הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 

 

הנשמה יודעת תכליתה ותיקונה בטרם תבוא לעולם

כל הכוחות שהתגשמו נוצרו ברוחניות קודם התגשמותם, ישראל עלה במחשבה, הקב"ה חשב ויצר כל המציאות במחשבתו בטרם הוציאה אל הפועל, כפי שאמר בספר בראשית פרק כב

(ג) וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיַּחֲבשׁ אֶת חֲמֹרוֹ וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ וְאֵת יִצְחָק בְּנוֹ וַיְבַקַּע עֲצֵי עֹלָה וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ הָאֱלֹהִים: "חמורו" כל החומר, ושני נעריו אתו (עשו) שהם כוחות העולם הזה, ישמעאל ואליעזר צאצא חם, ועשו מרכבה לטומאה, ומצד הנגדי, וגם את יצחק בנו שהוא צד הדין של המרכבה הקדושה וגם "ויבקע" (אותיות) ויעקב הרוחני שטרם התגשם כדי להשלים המרכבה בקו האמצע שהוא יעקב, תפארת, שזו סוד ה"התכללות" צד ימין וצד שמאל יוצאים אל הפועל ע"י קו האמצע, (אברהם - ימין, יצחק - שמאל ויעקב - אמצע), ועל כן הוא נעשה ביום השלישי שהוא מצד התפארת, יעקב. כפי מאמר ברית בין הבתרים שבה נחתם הסכם עם הס"מ (העיט) ובין אברהם שבו אברהם אבינו התחייב בשעבוד כל זרעו הגשמי לכוחות הטומאה (ד' גלויות, שמד גשמי), ומנגד יזכה להוציא השכינה משביה וגלותה ולחיי עולם הבא הנצחי לו ולכל זרעו, מידת הדין בדקה האם אברהם יהיה מוכן לשחיטה גשמית לכל זרעו, "ביצחק יקרא לך זרע", "אמר לו קח נא את בנך את יצחק" והעלהו לעולה. מרכבת הקדושה ומרכבת הטומאה ליוו את אברהם לראות היעמוד בנסיון. ודע לך כי הרוחניות נעלמת מהאדם הגשמי, כאשר האדם הגשמי הופך להיות מרכבה לקדושה הרי הרוחניות מנהלת אותו להשגת התכלית והיא אשר יודעת כיצד לכוונו ומה עתיד להיות כפי שאמר אברהם ליצחק כאשר שאל אותו איה השה לעולה? (ח) וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֱלֹהִים יִרְאֶה לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה בְּנִי ..ראשי תיבות איל, אברהם הרוחני יודע כי העקידה היא רק נסיון והסטרא אחרא לא תוותר על ארבע הגלויות שבהם תענה את ישראל הגשמי," ויש כבר איל מוכן מבריאת העולם לשחיטה במקום יצחק, מכיון שכל שצריך לעולם התיקון כבר נוצר בששת ימי בראשית, "אין חדש תחת השמש" כפי שאמרו במסכת ברכות אין הקב"ה מחדש את עולמו, כל הכלים שנצרכים להגיע לשלימות התיקון נבראו, אם כן יש לאדם רק לעמוד בנסיון של התיקון, האם ישתתף בתיקון ויהיה חלקו לעולם המתוקן או ח"ו יהיה בצד של מרכבת הטומאה שאין לה חלק בעולם הנצחי כפי שאמר בזוהר חלק א דף ע/ב א"ר חזקיה זמין קב"ה לאעברא רוח מסאבא מן עלמא, כמה (ד"א, ל"ג דאתמר) דכתיב (זכריה יג ב) ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ, וכתיב (ישעיה כה ח) בלע המות לנצח ומחה ה' אלהי"ם דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דבר, וזמין קב"ה לאנהרא לסיהרא, ולאפקא לה מחשוכא בגין ההוא חויא בישא, כמה דכתיב (שם ל כו) והיה אור הלבנה כאור החמה, ואור החמה יהיה שבעתים כאור שבעת הימים, מאי אור, ההוא אור דגניז ליה קב"ה בעובדא דבראשית: אמר רבי חזקיה הקב"ה יעביר את רוח הטומאה מהעולם, כמו שכתוב זכריה יג ב) ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ, וכתוב (ישעיה כה ח) בלע המות לנצח ומחה ה' אלהי"ם דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דבר, ואז יאיר הקב"ה את הלבנה (השכינה, תורה שבעל פה), ולהוציאה מחושך בגלל הנחש הרע, כמו שכתוב( שם ל כו) והיה אור הלבנה כאור החמה, ואור החמה יהיה שבעתים כאור שבעת הימים, מהו אור, ההוא אור הגנוז שהקב"ה ברא במעשה בראשית:

