התעוררות של התחתונים מעוררת את העליונים
משק כנפיים של פרפר בקוטב
יוצר סופת הוריקן
כך כוחו של יהודי העוסק בתורה
משק כנפי שפתיו
יוצר מציאות
יוצר גאולה
ישתבח הבורא
ויתהלל
שנתן לנו
להוציא לאור תורה
קדושה
אהבת חברים
שמחת קבלת שבת
וקבלת פני משיח
על ידי עיסוק במדרש הנעלם
המדבר על ימות משיח
אמן
מַתְנִיתִין, תְּנַן אַרְבַּע רוּחוֹת הָעוֹלָם מְנַשְּׁבָן, וְעָתִיד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְהִתְעוֹרֵר רוּחַ אֶחָד לְקַיִּים הַגּוּף, שֶׁיְהֵא כְּלוּל מִד' רוּחוֹת. הֲדָא הוּא דִכְתִיב (יחזקאל לז) מֵאַרְבַּע רוּחוֹת בֹּאִי הָרוּחַ.
משנה - מדרש הנעלם
ארבע רוחות מנשבות בעולם
ועתיד הקב"ה
להוציא רוח חדשה
לקיים את הגוף הנצחי
וְתָאנָא, אוֹתוֹ הָרוּחַ הוּא רוּחַ הַמּוֹלִיד, הוּא הָרוּחַ הָאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה. וְאֵין בֵּין הָעוֹלָם הַזְּה לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, אֶלָּא שִׁעְבּוּד » מַלְכֻיּוֹת בִּלְבָד. וְאֵין בֵּין עוֹלָם הַזֶּה, לִתְחִיַּית הַמֵּתִים אֶלָּא נְקִיּוּת והַשָּׂגַת יְדִיעָה. רַב נַחְמָן אָמַר וְאֲרִיכוּת יָמִים.
אותה הרוח, היא רוח אלהים מרחפת על פני המים
היא רוחו של משיח
שנברא לפני הכל
הוא המוליד והאוכל והשותה
מה זה?
יוצר יש מאין
מרחפת על פני המים
הוא המשיח שמברר מאז בריאת העולם
ועד גילויו
את הרפ"ח
רפ"ח מת - מרחפת
רפ"ח הם כל ניצוצות הקדושה
שנפלו מטה
הוא מחולל
הוא נמצא שם למטה
מעלה את כל הנפשות
דרך האוכל
השתיה
הלידה
ואמרו
אין בין ימות משיח והעולם הזה
אלא שיעבוד מלכיוית
מלכות - כלי
הכלים שנשברו - הם סיבת הגלות
והם סיבת הגאולה
ואין בין ימות משיח
לבין העולם הזה
אלא נקיון והשגת ידיעה
לא לימוד
לא שכל
השגה של ידיעה - המגיעה עם הרוח
ורוח חדשה אתם בקירבם
אמונה
וכולם ידעו אותי
לא יצטרכו לומר איש לרעהו
דעו את ה'
ידיעת השם בהשגה
היא גילוי פנים
את פניך אבקש
אל תסתר פנייך ממני
כי פני השם הם העולם הבא
הם הרחמים הגמורים
הם ידיעתו
הוא שמח בך כאשר אתה מחפש את פניו
הוא רוצה שתגלה אותו
יושב בסתר עליון
ישת חושך סתרו
גם בחושך וגם מסתתר
כמו אבא המתחבא לבנו
וכאשר הבן מוצא
אבא מושיט ידיו
ולוקח את בנו ואומר
לו הנה אתה
הנה אני
לא הלכתי, לא נעלמתי, חיכתי
שתגלה אותי
אָמַר רַב יוֹסֵף וכִי יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ וּתְחִיַּית הַמֵּתִים לַאו חַד הוּא. אָמַר לֵיהּ, לא. דִּתְנַן, בֵּית הַמִּקְדָּשׁ קוֹדֶם לְקִבּוּץ גָּלֻיּוֹת, קִבּוּץ גָּלֻיּוֹת, קוֹדֶם לִתְחִיַּית הַמֵּתִים, וּתְחִיַּית הַמֵּתִים הוּא אַחֲרוֹן שֶׁבְּכֻלָּם.
