הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 

היום ארבעה עשר יום לעומר

שיעור א'

שהם שני שבועות

ערב טוב

אשריכם ישראל

לפני - מי - אתם מטהרים

מי = 50 ימי עומר

לפני מתן תורה

קבוצה חדשה

השם ישכין שלום

בלב כולנו

 

אחדות ואהבת אמת וחינם

 

אני מלמד זוהר

לא את הספר

חיים על פי הזוהר

משמעו למצוא את תכלית החיים

שלי וכל אחד את שלו

את השורש

את התיקון

שלשמו בא לעולם

הזוהר הוא אור

אור המאיר את הנשמה הפרטית

לקשור אותה לרוחניות

ולהביאה שלימה לחיי העולם הבא

כיון שזה לא ספר

כיון שהנשמה יודעת בכל

בכח את כל התורה

הזוהר הוא נר המדליק לה את הזכרונות

על ידי צירוף האורות שרשב"י צפן

הנשמה נזכרת

ומתחילה להוציא מהכח אל הפועל את

תכליתה

 

כדי להתחבר

אל הזוהר

צריך להכיר את השפה

את המבנים הבסיסים

את ראשי תיבות

סופי תיבות

קיצורים

 

רבי שמעון

פירש 70 פירושים למילה בראשית

המילה בראשית

היא תחילת תורה שבכתב

אנחנו נעבוד יחד..

פירוק אותיות

ברא שית

שתי תיבות

תיבה ראשונה - ברא

תיבה שניה - שית = שש בארמית

ברא שש

מהם השש

התורה אמרה

ששת ימים

שישה ימים הקב"ה ברא

פירוק שני

ב - ראשית

אות ב - היא שניה -

מי השני במשפחה?

 

אימא

 

ב - היא אימא

בינה

אחר כך

ראשית

מי הוא

אבא

 

ראשית חכמה

 

ב - בינה = אימא

ראשית - חכמה = אבא

 

ראש וסוף תיבה

בראשית - ב ראש תיבה

ת - סוף תיבה

בת

יש לנו כרגע

אחרי שלושה צירופים

אבא

אמא

שש ימים

בת

שש ימים

הם שש ספירות

יום ראשון - חסד

יום שני - גבורה

יום שלישי - תפארת

יום רביעי - נצח

יום חמישי - הוד

יום השישי - יסוד

הוא - ששת קצוות נקרא פרצוף קטן

בארמית - זעיר אנפין

הוא הבן

אבא אימא בן ובת

 

חסר משהו?

במשפחה המושלמת?

 

סבא וסבתא

 

נכון

סבא

עתיקא קדישא

במילה בראשית

באות ב

יש נקודה

הוא סבא

הוא אריך אנפין

מאריך אפיו

כמו סבא

מקור הרחמים

 

סב-לן

יפה

נחזור

כתר - אריך אנפין - סבא

חכמה - אבא

בינה - אימא

זעיר אנפין - בן שש קצוות חג"ת נה"י

בת - מלכות

חג"ת נה"י

חסד גבורה תפארת

נצח הוד יסוד

סוף שיעור ראשון בע"ה





















































שיעור מספר ב'

22:54
ערב טוב

חודש איר
הוא חודש זיו
האירו אורות חדשים
בעולם
אור מ"ן
אור מ"ן

לחם השמים - אור רוחני הממלא
את הנשמה
ערב טוב
אור בניית בית המקדש
החלו שני בתי המקדש
בחודש אייר
אבל
יש אור מיוחד
אור מצוחצח זך
זיו התורה
אור הסוד
של רבי שמעון בר יוחאי
בחודש אייר
יח אייר
הוא ל"ג בעומר
יום שבה נעצרה החמה
עד שרשב"י לא סיים לדרוש
היום התארך לכמה יממות
הוא יום =הנקרא
אידרא זוטא
זכותו הגדולה תהיה בעדינו וישראל