אם כך, כל הכוחות והכלים נוצרו במחשבה העליונה ומוצאים מהכח אל הפועל ע"י הנבראים, הבחירה של הנברא היא האם להיות חלק מהמוציא מהכח אל הפועל או להיות המתנגד להוצאת תוכניתו של הקב"ה מהכח אל הפועל, ואז בהכרח בוחר להיות כפי הנחש, חם, ישמעאל, עשו - מרכבה לטומאה שאין לה חלק בעולם הנצחי, לעומתם, להבדיל, אברהם אבינו אב האמונה, צד החסד במרכבה שהפך את גופו עבד לרצון הבורא, לעמוד בכל הניסיונות, ולהיות חלק מהתיקון של עולם הנצח לו ולזרעו הקדוש תמורת ויתור מוחלט על חיי החומר הגשמי, עולם שייחרב באלף השביעי, וכל תכלית עם ישראל להיות בעולם הזה, להוציא אוכלם מבולעם, להוציא השכינה, "בכל" בתו של אברהם משביה, ע"י מסירות נפש, להעקד על המזבח, להעביר רוח הטומאה מגופך, ולהתפלל עד דבקות מוחלטת בבורא עולם.

ספר בראשית פרק יט

(כט) וַיְהִי בְּשַׁחֵת אֱלֹהִים אֶת עָרֵי הַכִּכָּר וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת אַבְרָהָם וַיְשַׁלַּח אֶת לוֹט מִתּוֹךְ הַהֲפֵכָה בַּהֲפֹךְ אֶת הֶעָרִים אֲשֶׁר יָשַׁב בָּהֵן לוֹט: 930 שנה חי האדם הראשון, אמרו רז"ל כי 70 שנה מחייו נתן לנשמת דוד המלך, כפי המאמר על המלכות שהיא דלה ועניה ואין לה מעצמה כלום, משל הלבנה שמקבלת אורה מהשמש, כך קיבל דוד המלך אור חייו מהאדם הראשון, אך המלכות הזו, דוד, נקראת בן נפלים, שהיא נפלה מחטא האדם הראשון לתוך הטומאה והיא שהחיתה את הטומאה בסדום ועמורה, זו סיבת היות סדום ועמורה למעין "גן עדן", שנפש דוד המלך קיימה את המקום, אברהם אבינו קיבל על עצמו להציל המלכות של הקב"ה מידי הטומאה וחלק ממלכות השם היא דוד המלך, לכן ויזכר א-להים את אברהם וישלח את לוט ובנותיו שהם הצליחו לברר את נפש דוד מתוך ההפיכה ולהוציאו מסדום, וברגע שיצאה נפש דוד מסדום לא היה מה שיחייה את הטומאה ומלאכי השם החריבו את המקום, (כך אפשר לראות בחוש, בכל גלויות ישראל שכאשר עזבו את מקום גלותם, נחרב או הומעט המקום), ולאחר יציאתם מסדום כדי לקיים את נפש דוד הוצרכה אשת לוט להפוך לנציב מלח, כדי שבנותיו יחשבו שנחרב העולם ורק הם נותרו לקיים את העולם עם אביהם כפי שאמר בספר בראשית פרק יט (לו) וַתַּהֲרֶין שְׁתֵּי בְנוֹת לוֹט מֵאֲבִיהֶן: וזהו כל התיקון שכל נפש קדושה עוברת, מתחילה מוצאת מהטומאה ע"י הוריה ונולדת ומזמנת רוח קודש, ונשמה ואח"כ היא מבררת נפש מהטומאה ומוציאה ומולידה, וכך גם בתפילת שמונה עשרה, יש ארבע כריעות וזקיפות בתוך התפילה, בכל כריעה הרוחניות נכנסת לתוך סדום ועמורה, ובכל זקיפה היא מעלה ניצוץ מסדום, כך מופיע בסידורים בכריעה ראשונה מאירה אות יוד של שם הויה באות אלף של שם א-דני (שהוא שם השכינה שנמצאת בשבי), האור מעלה בזקיפה את אות א להתחבר עם אות יוד, בכריעה השניה מאירה אות הא באות דלת ומעלה אותה בזקיפה, בכריעה שלישית מאירה אות וו באות נון ומעלה אותה בזקיפה, ובכריעה הרביעית מאירה אות הא באות יוד של שם א- דני ומעלה אותה ואז מושלם חיבור של שם הויה עם שם א- דני וזה שים שלום כי השלום נעשה בין השכינה שהוא שם א-דני עם הקב"ה שהוא שם הויה, ולאחר תפילת שמונה עשרה נשאר אותו מקום שממנו הוציא המתפלל את חלק היום של השכינה ריק מקדושה ונחרב, עד שיכלו כל הנפשות המחיות את הטומאה ואז בן דוד יבוא כפי שאמרו במסכת סוטא, אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות מהגוף, גוף של אדם בליעל יתקיים ישראל השלם במהרה בימינו אמן.

