הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 

פרשת השבוע מפי המקובל והצדיק רבי ניסים פרץ זצוק"ל
במדבר פרק-ח {א} וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: {ב} דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת: אומר רש"י: אל מול פני המנורה: אל מול הנר האמצעי שאינו בקנים, אלא בגוף של המנורה (לכן נקרא, הנר הזה, פני המנורה) ...לפי הפרוש הזה, אם יכוון את כל הנרות אל העמוד המרכזי יהיו רק 6 נרות, שלושה מצד אחד ושלושה מצד שני, למה אמרה התורה 7 נרות? זו אחת הקושיות שמקשה "אור החיים הקדוש" רבי חיים בן עטר, ועוד קושיה {ג} וַיַּעַשׂ כֵּן אַהֲרֹן אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה הֶעֱלָה נֵרֹתֶיהָ כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה אֶת מֹשֶׁה: {ג} ויעש כן אהרן. רש"י: להגיד שבחו של אהרן שלא שנה: עולה בדעתך שאהרון לא יעשה, בטח יעשה, אבל רש"י מוסיף : להגיד שבחו של אהרון שלא
שינה.: אוי ואבוי אם היה משנה, איזה שבח זה לומר שלא שינה?: חכמים אומרים "נשבע הקב"ה שלא יכנס בירושלים של מעלה עד שיכנסו ישראל לירושלים של מטה", מדבריהם למדנו כפי שיש ירושלים ובית המקדש של מטה יש ירושלים ובית המקדש של מעלה, מזבח של מטה מזבח של מעלה, ארון למעלה ארון למטה, מנורה של מטה מנורה של מעלה. כמו שדוד המלך ע"ה אומר בתהילים קכ"ב {ג} יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו: {ד} שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם ה': ירושלים של מעלה וירושלים של מטה חיבור אחד. דוד המלך כל ימי חייו שואף היה לחבר מעלה ומטה, בית מקדש של מטה עם בית מקדש של מעלה ולא זכה. כעת אפשר להבין: אמר הקב"ה למשה תבקש מאהרון שיעשה, לא רק כדי לצאת ידי חובה, להדליק את הנרות, תגיד לו שאני מבקש, כשהוא מדליק למטה גם שידליק את המנורה של מעלה וכאשר יעשה זאת, שיוריד את כל האור את כל השפע אל המנורה של מטה שישראל יקבלו את האור את כל השפע, אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה – של מעלה - יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת, של מטה, כלומר "כעיר שחוברה לי יחדיו", למה זה שבעה ולא שישה? כי פה לא מדובר במנורה של מטה, היה צריך על ידי המנורה של מטה להדליק את המנורה של מעלה, ואחר כל לקחת את כל שבעת הנרות של מעלה ולהביאם למנורה של מטה, בשבעה נרות האלו נמצאים כל האורה של העולם, אתם מדליקים כדי להמשיך את האור של מעלה למנורה למטה, {ג} ויעש כן אהרן. רש"י: להגיד שבחו של אהרן שלא שנה. בלי שינוי אותו אור של מעלה משך אותו עם כל הכוונות והייחודים והוריד את כל האור העליון לאור התחתון ללא שינוי, אם היית עולה למעלה ומסתכל על המנורה העליונה ואחר כך את המנורה התחתונה – היית רואה שהוא עשה ופעל והוריד בדיוק ללא שינוי את האור של מעלה, להגיד שבחו ויעש כן, היה יכול מהתרגשות לשכוח את הכוונות, אהרון הצליח לעשות בשלימות את כוונות שהקב"ה רצה במנורה הוא פעל בהם, הוא פעל במנורה של מטה והדליק את המנורה של מעלה, להגיד שבחו שלא שינה.


במדבר פרק יב (א) וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמשֶׁה עַל אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח כִּי אִשָּׁה כֻשִׁית לָקָח:

בזוהר, ובמדרשים מובא בצורה מפורטת כל הלכות לשון הרע אשר קיבצם הצדיק מחבר "החפץ חיים", לעולם לא יוכל אדם לדעת מסברא מהן הלכות לשון הרע, יעשה האדם עם עצמו חסד וילמד לפחות בכל יום שתי הלכות מהספר הקדוש "חפץ חיים" כדי שלא יכשל ולא יכשיל.