תיקוני הזוהר
הם הספר העיקר בזוהר
הזוהר נחלק
לדרשות הפרשות השונות של התורה
למדרשים שהם ממהגילות
מגילות
ונביאים
ספר העמוק ביותר
הוא ספרא דצניעותא
המתאר סודות של פרצופים
אחר כך
שתי אידרות
אידרא רבא - עיקרו
סיבת הבריאה
פגם שבירת הכלים
תיקון על ידי שלושה מידות הרחמים
אידרא זוטא
הוא תיקון עבור - זעיר אנפין - הבן
ותיקוני הזוהר
הם עבור תיקון של כל נפש ישראל
בפרטות

בתיקוני הזוהר
אנחנו עוסקים
שבעים פירושים שפירש רשב"י
על המילה בראשית
אתמול התחלנו
בפירוק של המילה בראשית
בראשית - ברא שית
שית שש קצוות
וכן על דרך זו ראו ראו את השיעור הראשון

נמשיך
למדנו
שיש חמישה פרצופים
סבא - עתיקא קדישא - אריך אנפין
הוא הכתר
הוא הפנימי לכל הפרצופים
הוא מקבל ישירות מהבורא יתברך
הבורא
הוא אין סוף
אחדות שלימה מיוחדת
שאין בו הפכים
נצחי
היה הווה ויהיה
הגילוי של הבורא
הוא על ידי הנבראים הראשונים
הם חמישה פרצופים
עשר ספירות
לבורא
אין שום מקרה של הנבראים
הוא מאיר בכל אחד מהנבראים
כפי הכלי ותפקידו
תפקיד הכתר
הוא להשפיע לשתי דרגות
הכתר למעלה בראש
באמצע
מצידו הימיני למטה מעט
חכמה - אבא
מצידו השמאלי למטה מעט - אימא
בינה
כך
כתר
חכמה בינה
כתר באמצע

הכתר נקרא מקור הרחמים
ממנו יורדות מידות
שפע
מוחין
אור
לבושים
צד ימין
הוא חסד
החסדים הם
ביום ראשון של הבריאה
נאמרו חמש פעמים המילה אור
אור - הוא החסד
חמש פעמים
חמישה חסדים
כמנין חמש אצבעות יד ימין
הם עוברים מאריך מהכתר
לאבא
לחכמה
מצד שמאל גבורות
ביום השני
נאמרו חמש פעמים
המילה רקיע
רקיע הוא גבול
יש לו מידות
יש לו די
די = דין
גם יש חמש אותיות
שהם די
הם מפסיקות מילה
אותיות סופיות
ם ן ץ ף ך
אותיות סופיות
הם שורש הדין
חמש פעמים דין
כנגד חמש אצבעות יד שמאל.
עד כאן שאלות?

אין
חסדים וגבורות
חו"ג
הם נקראים שתי עטרות
תרין עיטרין
חסדים הם לובן
גבורות הם אודם
ומכך נלמד
כי הלובן הוא מצד אבא
האודם הוא מצד אימא
בן יורש אביו
הבן - זעיר אנפין - עבורו הם החסדים
הבת יורשת אימה
מלכות - היא מקבלת את הגבורות
לכן
זעיר אנפין
נקרא בשם החסדים
שם הויה הקדוש
והמלכות נקראית בשם דין
אדני
הם בעל ואישה
וכשהם מתייחדים
משתלבים
הוא
י - ה - ו - ה
היא
א - ד - נ - י
י א ה ד ו נ ה י
זה נקרא לייחד
את הקב"ה - זעיר אנפין -(אין סוף מתלבש הו)
ואת המלכות (היא השכינה)
עד כאן שאלות?

לא

מדהים!!!

אהוביי
חביבי
כל מעשינו בעולם הזה
להביא גאולה
לבן ולבת
שנפרדו
בעוונתינו
היא ירדה לגלות - רחוקה מבעלה
הוא שואג על נווהו
שאין אשתו איתו
וכל העולם מזדעזע
ורוגש ורועש
כי אין ייחוד
כי אנחנו עסוקים בהבלי העולם הזה
לימדו ולמד את הסדות
האלו
ומחר בע"ה נמשיך
תהיו ברוכים..






זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים