח מזרח כאשר בני יתפזר במקומך תסתכל עליהם כיצד השחירו פניהם וכפפו גופם והשתנו דיוקנותיהם בעינויים שיעברו אצלך תבכה תספיד ותשמור עליהם בָּנַי בָּנַי, כַּד הֲוֵיתוּן בְבֵיתָאי, בְּתוּקְפָא דְּאִמְכוֹן, בְּעִידּוּנִין בְּעִינּוּגִין, לָא אַשְׁגַּחְתּוּן עָלַי. בָּנַי בָּנַי, מָה אַעֲבֵיד לְכוֹן, גְּזֵירָא גָּזַרְנָא בְּאוֹמָאָה, אֶלָּא אֲנָא וְאַתּוּן נִגְלֵי. בניי בניי כאשר הייתם בביתי בכוח אימכם בעידונים ותענוגי מלכים לא כיבדתם אותי לא השגחתם בתורתי מה אעשה לכם גזירה היא מלפני אז עכשיו אני ואתם נגלה יחד יחד אצא אתכם לגלות וממשיך המאמר על כל צד בעולם איך הקב"ה משביע אותו
ואיך הקב"ה בוכה ומצטער על כל הצער הצפוי בגלות הארוכה הזו ובהמשך מגיע אֲחֹתִי בְּרַתִּי רַעֲיָיתִי רַעֲיָיא דִּילִי, רְחֵימְתָּא דְנַפְשָׁאי, מַה נֶּעֱבֵיד מִן בְּנָנָא מַה יַּעַבְדוּן אִינוּן. אֲבָל רְחִימָתִי אֲחֹתִי, אֵימָא לָךְ, אִי בִּרְעוּ סַלְקָא עֲלָךְ, אַנְתְּ מְרוּבַּעַת, וְגַדְפִין דִּילָךְ פְּרִישָׂן לְד' סִטְרִין, בְּאוֹמָאָה עֲלָךְ בְּרַתִּי יְחִידָתִי, דְּתֵהַךְ בַּהֲדַיְיהוּ, וְלָא תִשְׁבּוֹק לוֹן, וְתֶחֱפֵי עֲלַיְיהוּ בְּאַרְבַּע סִטְרִין דְּעָלְמָא. וְאִי לָא, יִתְאַבְדוּן מֵעָלְמָא. ............. אחותי ביתי רעייתי אשתי שלי אהבות נפשי מה נעשה לבנינו מה הם יעשו אבל אהובת נפשי אומר לך מה את תעשי את תעטפי אותם בכנפייך אני משביע אותך לכי איתם ואל תעזבי אותם ותחפי עליהם בארבע רוחות העולם כי אחרת הם יאבדו מהעולם בפשעכם שולחה אימכם מָה אֵימָא לָךְ ר', בְּהַהִיא שַׁעֲתָא דִּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל שָׁמְעַת דָא, אֲרֵימַת קָלָא, וְאִזְדַּעְזְעוּ תְּמַנֵּיסַר אֶלֶף עָלְמִין, וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בַּהֲדָהּ. וּכְדֵין (ירמיה לא) קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמַע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ. וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא כְּדֵין, (ישעיה כב) וַיִּקְרָא אֲדֹנָי ה' צְבָאוֹת בַּיּוֹם הַהוּא לִבְכִי וּלְמִסְפֵּד .............. מה אומר לך רבי בשעה שאמר הקב"ה את הדברים האלו לשכינה שמעה את זה והרימה קולה והזדעזעו 18 אלף עולמות והקב"ה מחזיק אותה קול ברמה נשמע רחל מבכה על בניה והקב"ה גם הוא בוכה ומזעזע את כל העולמות ויקרא אדני אלהים צבאות ביום ההוא לבכי ולמספד ולקורחה מַאן חָמָא עִרְטוּלָא בְּכָלְהוֹ רְקִיעִין. מַאן חָמָא בִּלְבּוּלָא וּמִסְפֵּידָא דְּתַמָּן. עַד דְּכָל חֵיילֵי שְׁמַיָיא חֲשִׁיבוּ, דְּכָל עָלְמִין יִתְהַפְּכוּן. כל מי שראה חשיכה זו בכל הרקיעים וכל הבלבול שהיה בכל צבאות השמים והמלאכים עד שחשבו כל המלאכים וכל חיילות השמים שכל העולמות הולכים להתהפך לאבד דָּרַךָ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב, רַבִּי רַבִּי, כַּמָּה רָזִין סְתִימִין כְּלִילָן הָכָא. פָּתַח וְאָמַר, (בראשית