בראשית פרק ג (א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה ה' אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר אֶל הָאִשָּׁה אַף כִּי אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן: (ב) וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל הַנָּחָשׁ מִפְּרִי עֵץ הַגָּן נֹאכֵל: (ג) וּמִפְּרִי הָעֵץ אֲשֶׁר בְּתוֹךְ הַגָּן אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ פֶּן תְּמֻתוּן: (ד) וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל הָאִשָּׁה לֹא מוֹת תְּמֻתוּן:

לשון הרע של הנחש, שקר ותככים, לשון הרע לא יוצאת מכח הדיבור ללא שומע, לכן גדול עונשו של השומע לשון הרע מהמדבר, זו הפעם הראשונה שיצאה לשון הרע בעולם שגררה בעקבותיה, מוות, צער, ירידה מדרגה רוחנית גבוהה לתחתית הגשמיות העכורה, שהיא צרעת האדם נסגר בעולם צר ורע לעת (זמן) קצובה, כפי מרים שנסגרה מחוץ למחנה הקדושה, לשבעה ימים, כך האדם נסגר בעולם צר ורע לעת קצובה שהיא שבעת אלפים שנה שהאדם יתקיים בעולם הסגור והרע הזה מחוץ למחנה הקדושה, ובגלל לשון הרע הזה מחכה כל מחנה ישראל הקדוש לעשות דרכו לארץ המובטחת (עולם הנצח) עד תום עונש הסגר שנגזר על אדם וכל תולדותיו בעוון שהחל בלשון הרע. זה בכללות האדם, ובפרטות כל אדם המדבר לשון הרע, וכל אדם השומע לשון הרע, הרי הוא מושך עליו רוח הטומאה של אבי אבות הטומאה הנחש הקדמוני, ואזי הוא נזרק מחוץ למחנה הקדושה אל מקום הסגר במדבר המלא בנחשים ועקרבים הנושכים בו ועושים בו כרצונם כי הוא נמצא ברשותם, לשון הרע הוא כל דיבור על אדם או קבוצה דברי אמת או שקר שאין בהם נפקא מינה (תועלת), הלכות הלשון חייבים ללמוד אין השכל והבינה יכולים להסביר לאדם הלכות אלו, "על בינתך אל תשען" ובכלל ירגיל האדם עצמו למעט דיבור על אחרים בין לטובה ובין לרעה, ירגיל עצמו ואחרים שאין הוא שומע דברי לשון הרע ויגער בכל מי שמנסה לדבר איתו לשון הרע.

 


 
מנורת שבעת הקנים שהם: החסד, הגבורה, התפארת, הנצח וההוד, היסוד והמלכות. שהם נפש המלכות הקדושה שנפלה ונשברה בעולמות חשוכים המלאים רוע ואכזריות, כפירה ועבודה זרה, נהנתנות ושעבוד הגשמי, ואהרן הכהן צריך להעלותה מעלה אל אורם העליון שנפרד מהם בשבירת הכלים (המלכויות של 7 הספירות) ובירידתם מטה אל החושך, והכהן שהוא נשמה מצד החסד והלוי שהוא נשמה מצד הגבורה וישראל שהוא נשמה מצד התפארת, מעלה את הנפש של כל ספירה וספירה, כך בכללות וכך בפרטות של כל אדם להעלות את נפשו למדרגה שלה, ע"י שמאיר בנשמה שלו, כל אדם הוא הכהן הפרטי המעלה את המלכות שלו למעלה, וזאת רק אם ישיג את כוח אור הנשמה שמאיר באדם כאשר הוא עוסק בתורת הנשמה שהיא תורת הסוד, הזוהר הקדוש. ימסור עצמו בקריאת שמע של שחרית קודם זריחת החמה, יטבול עצמו במקווה טהרה, יברך הברכות בדקדוק, בכוונה, ילמד סוד מטבע הברכה, סודות תפילת שמונה עשרה, יחבר השכינה בכל מצוה ומצוה, יכוון לפני כל מצוה ומצוה, יבכה בתיקון רחל ולאה שהם סוד השכינה, בעיקר רחל שהיא עיקר התקון, עיקר הבית, עקרת הבית. ואם לא יכול לבכות על גלות השכינה יבכה על עצמו על שלא יכול לבכות. יבכה על דור זה עם ייסוריי נפש שהם הקשים ביותר, דיכאון, חרדה, דמיונות, פחדים, הסתגרות, עניות הדעת וחסרון כיס, ותאוות גשמיות, וטכנולוגיה ממכרת ומחשב משקר ומשכר, ורדיפה אחר יופי הגוף והבגדים והצבעים, והפאות, וסלסולי השיער, ובגדים חמודים, ובריחה מאחריות, גזל ועושק מגדול עד קטן, ואחרי שימלא כוס דמעות של מסכנות, יתעורר למסור גופו שעתיד להיות מאכל לתולעים, לנפשו הנצחית שעתידה להנות מזיו השכינה, ע"י הפיכת גופו למכונה משוכללת של מצוות וחומרות, טהרה ונקיון, מידות מתוקנות ומיעוט תענוגות, זה תפקידו לשמש מכונית לנפש הרוחנית, ולמכונית אין רצונות משלה, היא צריכה לנוע ביעילות כמצוות הנהג, וסע ישר לקב"ה...

....
 


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים