ה
דף כט ע''א בראשית
וַיִּקְרָא יְיָ אֱלֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה. הָכָא רְמִיז לֵיהּ דְּעֲתִיד לְחָרְבָא בֵּי מַקְדְּשָׁא וּלְמִבְכֵּי בָּהּ אֵיכָה.
איכה כאן רמז על חורבן בית המקדש
על מגילת איכה
מהי איכה?
אי כה
איפה כה?, כה היא השכינה הקדושה
כה תדבר!
ואני והנער נלכה עד כה נשתחוה ...
איפה כה?, לאן הורדת את השכינה? שאל הקב"ה את אדם
ומיד נכתב זכרון
איכה,,,איכה ישבה בדד זו הבודדה, הגלמודה
המבכה יומם ולילה על חורבן ביתה על שריפת היכלה
על גלות בניה
על הסתלקות בעלה
הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (איכה א) אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד א''י כ''ה
זה כתוב..איכה ישבה בדד... אי כה
אי על כה
עיני עיני יורדה מים
מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה
יומם ולילה את חללי בת עמי
וּלְזִמְנָא דְּאֲתֵי עֲתִיד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְבַעֲרָא כָּל זִינִין בִּישִׁין מֵעָלְמָא כְּדִכְתִיב, (ישעיה כה) בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח. כְּדֵין תָּב כֹּלָּא לְאַתְרֵיהּ כְּדִכְתִיב, (זכריה יד) בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה יְיָ אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד
ובאחרית הימים, עתיד הקב"ה לבער את כל מיני הרוע
מהעולם ככתוב, בלע המות לנצח
סוף הימים, קץ הזמן, קץ הימין
קץ הימין הוא הנצח
חכמה
חסד
נצח
סוף צד ימין
שם יבלע המות
בלע, כפי הנחש שבלע את זרע
יעקב
כך בולע יעקב את הנחש
כי יעקב בנצח
כפי שאמר
הוא - יעקב בנצח
והיא רחל בהוד
היא בקץ הימים
הוא בקץ הימין
ושניהם בסוף הזמן
עם בניהם המצולקים הכאובים
ישובו לציון
ישובו להכריז ולצעוק בקול,
בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה יְיָ אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד
אחדות מופלאה שלא הייתה מעולם
שכל הנבראים עברו תהליכים של למידה
גילה
גדילה
גלגול אחר גלגול
צרוף אחר צרוף
קלוף אחר קלוף
רק החזקים
רק העקשנים - עם קשה עורף
רק אלו ששרדו
אוד מוצל מאש
רק הם יזכו לראות בשוב ה' את שיבת ציון
היינו כחולמים
הכל חלום אחד...סייוט שעוד מעט מסתיים
עוד רגע קט נתעורר
ותפרחנה עיניים רוחניות
ותסגרנה עיניים גשמיות, שקרניות מדמות
ואז נשיר את שיר ה' על אדמת קודש
ציון
ציון
בְּהַהוּא זִמְנָא יִזְכּוּ יִשְׂרָאֵל כָּל חַד וְחַד לְבַת זוּגֵיהּ.
ואז כל אחד ואחת מישראל יזכו לבני זוגם
כפי שהקב"ה זוכה בבת זוגו השכינה
אחר כל העבודה והתיקון והברור והצרוף
כך כל ישראל
אחר שבררו והוציאו מהנחש בולעו ואיחדו וחיברו וליקטו
נעשו שלימים - זכר ונקבה - ויקרא אותם אדם
אדם שלם איש ואישה
וְדָא אִיהוּ דִּכְתִיב, (יחזקאל לו) וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וּכְתִיב, (יואל ג) וְנִבְּאוּ בְּנֵיכֶם וּבְנוֹתֵיכֶם וְגו'
וזהו הלב החדש
לב בשר - בנוי מחלל אחד
וליבי חלל בקרבי
אין רע
אין טוב
יש שלימות ללא הפכים
לא אור ולא חושך
שלימות שהיא נעלמה מהבנתנו בעולם של פירוד והפכים
ולב חדש זה
הוא לב של נבואה
של הסתכלות רוחנית
וניבאו בניכם ובנותיכם
וְאִלֵּין (דף כח ע''ב) אִנּוּן נִשְׁמָתִין חַדְתִּין דְּעֲתִידִין לְמֶהֱוֵי עַל יִשְׂרָאֵל. כְּמָה דְאוּקְמוּהָ אֵין בֶּן דָּוִד בָּא עַד שֶׁיִּכְלוּ כָּל נְשָׁמוֹת שֶׁבַּגּוּף וְאָז הַחֲדָשׁוֹת יָבוֹאוּ.
ואלו
בניכם ובנותיכם הם נשמות חדשות
עתיד הקב"ה לחדש את עולמו
הם לא היו בגלות
הם לא חוו רוע
הם לא מכירות חושך
רק כאשר תסתיים בניית עולם הנצח על ידי הנשמות הישנות העתיקות
רק אז יתגלו נשמות חדשות
רק כאשר ייפדו כל נשמות הבלועות
מגוף הבליעל - הנחש
בְּהַהוּא זִמְנָא מִתְעַבְּרִין עֵרֶב רַב מֵעָלְמָא, וְאִתְּמָר בְּיִשְׂרָאֵל וּבְמשֶׁה כָּל חַד בְּבַת זוּגַיְיהוּ וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבּוֹשָׁשׁוּ. דְּאִתְעֲבַר עֶרְוָה מֵעָלְמָא דְּאִלֵּין אִנּוּן דְּגָרְמוּ גָּלוּתָא, עֵרֶב רַב וַדַּאי.
באותו זמן מסתלקים ערב רב מהעולם
איזה עולם?
אדם עולם קטן
ערב רב אשר בתוך כל אחד מאיתנו
עמלק החי בתוך כל אחד
רפאים - המרפים כל אחד מעבודתו את השם יתברך
נפילים המפלים את האדם ליאוש
גיבורים הדוחפים את האדם לגבורת הגשמיות
ענקים שבכל דבר מעצמים כל בעיה קטנה הופכת להיות "בלון מנופח"
וְאִתְּמָר בְּיִשְׂרָאֵל וּבְמשֶׁה כָּל חַד בְּבַת זוּגַיְיהוּ וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבּוֹשָׁשׁוּ. דְּאִתְעֲבַר עֶרְוָה מֵעָלְמָא דְּאִלֵּין אִנּוּן דְּגָרְמוּ גָּלוּתָא, עֵרֶב רַב וַדַּאי.
וכאשר יסתלקו כוחות הטומאה הערב רב
כוחות הזימה, התאוות אז ישוב מה שהיה
ונאמר בישראל ובמשה
על אחד עם בת זוגו
ויהיו שניהם ערומים
האדם ואשתו ולא התבוששו
כיון שהבושה מגיעה על דבר לא טוב
הנחש הכניס מושג הערלה
שכל מערכתיחסים בין בני זוג מעורבת זימה
שהיא כוח טומאה היונקת ממעשי הזיווג
ואז יש בושה וכיסוי
וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבּוֹשָׁשׁוּ. דְּאִתְעֲבַר עֶרְוָה מֵעָלְמָא דְּאִלֵּין אִנּוּן דְּגָרְמוּ גָּלוּתָא, עֵרֶב רַב וַדַּאי.
וכאשר יסתלקו כל כוחות הרשע
ולא יהיו השפעות של רוע וזימה
שוב לא יתבוששו
ערוה היא סיבת הגלות
ערוה
ער - בנו של יהודה
היא זורק כל זרעו על אדמה
וה - הם זכר והנקבה
לא זכו לקבל זרע קודש
נשארה ערוה של תכליתה להחטיא
ולא תראה ערוות אביכם ואמכם
זה כאשר אנחנו בשליטת טוב ורע,
לעתיד כולם ילכו ערומים
ללא בושה
זה יהיה טבעי
הלבושים
יהיו המצוות
לא תהיה תשוקה
כבתחילה הכל חוזר להתחלה רק שגם הגוף יהיה מתוקן ככה הבנתי
נכון
מדהים
עלתה המחשבה הזו בי
שבעצם
ישמשיכו להיות זיווגים גם בתחתונים כלומר בנינו?
כלום לא נבנה
ואנחנן התהליך של הבנייה
אנחנו הולכים אחורה בזמן
הקב"ה רואה ראשית מאחרית
ישראל הוא אחרון
עם ישראל חלק הם
יחידת הקומנדו
עברה לצד השני של האויב
ומשם היא מתקדמת
מהסוף להתחלה
כן
הם
מחצדי חקלא
הם אלו שנכנסים לתוך שטחי
אוייב ופודים שבויים
חלקם נפגעים
כן מבררים ניצוצות
כן גם זו סכנה
חלקם נופל בשבי
כן נאמר שגם ע"י מעשים טובים ועסק התורה אתה גם מברר ניצוצות שלך שנפלו
איגרא רבא
אידרא רבא
אמר רבי שמען
מחצדי חקלא מעטים
ובשולי הכרם
אלו הולחמים
המקובלים
מעטים
וזורקים אותם לשוליים
של הכרם
למה?
הרי הם העילית?
תראה ביתת מדרש של פשט
אמת
כסאות מרופדים
משכורות
ספרים
ואנחנו
עניים
ללא טלפונים
כל הדפסה אני מקיז דם
ככה זה יש לזה עניין לא לשווא
איך שוברים את זה?
יצאו כמה חלול השם עבור בצע כסף
עם סגולות
קמיעות
ומצליחים
אני מתנגד
לא עוסק בזה
נכון זה סוג של פסל
אז איך נעשה
להביא תפוצה גדולה יות
להפיץ את דברי הזוהר
וְעֲלַיְיהוּ אִתְּמָר. וְהַנָּחָשׁ הָיוּ עָרוּם מִכָּל חַיַּת הַשָּׂדֶה וְגו' עָרוּם לְרַע מִכָּל חֵיוָן דְּאוּמִין דְּעָלְמָא עוֹבְדֵי כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת.
עלייהם נאמר...והנחש היה ערום מכל חית השדה
מה זה ערום?
כאשר אדם ערום אין לו בטחון
לא מזהים אם הוא מלך או עבד
בשיטות חקירה
מפשיטים אדם הוא מאבד את כל בטחונו
וקל יותר לשלוט בו
זה אדם רגיל
ואילו אצל הנחש
אצל הרשעים
הפוך
ערום ללא לבושים זה כוחו
כוח הרוע צריך להראות
הוא מפחיד הוא מאיים
וְאִנּוּן בְּנוֹי דְּנָחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי דְּפַתֵּי לְחַוָּה. וְעֵרֶב רַב וַדַּאי אִנּוּן הֲווּ זוּהֲמָא דְּאַטִּיל נָחָשׁ בְּחַוָּה. וּמֵהַהִיא זוּהֲמָא נָפַק קַיִן וְקָטַל לְהֶבֶל רוֹעֵה צֹאן דְּאִתְּמָר בֵּיהּ בְּשַׁגָּם הוּא בָּשָׂר בְּשַׁגָּם זֶה הֶבֶל. בְּשַׁגָּ''ם וַדַּאי אִיהוּ משֶׁ''ה וְקָטִיל לֵיהּ וְאִיהוּ הֲוָה בְּרָא בּוּכְרָא דְאָדָם.
והם בני הנחש הקדמוני
שפיתה לחוה
הם תוצאת זיווג של חוה עם הנחש
נידה של אישה הוא רעל הנחש
ולזכר נתן עורלה
הזכר בפעם אחת נטהר - ברית מילה קדושהואין יותר זוהמת הנחש
ואילו אצל האישה
זה בדמה
כל חודש
היא מוציאה את הטומאה
והטומאה חוזרת
והם צאצאי חוה ונחש הם הערב רב
וראשם ומניהגם הוא קין
קין נולד עם ראש של נחש
מיד הרג את הבל
רק בכור אחד יהיה
מֵהַהִיא זוּהֲמָא נָפַק קַיִן וְקָטַל לְהֶבֶל רוֹעֵה צֹאן דְּאִתְּמָר בֵּיהּ בְּשַׁגָּם הוּא בָּשָׂר בְּשַׁגָּם זֶה הֶבֶל. בְּשַׁגָּ''ם וַדַּאי אִיהוּ משֶׁ''ה וְקָטִיל לֵיהּ וְאִיהוּ הֲוָה בְּרָא בּוּכְרָא דְאָדָם.
סוד הגלגול
בשגם הוא הבל
הוא משה
ומשה הרג את הבכור של הקליפה
והקב"ה הרג את כל הבכורים בעולם, אצל כל הנבראים
ומיד חוקק חוק
פדיון בכור
יש בכור אחד - בני בכורי ישראל
כל שאר הבכורות לי הם
האי חסידא משה רבינו
וְעִם כָּל דָּא משֶׁה בְּגִין לְכַסָּאָה עַל עֶרְיָיתָא דְּאֲבוּהִי נְטַל בַּת יִתְרוֹ דְּאִתְּמָר בֵּיהּ (שופטים א) וּבְנֵי קֵינִי חוֹתֵן משֶׁה,
אפילו שקין הרגו בגלגול הראשון
קיים מצוות כיבוד אב
והתחתן עם הת אחיו
הוא יתרו הקיני
וְהָא אוּקְמוּהָ אַמַּאי אִתְקְרֵי קֵינִי שֶׁנִּפְרַד מִקַּיִן. כְּמָא דְאַתְּ אָמֵר, (שופטים ד) וְחֶבֶר הַקֵּינִי נִפְרַד מִקַּיִן. וּלְבָתַר בָּעָא לְאַהֲדָרָא עֵרֶב רַב בִּתְיוּבְתָּא לְכַסָּאָה עֶרְיְיתָא דְּאֲבוּהִי
משה
כבוד אביו עמד לו בכמה דברים
בכך שלקח את ציפורה בת אחיו קין
לאישה
ואחר כך
הוציא את כל הערב רב וצירפם ישראל
אמר לו הקב"ה הם יכשילו הם יסיטו
אמר משה ובכל זאת יש בהם נציצות קדושה
של אדם ראשון
כפי שידוע
130 שנים ישב אדם ראשון לנקות עצמו
מרעל הנחש על ידי שפיכת זרעעל האדמה
מהזרע הזה נוצרו כל המזיקים כל השדים בעולם
כעת משה אומר
אני רוצה לתקן אותם
עד משה - בדמעתי ערשי אמסה
דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא מַחֲשָׁבָה טוֹבָה מְצָרְפָהּ לְמַעֲשֶׂה, וְאָמַר לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא מִגִּזְעָא בִּישָׁא אִנּוּן, תִּסְתַּמַּר מִנַּיְיהוּ. אִלֵּין אִנּוּן חוֹבָה דְּאָדָם דְּאָמַר לֵיהּ וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ. אִלֵּין אִנּוּן חוֹבָה דְּמשֶׁה וְיִשְׂרָאֵל.
אמר לו הקב"ה
אלו מזרע לא טוב
אנוש מבול סדום הפלגה
הם חובה הם רשעים שישפיעו עעל ישראל
זה כל הצירופים
גלות התארכה
בגלל ברור הערב רב
וּבְגִינַיְיהוּ גָּלוּ יִשְׂרָאֵל בְּגָלוּתָא וְאִתְתָּרְכוּ מִתַּמָּן הֲדָא הוּא דִכְתִיב וַיְגָרֶשׁ אֶת הָאָדָם. וְאָדָם יִשְׂרָאֵל וַדַּאי. וּמשֶׁה בְּגִינַיְיהוּ אִתְתָּרֵךְ מֵאַתְרֵיהּ וְלָא זָכָה לְמֵיעַל בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל
בגללם
גלו ישראל בגלות וגורשו
ובגללם משה לא זכה להכנס לארץ ישראל
אמת
אבל הוא בגלות עם השכינה
משה
אתה יודע איפה משה
עכשיו
קראתי בזוהר
נרנחי
נפש
שער חמישים של הטומאה
לברור
עם נפש יוסף
נפש דוד
רוח מול בית פרעה פעור
נשמה גן עדן יש לו שם ישיבה
כל לימוד מכאן
הם לומדים ומשפיעים
דִּבְגִינַיְיהוּ עֲבַר מַאֲמַר דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וְחָב בַּסֶּלַע דְּמְחָא בֵּיהּ דְּלָא אָמַר לֵיהּ אֶלָּא (במדבר כ) וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע וְאִנּוּן גָּרְמוּ. וְעִם כָּל דָּא מַחֲשָׁבָה טוֹבָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְצָרְפָהּ לְמַעֲשֶׂה דְּאִיהוּ לָא קָבִּיל לוֹן וְיָהִיב בְּהוֹן אוֹת בְּרִית אֶלָּא לְכַסָּאָה עֶרְיָיתָא דְּאֲבוּהָ
אז למה הכה את הסלע
אומר
הכל לכסות מעשי אדם
אבל החידוש העצון
הוא
משה רבינו בעלה של מטרוניתא
של השכינה
בארוע שבירת הלוחות היו אמרוים להתחתן
כלת משה
ראה משה את הנחש מסתובב
אמר אם אתן את הלוחות
של עץ החיים,,,הנחש יאכל וחי לעולם
ולכן שיבר אותם
כל נשמות ישראל היו שם
כל נשמה לקחה חלק מהאותיות
שעפו ופרחו
רבי יהודה הנשיא לקח משניות
נולד הוציא את המשניות אל הפועל
רבי יוסף קארו הוציא שולחן ערוך
משם קיבל
וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אָמַר לֵיהּ (במדבר יד) וְאֶעֱשֶׂה אוֹתְךָ לְגוֹי גָדוֹל וְעָצוּם מִמֶּנּוּ. וּבְגִינַיְיהוּ אָמַר (שמות לב) מִי אֲשֶׁר חָטָא לִי אֶמְחֶנּוּ מִסִּפְרִי, דְּאִנּוּן מִזַּרְעָא דְּעֲמָלֵק דְּאִתְּמָר בֵּיהּ (דברים כה) תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק וְאִנּוּן גְּרַמָא לְתַבְּרָא תְּרֵין לוּחִין דְּאוֹרַיְיתָא. וּמִיָּד.
הקב"ה אמר למשה "יישר כוח" ששברת
כעת אעשך גוי גדול
ממך אעשה את ישראל
אמר לו משה
הקב"ה
ישראל תורה ואתה אחד
אם תמחה את ישראל
תמחה אותי - אני התורה
ואז הכל יחזור לתהו
אמר לו
סלחתי דברייך
מוסר גדול לאדם
אפשר לשנות מידת הדין
על ידי טענות נכונות
על ידי שכהוע
הקב"ה לא רוצה רובוטים
יש לו מליארדים
הוא רוצה שותף
בן
בני בכורי ישראל...
שנזכה לגאולה ברחמים