ב) וַיַּפֵּל ה' אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל הָאָדָם וַיִּישָׁן. כַּד בְּרָא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאָדָם קַדְמָאָה, דּוּ פַּרְצוּפִין בְּרָאוֹ, וַהֲווּ מִתְחַבְּרָן כַּחֲדָא בְּלָא פֵּירוּדָא. מַאי טַעְמָא. בְּגִין דִּכְתִיב, (שם ה) זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם, בְּלָא פֵּירוּדָא, וְלָא כְתִיב בְּרָאוֹ, אֶלָּא בְּרָאָם. דרך כוכב מיעקב רבי רבי כמה סודות כלולות כאן פתח ואמר ויפל ה' אלהים תרדימה על האדם ויישן. כאשר ברא הקב"ה את האדם הראשון דו פרצופים ברא אותו והיו מחוברים ללא פירוד ככתוב זכר ונקבה בראם ללא פרוד לא כתוב בראו אלא בראם את שניהם כֵיוָן דְּאִתְבְּרִיאוּ, הֲווֹ כַּחֲדָא דָּא עִם דָּא, בְּשִׁיקוּלָא. מָה עֲבַד לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא. נְסַר לֵיהּ נְסִירוּ, וּנְטַל לְנוּקְבָא מִנֵּיהּ, וְאַתְקֵין לָהּ בְּכַמָּה תִּיקּוּנִין, וְקִשְׁטָהּ בְּכַמָּה קִישּׁוּטִין, וְאַלְבֵּישׁ לָהּ בְּכַמָּה לְבוּשִׁין. .................... כייון שנבראו היו כאחד זה עם זו במאוזן מה עשה הקב"ה ניסר אותם
אחור באחור נסירה .?
נכון אחור באחור - הערה חשובה כיון שלא היו פנים אל פנים רצה הקב"ה להביאם למציאות של סוף התיקון פנים בפנים ואחר שהפריד בנסירה את הנקבה מהזכר קישט את הנקבה, והביא אותה אל הזכר בְּאָן אֲתַר, בְּגִנְתָא דְעֵדֶן אַתְקֵין לָהּ. כַּמָּה קִישּׁוּטִין קְשַׁט לָהּ. שִׁבְעִין. וְאִינוּן שִׁבְעִים פָּנִים דְּאוֹרַיְיתָא. כַּמָּה תִּיקּוּנִין תַּקֵּין לָהּ. תְּלֵיסַר תִּיקּוּנִין. אִינוּן תְּלֵיסַר מְכִילִין, דְּאוֹרַיְיתָא נִדְרֶשֶׁת בְּהוּ. כַּמָּה לְבוּשִׁין אַלְבֵּישׁ לָהּ. שִׁית לְבוּשִׁין. וְאִינוּן שִׁית סִדְּרֵי מִשְׁנָה, בְּשִׁית אַנְפִּין. ................... היכן היה כל המעשה בגן עדן כמה קישוטים קישט אותה 70 קישוטים כנגד 70 פנים שיש לתורה כי היא התורה שבעל פה והשבעים כנגד שבע ספירותיה שבע ספירות כלול מעשר שוה שבעים וכמה תיקונים עשה לה 13 כנגד 13 מידות הרחמים משמע השפיע עליה מוחין של גדלות אחות לנו קטנה הגדיל אותה
כמה ליבושים הלביש אותה שש לבושים
שש וארגמן שישה סדרי משנה אוריאל, רפאל, גבריאל, מיכאל נוריאל אלו המלאכים המלווים אותה כל הזמן
כָל הַנֵּי תִּיקּוּנִין, וְכָל הַנֵּי קִישּׁוּטִין, וְכָל הַנֵּי לְבוּשִׁין, עֲבַד לָהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא תַּמָּן בְּגִנְתָא דְעֵדֶן, וּלְבָתַר וַיְבִיאֶהָ אֶל הָאָדָם. וְאָדָם הֵיכָן הֲוָה. בַּאֲתַר דִּנְקוּדָה דְּצִיּוֹן, דְּבֵי מַקְדְּשָׁא תַּמָּן. וּמִתַּמָּן נְטֵיל לוֹן, וְאָעֵיל לוֹן בְּגִנְתָא דְעֵדֶן, וּבָרֵיךְ לוֹן בִּרְכַּת חֲתָנִים. ................. כל אלו התיקונים שתיקן היו בגן עדן ואחר כך ויביאה אל האדם והאדם היכן היה בנקודת ציון ציון - הוא מקום היסוד ומשם נוצר האדם והעלה אותו לגן עדן וברך אותם בכרת חתנים ברכת ששון - זכר - חתן שמחה - נקבה - כלה רָזָא דָא, דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב. דָּרַךְ וְקַשֵּׁיט וְתַקֵּין הַהוּא כּוֹכָב, דְּאִתְנְטֵיל מִיַּעֲקֹב. דִּבְגִין כָּךְ, בְּגִינָהּ יִתְגְּלֵי, מַאן דְּיִתְגְּלֵי. בְּגִין דְּעַל דָּא הֲוָה אָתֵי לְגַבָּהּ, וְאִתְמְשַׁךְ מֵעֵילָא לְתַתָּא. וְקָם שֵׁבֶט מִיִשְּׂרָאֵל, דָּא אִילָנָא דְחַיֵּי. וְקָם: כְּמָא דְאַתְּ אָמֵר, (שם ו) וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי. .................... סוד זה דרך כוכב מיעקב הכוכב - היא החלק שנוסר היא המלכות שנלקחה מיעקב לאחר החתונה נחטפה הכלה ויעקב וכל זרעו מחפש אותה וזהו וקם שבט מישראל הוא עץ החיים על ידי עץ החיים ימצאו את הכלה שנחטפה בליל כלולתיה ועל כך נאמר והקמתי את בריתי היא ברית הנישואין
לכן, היא עץ החיים למחזיקים בה?
כוכב נשמע תמוה הרב יכול להסביר .?
ראיתי הרב באותיות כו יהוה כ'ב עשרים ושתים אותיות התורה נו ענית יפה היא אותיות התורה היא נלקחה מיעקב
וְכַד יְהֵא דָא, וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב וְגו'. כָּל אִינוּן סִטְרִין דְּאִתְאַחֲדָן בְּאִילָנָא תַּתָּאָה, יִתְעַבְרוּן וְיִתְעֲדוּן מִנֵּיהּ. כְּדֵין, (שם ב) וַיֹּאמֶר הָאָדָם זֹאת הַפַּעַם. דָּא זִמְנָא דְּעִדּוּנִין וְעִנּוּגִין, לְאִשְׁתַּעְשְׁעָא כַּחֲדָא וְלָא כִשְׁאָר זִמְנִין דְּסִטְרָא בִּישָׁא אִתְאַחֲדַת בֵּינָנָא. אֲבָל הַשְׁתָּא לֵית עִרְבּוּבְיָא דְּסִטְרָא אָחֳרָא עִמָּנָא, אֶלָּא עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וְלָא שִׁיתּוּפָא אָחֳרָא דְּבִישׁ. ........................ וכאשר תגיע המציאות הזו של וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב כל אלו הצדדים שנאחזים בחלק התחתון של עץ הדעת רע
ימחו מהעולם ז"א יתעורר
מה זה ז"א?
זעיר אנפין מה ז"א יתעורר? עורה למה תישן למי אנחנו אומרים את זה? התגלות יחודו יתברך בכלים יתר על המידה אורות בכלים
לא להתבלבל
מה זה זעיר אנפין?
אין סוף הבורא אין לו מקרה הנבראים כל מה שאנחנו מדברים הוא רק בנבראים
אני מסביר
אין סוף אחדות מופלאה ברא נבראים במתכונת אחידה משפחה יש את השורש שהם סבא - כתר - אריך אנפין אבא - חכמה - אישתו אימא בינה בן - זעיר אנפין בת - מלכות שכינה המשפחה הזו השורשית היא השורש לכל הנבראים בכל הנבראים יש צורה זו של השורש סבא וסבתא יחד כתר אבא ואמא חכמה ובינה זו"ן - זכר ונקבה - זעיר אנפין ומלכות
אֶרְאֶנּוּ וְלֹא עַתָּה, רְאִיָּיה דָא דַּאֲנָא חָמֵינָא, זְמִינָא לְמֶחֱמֵי לֵיהּ, וּלְאִתְקְרָבָא כַּחֲדָא. וְלֹא עַתָּה, בְּגָלוּתָא דְּבָבֶל, בְּהַהוּא בֵיתָא דִּבְנוֹ עוֹלֵי גוֹלָה. אֲשׁוּרֶנּוּ, אֲנָא זַמֵּינָא לְאִסְתַּכָּלָא בֵּיהּ אַנְפִּין בְּאַנְפִּין. וְלֹא קָרוֹב, אֶלָּא בְּהַהוּא בֵיתָא בַּתְרַיְיתָא. דְּבֵין בְּהַאי וּבֵין בְּהַאי, לָא הֲוָה נַיְיחָא, וְלָא קוּרְבָא וְאַחְדוּתָא כִּדְקָא יָאוֹת. ......................