ספר בראשית פרק יח

(א) וַיֵּרָא אֵלָיו ה' בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא ישֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם:

ראשי תיבות יפה כה - כה הנקראת שכינה יפה כאשר, היא באהל התורה שנקרא עולם האצילות, העולם המושלם הנצחי, והיא נקראת אהל כפי אהל רחל שיעקב לא זז משם, וכפי אהל האמהות שהשכינה מעולם לא עזבה אותו, והיא מתגלה לאברהם רק כאשר הוא מהול, כרת את הערלה מעל ברית קודש, והוא האדם המתפלל, כפי אברהם הוא מכין עצמו וכורת כל העורלות המפריעות לו להדבק בשכינה, עורלת הברית (תאוות גשמיות), עורלת הלב (הרהורי הלב), עורלת הפה (מה נכנס לפה ומה יוצא מהפה), עורלת המחשבה ( דבקות במחשבה העליונה הקדושה), ומלא מצוות של חסד כפי אברהם, ואז (זוהר חלק א דף צח/א..) אמר רבן יוחנן בן זכאי, ...ממאי דכתיב וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו, שלשה אנשים (דקיימין) אלין אבהתא אברהם יצחק ויעקב, דקיימין עלוהי, וחמו עובדין טבין דעביד, אמר רבי יוחנן בן זכאי, ממה שכתוב וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו, שלשה אנשים הם האבות, אברהם, יצחק ויעקב שעומדים עליו, ורואים מעשים טובים שעשה) כפי המאמר שלאחר שעשה כל הכתוב למעלה, יכול לעמוד ולהתפלל א-להינו וא-להי אבותינו א-להי אברהם, א-להי יצחק וא-להי יעקב, שהם המרכבה של צד הימין (חסד, אברהם), צד השמאל (גבורה, יצחק) וקו האמצע (תפארת יעקב), ומשם נמשך שפע בתפילת שמונה עשרה לאהל, שהיא המלכות, השכינה לבנותה ולהקימה במהרה בימינו אמן.


 

אברהם גימטריה רמ"ח – ומצאתי כי "זקן יצחק" – גימטריה שס"ה, יחד תרי"ג, וזה שנאמר כי האבות הקדושים קיימו כל המצוות, כי המצוות הם הם האבות הקדושים, ומכיון שעולם חסד יבנה עבור ישראל הרי שישראל גימטריה 541 וחסד גימטריה 72 יחד תרי"ג. וזמש"ל.


 

תפילת שמונה עשרה לפי פרשיות התורה

תפילת 18 כנגד הקורבנות תיקנוה, והיא אשר מעלה את ניצוצות הקדושה, השכינה (מלכות) מעולם לעולם עד למקומן בעולם הנצחי, עולם האצילות שכולו טוב, לחברה עם בעלה שזו התורה שבכתב, ומכיון שתורה שבכתב (זכר) מתקנת את תורה שבעל פה (נקבה) סידרנו תפילת 18 כפי פרשיות התורה ומכיון שכל כוונת התפילה היא לצורך העלאת המלכות הנקראת אשת הקב"ה מתחילה התפילה ב - א-דני שפתי תפתח - ר"ת אשת, השכינה הקדושה, כל תפילת 18 להוציא ניצוץ של השכינה מידי הס"א בכל תפילה.

(שמו בגימטריה 346 , שהם תוצאה של יה פעמים יה 225 וה פעמים וה 121 יחד 346) וארא, בא, בשלח באהבה, (במקום הזה צריך למסור נפש להכנס לים סוף בד' מיתות בית דין, בכדי לקבל את התורה שבכתב ותורה שבעל פה), מחיה מתים שבני ישראל מתים בעולם הזה וחיים לעולם הבא, קדוש אברהם, קדוש יצחק, קדוש יעקב, חונן הדעת, דור המדבר הנקרא דור דעה, הרוצה בתשובה של בני ישראל החוטאים בכל דור ודור, חנון המרבה לסלוח בימי השופטים שפעם אחר פעם שלח להם שופט או נביא להצילם, גואל ישראל מהגלות האחרונה הזו ועד אז רופא השכינה ומשיח שהם מחוללים מפשעינו, וברך עלינו בעולם הזה שנה אחר שנה, וקבץ את כל ניצוצות הקדושה ומלוך עלינו לבדך, והשמד את הטומאה, וכל עמך צדיקים, ודוד המלך ישב על כסאו, השב העבודה, ועל כל זאת אנחנו מודים, ואז שים שלום עלינו ובינינו ובינך והשכינה וזה עושה שלום במרומיו ועלינו אמן.