אמר רבי יוסף
יש סדר בגאולה
קודם - בית מקדש
מקדש בלב - כאשר כל ישראל יעשו מקדש בתוכם
לקב"ה
ושכנתי בתוכם - בתוך הלב של כל אחד
ואחר כך קיבוץ גלויות
ותחיית המתים האחרונה
מ' שָׁנָה קוֹדֶם הַקִּבּוּץ גָּלֻיּוֹת לִתְחִיַּית הַמֵּתִים, כִּדְאַמְרִינָן וַיְהִי יִצְּחָק בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה. הַאי מ' שָׁנָה, מַאי עֲבִידְתַּיְיהוּ. אָמַר רַב כַּהֲנָא אָמַר רִבִּי בְּרוֹקָא, מִקִּבּוּץ גָּלֻיּוֹת עַד תְּחִיַּית הַמֵּתִים, כַּמָּה צָּרוֹת, כַּמָּה מִלְחָמוֹת יִתְעוֹרְרוּ עַל יִשְׂרָאֵל, וְאַשְׁרֵי הַנִּמְלַט מֵהֶם, דִּכְתִיב, (דניאל יב) בָּעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָּא כָּתוּב בַּסֵּפֶר
40 שנים קודם קבוץ גלויות
40 כימי עיבור של תינוק
בכל פעולה רוחנית יש 40 ימים
לע"ימ
עיבור
יניקה
מוחין
סדר קבוע
כמה מלחמות יתעוררו על הישראל
ומי ימלט
כָּל הַנִּמְצָּא כָּתוּב בַּסֵּפֶר
כל הנמצא בתורה הקדושה
כל יהודי הוא אות או חלק אות בתורה
בתוכנית הבריאה
רִבִּי יְהוּדָה אָמַר מֵהָכָא, (דניאל יב) יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים. רִבִּי יִצְּחָק אָמַר מֵהָכָא, (זכריה יג) וּצְּרַפְתִּים כִּצְּרוֹף אֶת הַכֶּסֶף וּבְחַנְתִּים כִּבְחוֹן אֶת הַזָּהָב. וּבְאוֹתָם הַיָּמִים, יִהְיוּ יָמִים אֲשֶׁר יֹאמְרוּ (קהלת יב) אֵין לִי בָּהֶם חֵפֶץ, וּמִשָּׁעָה שֶׁיַּעַבְרוּ הַצָּרוֹת עַד תְּחִיַּית הַמֵּתִים מ' שָׁנָה.
צרוף אחר צרוף
ייסורים אחר ייסורים עד בוהק הזהב
עד היותו טהור לחלוטין
אין סיגים
אין רע
יש חיבור לטהור המושלם
ואלו הימים שבהם
יאמרו - אין לי בהם חפץ
ומשעה שיעברו הצרות
עש לגאולה - 40 שנים
ראו נבואה של אחד מגדולי התנאים
תלמידו של רבן יוחנן בן זכאי
עליו העיד רבי עקיבא
שאורו של רבי אלעזר בן ערך
גדול מאורה של החמה
רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲרָךְ, הֲוָה יָתִיב, והֲוה קָא מִצְּטָעֵר בְּנַפְשׁוֹי טָפֵי עֲאל לְקָמֵיה רָבִּי יְהוֹשֻׁעַ. אָמַר לֵיהּ חֵיזוּ נְהִירוּו בּוּצִּינָא דְעֲלְמָא לָמָה חֲשׁוֹכָן. אָמַר לֵיהּ, חֵיזוּ וּדְּחִילוּ סָגִי עֲאל בֵּי, דְּהָא אֲנָא חַמֵי מָה דְאִתְעַרוּ חַבְרָנָא מָארֵי מַתְנִיתָּא, דְּשָׁארַת עֲלָיְיהוּ רוּחַ קַדִּישִׁין. וְהַהוּא דְאִתְעֲרוּ, דְּבְשְׁתִיתָאֵי יְהֵא פּוּרְקָנָא, שָׁפִּיר.
היה יושב ומצטער
בנפשו, בא אליו רבי יהושוע - בר פלוגתא של רבי אלעזר
אמר לו
למה פנייך נפולות וחשוכות
אמר לו רבי אליעזר
ראיתי ברוח הקודש
כפי שנאמר
רק באלף השישי תבוא הגאולה
ואני רואה שזה לא יהיה בהתחלת האלף
רק בסופה
לאחר 480 שנים של האלף השישי
תהיה התעוררות של החכמה
לפני 300 שנים מהיום אחורה
אז החל בעולם שינוי של טכנולוגיה
ותעשייה
ומדע
ובקדושה
זוהר קדוש
תורת הסוד
וּבְגִינֵי כָּךְ אִתְעָרוּ חֲבֵירָנָא, עַל פְּסוּקָא דְּקָרָא לוֹן בְּנֵי חֵת, חֵ''ת, דְּיִתְעָרוּן לְח''ת שָׁנָה, וְהַיְינוּ דִכְתִיב, (ויקרא כה) בִּשְׁנַת הַיּוֹבֵל הַזֹּאת תָּשׁוּבוּ אִישׁ אֶל אֲחוּזָתוֹ. כְּשֶׁיִּשְׁתַּלֵּם הַזֹּא''ת, שֶׁהוּא חֲמֵשֶׁת אֲלָפִים ואַרְבַּע מֵאוֹת וּתְמַנְיָא, תָּשׁוּבוּ אִישׁ אֶל אֲחוּזָתוֹ, אֶל נִשְׁמָתוֹ, שֶׁהִיא אֲחוּזָתוֹ ונַחֲלָתוֹ
ובגל לזה שנאמר
על בני חת - תהיה התעוררות
ח"ת = 480
באלף השישי
ישובו איש אל אחוזתו
שורשי הנשמות יחלו במסע החזרה אל ארץ ישראל
אלו הם הישובים הראשונים
שקמו
וּבְגִינֵי כָּךְ אִתְעָרוּ חֲבֵירָנָא, עַל פְּסוּקָא דְּקָרָא לוֹן בְּנֵי חֵת, חֵ''ת, דְּיִתְעָרוּן לְח''ת שָׁנָה, וְהַיְינוּ דִכְתִיב, (ויקרא כה) בִּשְׁנַת הַיּוֹבֵל הַזֹּאת תָּשׁוּבוּ אִישׁ אֶל אֲחוּזָתוֹ. כְּשֶׁיִּשְׁתַּלֵּם הַזֹּא''ת, שֶׁהוּא חֲמֵשֶׁת אֲלָפִים ואַרְבַּע מֵאוֹת וּתְמַנְיָא, תָּשׁוּבוּ אִישׁ אֶל אֲחוּזָתוֹ, אֶל נִשְׁמָתוֹ, שֶׁהִיא אֲחוּזָתוֹ ונַחֲלָתוֹ
כאשר תושל הזא"ת
מי זאת - בזאת יבוא אהרון אל הקודש
מי זאת עולה
זאת השכינה - המלכות - שבת
כאשר היא תושלם, על ידי איסוף כל הניצוצות
רק אז תבוא הגאולה
אָמַר רִבִּי יְהוֹשֻׁעַ לא תִּקְשֵׁי לָךְ הַאי, דְּהָא תָּנִינָן ג' כִּתּוֹת הֵן, שֶׁל צַּדִּיקִים גְּמוּרִים ושֶׁל רְשָׁעִים גְּמוּרִים וְשֶׁל בֵּינוֹנִים. צַּדִּיקִים גְּמוּרִים יְקוּמוּן בְּקִימָה שֶׁל מֵתֵי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, מֵהַיּוֹם כַּמָּה שָׁנִים, שֶׁהֵם קוֹדְמִים בַּתְּחִלָּה, בִּשְׁנַת הָאַרְבָּעִים שֶׁל קִבּוּץ גָּלֻיּוֹת.
אמר לו רבי יהושוע
אל תתקשה כל כך
הכל תלוי במעשי האדם
ייסורי באים על האדם
בגלל מעשיו - גם אם כל העולם
באש - והוא צדיק
לא יאונה לו שום רע
שומר ה' רגלי חסידיו
אין פורענות באה על האדם
אלא אם הורשע בדין
ישנם שלוש כתות
רשעים גמורים
שהפכו עצמם למרכבת הרשעה
יצאה מהם כל הקדושה
הם כקליפת המוץ והתבן
אין בהם כלום
לא עתיד
לא נצח
ובטח לא תחיית המתים
אין מה להחיות בהם
כת שניה - בינוניים
כת שלישת - צדיקים גמורים
הם הצדיקים יקומו בקימה של מתי ארץ ישראל
מתי ישראל הם הראשונים בתחיית המתים
אחריהם יגיעו במחילות עפר
מתי חוץ לארץ
תחיית המתים רק בעפר ארץ ישראל
הוא היחידי שאין בו כוח טומאה
כל עפר העמים טמא ומטמא
רִבִּי אַבָּהוּ פָּתַח וְאָמַר, (שיר השירים א) עַד שֶׁהַמֶּלֶךְ בִּמְסִבּוֹ נִרְדִּי נָתַן רֵיחוֹ. דְּתָנִינָן, אַרְבַּע תְּקוּפוֹת וְאַרְבַּע זְמַנִּים מְשׁוּנִים זוֹ מִזּוֹ יַעַבְרוּ הַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבֹא. הָאֶחָד, אוֹתוֹ זְמַן יִשְׂגֶּא הַחָכְמָה בָּעוֹלָם וְיַשִּׂיגוּ הַשָּׂגָה מַה שֶּׁלֹּא הִשִּׂיגוּ בָּזְה הָעוֹלָם. דְּתָנִינָן, אָמַר רִבִּי פִּנְחָס, הַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבֹא, יוֹתֵר מִמַּלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת דִּכְתִיב, (ישעיה יא) כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים. הַשֵּׁנִי תִּתְעַסְּקוּן (חסר) (עד כאן מדרש הנעלם)
ימות המשיח
אין בהם אלא שחרור משיעבוד מלכויות
שיכולים לשבת כאן
ללמוד תורה
אין הפרעות
כל תכלית היא
לכבודי
כך אמר השם
הכל לכבודי עשיתי
וכבודו של הקב"ה
היא התורה
בה הוא מתגלה
היא מלכות
היא שבת
היא תורה שבעל פה קרינן לה
שתבוא הגאולה
משיח שיבוא