אראנו ולא עתה ראייה זו אומר רבי שמעון שאני רואה על העתיד
בגלות בבל בבית שני שבנו גולי בבל אשורנו משמע זה זמני הבית השני אלא בבית האחרון שיסתכלו פנים בפנים החתן והכלה ולא קרוב לא ייתיחדו עד הבית האחרון
אִי רַבִּי אִי רַבִּי, כַּמָּה קַשְׁיָא מִלָּה, כַּמָּה אָרִיךְ זִימְנָא, כַּמָּה עָאקוּ עַל עָאקוּ, זַמִּינִין לְשַׂנְאֵיהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּגָלוּתָא, וְכַמָּה יִשְׁלְטוּן חֵיוָותָא, וְכַמָּה יִשְׁאֲגוּן לְמִיטְרַף טַרְפִין דְּיִשְׂרָאֵל, בְּכָל זִמְנָא וְזִמְנָא עַד סוֹף יוֹמַיָא. כמה קשה המילה כמה ארוך הזמן צרות על צרות יבואו על ישראל ישנאו אותם יציקו להם וישלטו בהם כמו בחיות כמה ישאגו לטרוף את ישראל הכל הזמנים עד סוף ואחרית הימים והנה מגלה לנו רבי שמעון שראה שהגלות הזו תמשך עד סוף האלף השישי כָעֵת לְסוֹף יוֹמַיָא, כְּפוּם שַׁעֲתָא דְּיוֹמָא, בְּעִידָן דִּי זְרַח שִׁמְשָׁא, מִן יוֹמָא שְׁתִיתָאָה, בְּשַׁעֲתָא דְּיִזְדַּמְּנוּן לְפוּם מִנְיַן שְׁנִין, דְּיוֹבֵל וּשְׁמִטָה כַּחֲדָא, דְּאִיהוּ רעַל דָּא מִן יוֹמָא שְׁתִיתָאָה. כָּעֵת זְמִינָא קָלָא חָדָא לְאִתְעָרָא מֵרוֹם רוֹמֵי רְקִיעִין, קָלָא עָצִיב בִּמְרִירוּ, מַה דְּלָא הֲוָה הָכֵי מִן יוֹמָא דְּאִתְבְּרוּן עָלְמִין. ................ כעת לסוף הימים כפי שעות היום בעת זריחת השמש מן היום השישי - האלף השישי כאשר יתאחדו שמיטה ויובל שמיטה מלכות - יובל בינה שתי האימהות באותו זמן יתעורר קול אחד ממרום המרומים קול עצוב נוגה מה שלא נשמע מאז בריאת העולם
רחל..
וְהַהוּא קָלָא יֶהֱוֵי דַּקִיק, בַּחֲשַׁאי, בִּמְרִירוּ, וַעֲצִיבוּ, נְחֵית וּסְלֵיק, סְלֵיק וּנְחֵית, וְכֵן אֲמַר, אַיֶּילֶת רְחִימִין הֲוַת לִי מִן יוֹמִין קַדְמָאִין, וְאִתְנְשִׂיאַת מִינָאי. רְחוּמִין קַיָּימִין הֲוֵי לִי בַּהֲדָהּ, אַדְכַּרְנָא דְּחוֹתְמָא דִּדְיוֹקְנָה הֲוָה חָתֵים עַל לִבִּי, וַהֲוָה חָתֵים עַל דְּרוֹעָאי, וַהֲוָה תַּקִּיף בְּגַוִּוי רְחִימוּ דִילָהּ, וְרִשְׁפֵּי שַׁלְהוֹבָה מוֹקְדִין בְּגַוִּוי.. .............. כן איילת השחר - רחל וישמע קולו של הקב"ה יאמר איילת אהבים היית לי מימים ראשונים ונשכחנו אבל אהוביי בניי הזכירו לי על ידי חותם של ליבי על זרועי תפילין..
על יד שלהבת יה שבליבם אש שמזכירה לי אותך בְּהַהוּא שַׁעֲתָא גָּעֵי תְּלַת גּוֹעִין, דָּא בָּתַר דָּא, וְיִזְדַּעְזְעוּן רְקִיעִין, וְיִזְדַּעְזְעוּן עָלְמִין כָּלְהוֹ, עַד דְּיִשְׁתַּמְּעוּ קָלִין תְּלַת, לְגוֹ נוּנָא תַּנִּינָא, וְיֵעֲרוֹק אַרְבַּע מְאָה אֶלֶף פַּרְסֵי גּוֹ נוּנָא חַד דְּיַמָּא. וְתַמָּן יוֹשִׁיט מְצוֹדִין וְיַפְרִישׂ רִשְׁתִּין, וְיַמְשִׁיךְ לֵיהּ מִן יַמָּא, וְיָעֵיל לֵיהּ גּוֹ מְתִיבְתָּא דְרָקִיעַ, וְיֶחֱמוּן מִנֵּיהּ כָּל אִינוּן קוֹשִׁין וְכָל אִינוּן פְּלוּגְתִּין דְּאַקְשֵׁי תַּמָּן. וִיהֵא תָּפִיס תַּמָּן מְאָה וְחַמְשִׁין יוֹמִין. ............... אחר כך ישמע שלוש יללות אחד אחר השני ויזדעזעו הרקיעים והעולמות עד שישמע אלו השלוש קולות
ויגיע הקול עד מקום התנין ויברח ארבע מאות פרסה פרסה - כ 4 ק"מ ויקשר התנין וכל המחלוקות והפירודים שעשה
כַמָּה זִמְנִין אִיהוּ דְּלָא שְׁמַעְנָא לְקָלָךְ, וְלָא יְדַעְנָא לָךְ. כְּדֵין כָּל עַלְמָא בְּעִרְבּוּבְיָיא, עַמִּין בְּעַמִּין אוּמִּין בְּאוּמִּין. וּמַאן דְּלָא אִתְחֲזֵי לְמַלְכָּא, יֵיתוּן לֵיהּ לְמִישְׁלַט. וְיֵיתוּן עִמֵּיהּ עַמִּין נוּכְרָאִין, וְלִישָׁנִין אוֹחֲרָנִין, דְּלָא יִשְׁתְּמוֹדְעִין דִּינָא, וְלָא נִימוּסֵי מַלְכוּתָא. וְכַמָּה קְרָבִין יַחְשְׁבוּן לְמֶעְבַּד. .............. אומר לה הקב"ה לא שמעתי את קולך כל העולם יהיה בערבוביה לאחר שישמע הקול עמים ילחמו בעמים אומות באומות ומלכים יפלו ומי שלא מתאים למלוך ימלוך
היללות זה בכי האבות? כן
ערבוביה, הלא נכונים שולטים ולא יהיו חוקים ולא צבאות הכל יכנס לבלבול מוחלט עמים יתערבבו בעמים ממש עיתונות של היום
פליטים מלוב עוברים לאירופה מלכים נופלים צבאות מתפרקים ואז אומר הזוהר תְּלַת מַלְכִין יִשְׁתָּאֲרוּן, וְיִתְעָרוֹן בִּתְלַת סִטְרִין דְּעָלְמָא, עַל עַמָּא דָא. וְהַהוּא מַלְכָּא דְּהֲוָה שָׁלֵיט בְּפוּם רַכִּיךְ, יִשְׁלוֹט בִּרְגַז סַגְיָא, וְנֵס וְתוֹקְפָא עַל עַמָּא קַדִּישָׁא. שלושה מלכים ישארו ויתעוררו בשלוש צדדי העולם על העם הזה על ישראל ואותו אחד שבזמן נפילת העמים והמלכים ששלט על העולם ברכות בנימוס יתעורר ברוגז רב נראה לי שזה אובמבמה ויעביר את כל האשמה על ישראל וזה ממש היום, כל המאמר הארוך הזה מדבר על ימים אלו. קראו אותו וגם תרגומו על הקיר בקבוצה תהיו ברוכים. |
|