שולחן ערוך אורח חיים סימן צג

(א) ישהה שעה אחת קודם שיקום להתפלל כדי שיכוין לבו למקום ושעה אחת אחר התפלה שלא תהא נראית עליו כמשאוי שממהר לצאת ממנה: (ב) לא יעמוד להתפלל אלא באימה והכנעה לא מתוך שחוק וקלות ראש ודברים בטלים ולא מתוך כעס אלא מתוך שמחה כגון דברי תנחומין של תורה סמוך לגאולת מצרים או סמוך לתהלה לדוד שכתוב בו רצון יראיו יעשה שומר ה' את כל אוהביו:

א - דני שפתי תפתח

אשת - השכינה הקדושה

פתח עולם האצילות

א - להינו

בראשית - תחילת אלהות

שלנו, בעל כל הכוחות

וא - להי אבותינו

אבות עד נח

עולם התהו

א - להי אברהם

לך לך

חכמה, חסד, גבורה

א - להי יצחק

וירא

בינה, גבורה, הוד

וא - להי יעקב

חיי שרה, תולדות

דעת, תפארת, יסוד

הא - ל

ויצא - לאה ורחל

דעת (מלכות של הבינה)

הגדול

וישלח -

חסד

הגבור

וישלח - ניצל מידי עשו

גבורה

והנורא

וישלח - מה נורא המקום

תפארת (בית אל)

א - ל עליון

וישב, תולדות יעקב יוסף

תפארת על היסוד

גומל חסדים טובים

וישב, בני יעקב,רגלי אבא

נצח והוד (שני חסדים)

קונה הכל

מקץ, יוסף הצדיק כלכל

יסוד מקבל כל השפע

וזוכר חסדי אבות

מקץ, בזכות שלושת אבות

חג"ת, שלושה חסדים

ומביא גואל

ויגש, מלכות - משיח

היסוד משפיע על המלכות

למען

ויחי, למען חיי יעקב וזרעו

להשפיע על המלכות

שמו

שמות, בני ישראל, משה

דעת המשפיעה

באהבה

כל יציאת מצרים

מסירות נפש של ישראל

מלך עוזר ומושיע ומגן

קריעת ים סוף

פני ישראל לקב"ה

בא"י מגן אברהם

טביעת המצרים בים

ביזת הים שפע לישראל


תפילה בנץ החמה -

למה חוט של חסד נמשך על המתפלל בה ?

העולם הגשמי מתנהג כפי העולם הרוחני, השמש נמשלה לקב"ה, וכאשר מתחילה ההשפעה של יום חדש, מתחיל אור קטן מעין חוט מצד החסד מיד בנץ החמה, לאחר מכן אור החמה גדול מאוד וזהו אור של שבירת הכלים, אור שאין אדם יכול לסבול, כפי האדם שאינו יכול להסתכל בשמש לאחר זריחתה ישירות, אך בעת זריחתה יכול להסתכל מבלי להסתנוור, וזה משל למעלת תפילת הנץ, ומשיכת חוט של חסד לאותו היום, ויבדוק כל אדם וישמע מכל אלו שמתפללים יום יום בנץ החמה כיצד חייהם הרבה יותר טובים, מלאי שמחה ומחוסרי דאגות, והכוונה היא לאותם הקבועים בתפילת הנץ, (לא לאלו שנפלו ממיטתם ביום מסויים), ובמיוחד בימי החורף שזמן הנץ הוא מאוחר יחסית, עשה רצונו שיעשה רצונך.

(ג) וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיַּחֲבשׁ אֶת חֲמֹרוֹ

כפי אבינו הראשון, שבעבורו נברא העולם, לכל מצוה השכים בבוקר וחובש את החומר, משמע סוגר את תאוות החומר הגשמי המבקש עוד שעה, דקה להתכרבל מתחת לשמיכה, בתולדות החסידים והצדיקים המספרים על מלחמתם ביצר הרע חוזר הסיפור על התעוררות היצר הרע ברגע שהאדם רוצה לקום ממיטתו לפני עלות השחר, להעיר השחר, לעסוק בתורה, להתפלל בנץ החמה, והנה היצר הרע מוכן ומזומן ומשכנע את האדם שלא לקום, שלא להיות חסיד, שלא להחמיר, אמר לו הצדיק ליצר הרע, הנה אני קם ומשאיר לך מיטה רק עבורך, או איך זה שהתעוררת לפני. ועוד מאבקים מסוגים שונים.

עדויות רבות מבני דורינו אומרים שלאחר תקופת הסתגלות יש סייעתה דשמייא, והקב"ה מעיר ומעודד את הרגיל לקום לעבודתו יתברך, ועוד מעלת לימוד התורה בלילה אין לה כל תחליף, "אין חדש תחת השמש", אומר הזוהר הקדוש כי גלגל החמה מרעיש, בני אדם וחיות הערים בזמן השמש מרעישים בעולם, ואזי אי אפשר לחדש חידושים, אך כשאין שמש, בלילה אזי יש שקט באויר, דממה, ואז אתה צפון בבית מדרש, או בבית ועוסק בתורה, חידושי תורה עצומים מתגלים לך, הקב"ה אומר "חברים מקשיבים לקולך", חדוות הלימוד, שמחה ואהבה לבורא יתברך, ולאחר מכן אתה רץ למקווה טהרה (ב"ה בכל רחוב יש מקווה, חם, קר, מקלחת) מטהר עצמך, "זה אלי ואנוהו", מגיע בעשרה הראשונים המקבלים פני שכינה הנמצאת בבית הכנסת, מניח תפילין בנחת (רש"י ורבנו ת"ם), קורא את הקורבנות שהם הכנה לתפילה, מזמורים לזמר כל העריצים המפריעים, לקבל עול מלכות שמים בנחת, בשמחה, ולעמוד לפני הקב"ה בתפילת 18, שהיא סיבת היותנו בעולם הזה, לתקן השכינה הקדושה, ואז להכנס לעולם האצילות שם "לא יגורך רע", אין מחשבות זרות, אין טמטום חושים, אין שום מחשבה לבד דביקות בבורא ובתכלית, ואת כל זה יכול להשיג כל יהודי ירא שמים הנוהג כפי ההנהגות האלו, וזו עדות של רבים מבני דורינו שזוכים לתפילה זכה ורואים פירותיה מיד.


מחשבה פוסלת קורבן, וכלי יורד לטומאה במחשבה.

משנה מסכת זבחים פרק ג (א) כָּל הַפְּסוּלִין שֶׁשָּׁחָטוּ, שְׁחִיטָתָן כְּשֵׁרָה. שֶׁהַשְּׁחִיטָה כְּשֵׁרָה בַּזָּרִים, בַּנָּשִׁים, וּבָעֲבָדִים, וּבַטְּמֵאִים, אֲפִלּוּ בְקָדְשֵׁי קָדָשִׁים, וּבִלְבַד שֶׁלֹּא יְהוּ טְמֵאִים נוֹגְעִים בַּבָּשָׂר. לְפִיכָךְ הֵם פּוֹסְלִים בַּמַּחֲשָׁבָה...

בכל בוקר בתפילת שחרית אנחנו מזכירים את עקידת יצחק, "כאילו עפרו מונח על גבי המזבח", וכי אין קורבנות שבאמת נשחטו על קידוש השם?, תינוקות שנטבחו על ידי פרעה, הושלכו ליאור?, מלכי הרומאים והיוונים שטבחו מליוני יהודים?, פוגרומים, אינקובציה, שואה, מחבלים ועוד יהודים שמסרו נפשם על קידוש השם בכל יום ויום מאז נוצר עם ישראל?, מה שונה העקידה שאנו מזכירים אותה כזכות נצחית לפני בורא עולם ובזכותה ננצל ונזכה לגאולה?,

בתלמוד בבלי מסכת ברכות דף ו/א אמר רב אשי חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה...

מתוך המשניות למעלה, שהכל נקבע כפי המחשבה המלווה את המעשה לפני המעשה, מחשבה פוסלת בקדשים, מחשבה מטמאת כלים, מחשבה לקיים מצוה ולא קיימה נחשב לו כאילו קיימה, וזהו מקרה העקידה שעליה נכתב כי יצחק אבינו פחד שמה יפסל כקורבן וביקש מאביו לקשור אותו חזק וטוב שלא יזוז, שהסכין תהיה כשרה למהדרין, דבקות המחשבה של אברהם אבינו לקיים מצוות בוראו, מחשבת הקורבן יצחק למסור נפשו על קידוש השם עשה את המצווה למצווה מושלמת, אם כך אין צורך להוציאה אל הפועל כי נחשב להם כאילו קיימו אותה במלואה, בכוונה מלאה, טהורה, מושלמת וזהו רצון הבורא שהאדם יקיים את המצווה בשלימות המחשבה קודם כל, במסירות נפש גמורה, בדביקות ואז גם אם לא יעלה לו לקיימה בפועל תעמוד לו ולזרעו עד עולם. כך תפילת 18 צריכה להעשות כי כל התפילה אין בה מעשה, רק מחשבה. (מדברי שכני, רבי עקיבה, הי"ו)


 

תיקוני זהר דף א/ב

ומתמן ועמך כלם צדיקים לעולם ירשו ארץ, האי דאתמר בה והארץ הדום רגלי, דא שכינתא דאיהי כלילא מעשר ספירן, ומתמן אתקריאו ישראל מלכים צדיקים חוזים נביאים מארי תורה גבורים חסידים נבונים חכמים ראשי אלפי ישראל (הם):

תרגום:

ומשם ועמך כלם צדיקים לעולם ירשו ארץ, עליה נאמר והארץ הדום רגלי, זוהי השכינה שהיא כלולה מעשר ספירות, ומשם נקראים ישראל: מלכים, (מלכות) צדיקים, (יסוד) חוזים, (הוד) נביאים, (נצח) בעלי תורה, (תפארת) גבורים, (גבורה) חסידים, (חסד) נבונים, (בינה) חכמים, (חכמה) ראשי אלפי ישראל (כתר): וכפי המאמר שמסווג את כל בני ישראל כחלק מהשכינה הקדושה שנמצאת בגלות, שוכבת בעפר הנחש, מתחננת על נפשה, אפשר לראות בחוש, אלפי שנות גלות וצער לכל אחד מבני ישראל, בדור האחרון הזה, צרות תכופות על כל אחד ואחד מי בגשמיות, ברוחניות, בבריאות, בשלום בית, בזש"ק, בזיווג ועוד, וזה צער הגלות וצער השכינה, הזוהר מלמד אותנו לקבל את הייסורים האלו באהבה, בידיעת התכלית, כפי רשב"י ואלעזר בנו, 13 שנים בתוך מערה בעבודת השם שלהם, זיכוך אחר זיכוך עד לחיבור מוחלט לאור האין סוף, לידיעת כל סודות התורה והבריאה, עד הסרת כל המסכים המבדילים מהקב"ה, אלו העוונות והחטאים, הם המסכים הם רקיעי הברזל המונעים את התפילה המונעים מאיתנו להדבק בקב"ה ובתורה הקדושה, בשכינה שהיא הסוד שגילה רבי שמעון בר - יוחאי בחיבור המיוחד הזוהר הקדוש, וזה שאמר:

תיקוני זהר דף א/ב

ורשותא אתיהיב לון לאלין נשמתין דאתתרכו מאתרייהו בתר קודשא בריך הוא ושכינתיה, לקננא בהאי חבורא, דאתמר בה כצפור נודדת מן קנה כן איש נודד ממקומו, ולית צפור אלא שכינתא, דאיהי מתתרכא מאתרהא הדא הוא דכתיב (דברים כ"ב) שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך, את לרבות שכינתא תתאה, האם שכינתא עלאה, הדא הוא דכתיב (ישעיה נ') ובפשעיכם שלחה אמכם, דתרוייהו אתתרכו מאתריהון, ובגין דא שלח תשלח תרין שלוחין חד מבית ראשון וחד מבית שני, לקיימא ביה אני י"י הוא שמי וכבודי לאחר לא אתן שכינתא עלאה, ותהילתי לפסילים שכינתא תתאה, כן איש נודד ממקומו דא קודשא בריך הוא דאתמר ביה י"י איש מלחמה, דאתתרך אבתרייהו: תרגום: והרשות ניתנה לנשמות שגורשו ממקומן אחרי הקדוש ברוך הוא והשכינה (תורה שבכתב ותורה שבעל פה), לקנן בחיבור הזה (ספר הזוהר), עליה נאמר כצפור נודדת מן קנה כן איש נודד ממקומו, ואין ציפור אלא שכינה (ציפור גימטריה שכינה), שהיא גורשה ממקומה, כפי הכתוב (דברים כ"ב) שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך, "את" לרבות האם (בינה) שכינה עליונה, כפי הכתוב (ישעיה נ') ובפשעיכם שלחה אמכם, שתיהן גורשו ממקומן, על זה נאמר שלח תשלח שהם שני שילוחין אחד בית ראשון והשני בית שני, לקיים את הפסוק ביה אני י"י הוא שמי וכבודי לאחר לא אתן שכינה עליונה, ותהילתי לפסילים שכינה תחתונה, כן איש נודד ממקומו זה הקב"ה שנאמר י"י איש מלחמה, שנגרש אחריהן: ועיקר עילוי, והחזרת השכינה מגלותה הוא בתפילת שמונה עשרה שעולה מעולם לעולם עד מקומה הקבוע שהוא עולם האצילות, הזוהר וספרי האר"י הקדוש וסידור הרש"ש הקדוש הם כולם סוד תפילת 18 וההכנה אליה, כפי שאמר דוד המלך ע"ה, "ואני תפילה", צריך האדם להגיע לזיכוך, טהרה, ידיעת פשט ההלכה, רמזיה וסודותיה עד היותו המבריח מהקצה אל הקצה, מבריח את ניצוצות השכינה מעולם הטומאה לעולם הקדושה, לדעת מה עושה התפילה באיזה עולם, באיזה מידה ובאילו שמות מתקנים את השכינה, למה תפילת נץ החמה ראויה יותר, זהו לימוד הזוהר הקדוש שבזכותו נגאל ברחמים כפי המאמרים בעלון זה..

ספר בראשית פרק כב

(כג) וּבְתוּאֵל יָלַד אֶת רִבְקָה שְׁמֹנָה אֵלֶּה יָלְדָה מִלְכָּה לְנָחוֹר אֲחִי אַבְרָהָם:

שמו של האדם מעיד על תכליתו, כפי אברהם אבינו טרם ניתנה לו אות ה' היה אבר ם - האות ם סתומה לכן היה עקר לשרה הקדושה. ונולדה רבקה, הפוך אותיותיה והם "הקבר" בית המתים, שם נפלה השכינה אצל בית בתואל - בתו של האל נפלה לקבר, שם גם נמצאות רחל ולאה ובני ישראל שכולם נולדו במקום הזה, רבקה עלתה משם יחד עם יעקב ועשו, להתעבר מיצחק שהוא אותיות קץ חי, כי הוא מסמל יותר מכולם את ההפרדה בין הקץ - עשו, לבין החי - יעקב, יצחק ורבקה הצליחו לתקן את עירבוב טוב ורע הם הוציאו אוכל מפסולת, מהם נפרדו יעקב ועשו, שני לאומים שכל אחד בחר - אחד בחר בחיי עולם המעשה, עשו, עשיה, והשני בחר בישראל - שיר אל.

מגן אברהם

אברהם אבינו ע"ה השלום בן לתרח, לא ירש אמונה, גילה את הקב"ה מתוך חיפוש, שאלה ותמימות, תמימות הינה שלימות, ידיעת האמת והשקר, וכשגילה את הקב"ה והמליכו, התגלה אליו הקב"ה והמליכו, ובמשל, שאל אברהם את הקב"ה איך זה שקוראים בנשימה אחת "אלוקי אברהם, אלוקי יצחק ואלוקי יעקב?, הרי יצחק ויעקב ירשו אמונה איך עשיתם שווים אלי, אמר לו הקב"ה לך נתונה ברכה מיוחדת "מגן אברהם", וחייך שבאחרית הימים יהיו בניך פזורים, חסרי ירושת אמונה, לא ירשו את האמונה מהוריהם, אלא כולם, כל בניך יהיו בחינתך, כל אחד ואחד יחפש אותי, ולאחר שימצא אותי וימליך אותי אזי אתגלה אליו.


 

אברהם אוהבי

אש תמיד בוערת במזבח הפנימי של כל יהודי, להקריב עצמו כעולה לקב"ה, לחזור לשורש העליון ממנו בא, אש אהבה לאחד היחיד והמיוחד, שברא כל העולמות למצוה אחת ויחידה שמכילה בתוכה את כל המצוות, "ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך", לאהוב את ה' משמעו תמיד, בכל מצב ומציאות, ואי אפשר לאהוב מישהו או משהו מבלי לדעת מהו אותו משהו או מישהו ולכן אמר "דע את אלהי אביך ועבדהו", לדעת את הקב"ה, מידותיו, עולמותיו, בריותיו, מלאכיו, ספירות, פרצופים, חוקים ומשפטים, לדעת את רצונו, לדעת מה תכלית יצר לכל טיפה, לכל ברייה ולכל אחת תכלית אחרת. והבעיר אש הנקראת נשמה, בוערת באש אהבה "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה", שחשה הנשמה לבוראה מתוך ידיעתה אותו, מתוך הכרותה את כל בריאתו, והנשמה נעלמת בעולם הנקרא נעלם, ואינה מאירה באדם כל עוד הוא עצמו לא מוכן למסור עצמו על המזבח כפי אברהם את יצחק, כפי עשרת הרוגי מלכות כפי כל צדיקי עמנו הקדוש שמסרו נפשם בכל דור ודור על מזבח השם על קדושת שמו יתברך, והנשמה מאירה כאשר האדם מכווין אור מיוחד אליה שמבעיר אותה בתוכו ואז הוא יודע, לפתע עולה בו זכרון ידיעת הבורא, ושורף את כל החמץ והשאור המפריד אותו מידיעת בוראו ויוצרו בכח אש התמיד וחש אהבה בלתי אמצעית אהבה שלא על מנת לקבל שכר, אהבה של מסירות מוחלטת, אהבה של שיעבוד גמור ללא סייגים, ללא עכבות לקב"ה.

כמו שאמר בזוהר חלק ב דף רטז/א דמאן דפלח מגו אהבה, אתדבק באתר עלאה לעילא, ואתדבק בקדושה דעלמא דאתי, בגין דהא סליק לאתעטרא לאתדבקא בסטר ימינא. ואי תימא דפולחנא דאיהו מסטרא דיראה לאו איהו פולחנא, פולחנא יקירא איהו, אבל לא סליק לאתדבקא לעילא, וכד פלח מאהבה, סליק ואתעטר לעילא ואתדבק בעלמא דאתי, ודא איהו בר נש דאזדמן לעלמא דאתי, זכאה חולקיה, דהא שליט על אתר דיראה, דהא לית מאן דשליט על דרגא דיראה, אלא אהבה רזא דימינא. רזא דיחודא, דאצטריך ליה לההוא דאתחזי לעלמא דאתי, ליחדא שמא דקודשא בריך הוא, וליחדא שייפין, ודרגין עלאין ותתאין, לאכללא כלהו, ולאעלאה כלהו באתר דאצטריך, לקשרא קשראן, ודא איהו רזא דכתיב (דברים ו ד) שמע ישראל יהו"ה אלהינ"ו יהו"ה אחד:

תרגום : מי שעובד את הקב"ה מאהבה נדבק למעלה למעלה, בקדושת העולם הבא, כיון שהוא אחוז בצד הימין (אברהם אוהבי), עבודת השם מיראה היא עבודה יקרה אבל לא עולה ונדבקת למעלה, וכאשר הוא עובד מאהבה, עולה ומתעטר למעלה ונדבק בעולם הבא, וזהו אדם המזומן לעולם הבא, זכאי חלקו, והוא שולט על מקום שנקרא יראה, שאין שליטה על יראה אלא ע"י אהבה שהוא סוד ימין (חסד, אברהם אבינו, ראש המאמינים), וזה הוא סוד הייחוד שצריך למי שנדבק בעולם הבא, לייחד שמו של הקב"ה, לייחד כל האיברים, כל הדרגות התחתונות והעליונות, להכליל הכל ולהעלותם למקומם, לקשר קישורים, וזהו סוד "שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד".:

הסבר: והאור המיוחד והמאיר את הנשמה הדבוקה בבוראה, היודעת את כל סודות ורזי התורה נמצא רק בזוהר הקדוש, המדליק את אור הנשמה באהבה לקב"ה ולכל מה שברא ע"י מסירות נפש מוחלטת, דבקות בתורה ומצוותיה, ידיעת השם עד כאב, ידיעת כאבו של הקב"ה וגעגועיו לבנו ישראל שהלך ואבד בין הגויים, כל אלו תמצא בזוהר הקדוש. חכם עיניו בראשו ויתבונן בכל הצדיקים, ויראה שאלו העוסקים בזוהר ובתורת הסוד, ראשונים ב"נץ החמה", לאחר טבילה במקווה טהרה, חבושים בכלי המלחמה של רש"י ורבנו ת"ם, ובמנחה ב"שימושא רבה", עורכים תיקוני השובבים, משתטחים על קברי צדיקים, תיקון חצות, מסירות נפש מוחלטת ומשעובדת לעבודת השם, תמיד בשמחה, זקנים ארוכים ובגדים צנועים, ונראים תמיד כאילו חוט של חסד מרחף עליהם תמיד ואתה מתקרב אולי יברכו אותך, רוצה להדבק בהם, אתה יכול, וכדאי לך, אפילו שהיצר הרע, אפילו שהפשטנים אומרים לך "קודם תמלא כרסך בבשר ויין", אומר לך: הזוהר הוא אויר לנשמה, צריך האדם למלא כרסו בש"ס ופוסקים ללמוד הלכות, אולם, זה לא מונע ממנו לנשום אויר, אויר הנשמה נמצא גם בש"ס וגם בפוסקים הקדושים, גם בתהילים, גם במשנה בכל מקום של קדושה יש: בשר שהוא הלכות, ויין שהוא גמרא, ואויר שהוא זוהר.

לגום מלוא ראותייך זוהר (אויר) קדוש ואחוז בחרב הקוטלת את המסכים וההפרעות בדבקות ובאהבת הקב"ה ובניו יבוא גואל במהרה בימינו אמן.

 


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים