הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 
 
דרשת הרב המקובל והצדיק רבי ניסים פרץ שליט"א
במדבר פרק-א {א} וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר: {ב} שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת כָּל זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם:

בס"ד כל עם ישראל מתחיל ספר חדש ספר במדבר חומש הפיקודים, כל הספר מלא "פקוד את בני ישראל" "מנינים" סופרים וסופרים את הלוים לבד את הכהנים לבד את עם ישראל כמה פעמים לכן נקרא החומש הזה חומש פקודים ונאמר בו שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל המפקד מרים את הראש לכל הפרט , במה יש בזה נשיאת ראש שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל? יהודי בדרך כלל כשהוא נמצא לבדו אומר מה אני מה חיי מה חסדי מה מצודתי, מה אני שווה בכלל? תראה בעם ישראל יהודים חשובים אני כקליפת השום בפניהם, אם הוא היה עושה את זה מתוך הכנעה וענוה לא היה כועס ולא היה מתגאה ומי שהיה פוגע בו היה שם עצמו כאסקופה הנדרסת לכל אדם! ניחא לפחות היו לו תיקון המידות, אבל לא! הוא נכנס לשפלות מהדבר הזה, להרגשה כאילו הוא לא שווה, וזה מביא אותו ליותר כעס ויותר גאווה וקינאה, לכן אמרה התורה שאו לו ראש, תרימו לו את הראש! שיבין! מה איכפת לך שהקב"ה שם אותך קטן? תשמח, נתן לך תפקיד קטן, אבל תדע לך שבתפקיד הקטן הזה אתה שווה לכל אחד ואחד מבני ישראל לגדולים ולקטנים גם למשה רבינו, סופרים מספר כל אחד הוא מספר, שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, האדם מקבל הרמת ראש יש לו מספר סופרים אותו כמו כל אחד, אומנם אני קטן בורג קטן אבל בלי הבורג הקטן הזה המכונה לא נוסעת, עם ישראל הוא לא עם ישראל אני אחת משישים רבוא של נשמות ישראל רק שישים רבוא יקבלו את התורה, ואז מרגיש האדם חשוב, כל תפקיד קטן וגדול אצל הקב"ה זה מחושב בתכלית, לכן שאו את ראש, אתה חשוב אצל הקב"ה! כמו כל אחד כמו הגדולים, אי אפשר להחליף אותך אי אפשר למלא את מקומך עזוב ממה שאומרים לך, מה שאתה חושב על עצמך, אצל הקב"ה אתה מספר אחד.

כפי ספירת העומר ימים חשובים, כל יום בפני עצמו הימים האלה אם תחסיר אפילו יום אחד מכל הימים אתה תחסיר מממתן תורה, כפי שצריך 60 רבוא ישראל למתן תורה, כך הם ימי ספירת העומר, חשיבותם למתן תורה כפי נשמות ישראל.

ואם אנחנו בספרת העומר אי אפשר לעבור מבלי לדבר על ל"ג בעומר, איזה יום! מזדקר יום עצום שאומר רבי שמעון בר יוחאי באידרא זוטא, שהקב"ה נתן לי את היום הזה שאני אפעל בו מה שאני רוצה, חשבנו שמדבור ביום ההוא אז, שאותו יום שהוא השתיק את העולם! את התחתונים! את העליונים! נשמות שבגן עדן ישבו אצלו בשקט! כביכול אפילו הקב"ה יושב ומאזין, אבל גם היום הזה אחרי אלפי שנים, היום הזה כולו של רבי שמעון, אחד עוזב את העסקים שלו, את התורה שלו, את הבית חולים שלו, ראיתי אחד מובילים אותו באמבולנס עם מכשירים, הנשמה, רופא חובש ומגיע, מה אתה רוצה? את רבי שמעון, אי אי.. זה היום שבו מתבטל האדם, חסידים ואנשי מעשה ואנשים עם גופיה, כולם מתחבקים רוקדים, נשים תינוקות כל ישראל – 60 רבוא ישראל, אני חושב שאין ליום הזה גילוי גם האר"י לא גילה את העוצמה ואת הסוד של היום הזה, זהו מעמד סיני לפנימיות התורה, קודם למתן תורה תלמד מה אתה מקבל, תלמד את הזוהר הקדוש לדעת פנימיות התורה, ראיתי בני אדם גומרים כל ספר תהילים אצל רבי שמעון, מה זה? זה ציון של דוד המלך? לרבי שמעון באים עם זוהר!! תהילים תתפלל גם!, אבל איך אתה בא לרבי שמעון בלי זוהר?, אפילו אתה לא רגיל ללמוד.ואם אדם זוכה בכל השנה, זוכה שאור של רבי שמעון יאיר בו, וידע שאחרי שרבי שמעון הסתלק, האור שלו מאיר יותר חזק, זיהרא עלאה דאדם קדמאה זה הזוהר, הוא הביא לעולם את עולם התיקון, את העולם שאחרי ביאת המשיח הוא הכניס לזוהר, אדם שנכנס לזוהר מתוקן, ניתקן במידות, מתיישר גם בהשקפות גם בקדושה בכל, האדם שובר את המבול שיש בעולם, של גזל ועריות, ושפיכות דמים ושקר ונאוף, כל זה לא שייך לאדם שנכנס לזוהר כמו תיבת נוח, הוא מוגן הוא מתוקן הוא בגאולה, זו הכנה למתן תורה, לכל מי שאין זוהר שיקנה, ויקרא וילמד, אתה נכנס לימות המשיח אתה נמצא במשיח אתה מוציא מהכח אל הפועל את מה שהביא רבי שמעון בזוהר, ומבקש להפיץ את הזוהר בכל ישראל כולם חייבים לעסוק בזוהר הקדוש. אמן ואמן.

 

 
מִנְהַג יִשְׂרָאֵל תּוֹרָה הִיא !!!

במדבר פרק ב' ב' אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִנֶּגֶד סָבִיב לְאֹהֶל מוֹעֵד יַחֲנוּ:

ספר השל"ה הקדוש - דרך חיים תוכחות מוסר פרשת במדבר

.. המנין היה כדי להשרות עליהם שכינה. כל אדם יעשה כן, יחשוב את עצמו לדבר שבמנין וכאלו הכל תלוי בו, גם יחשוב הכל תלוי בפעולתו. וכמו שאמרו רבותינו ז"ל קדושין מ, ב, לעולם יחשוב האדם כאלו העולם חצי חייב וחצי זכאי, וכן הוא גם כן, עשה עבירה נמצא מכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה, עשה מצוה מכריע את עצמו ואת כל העולם לכך זכות, ככה יחשוב תמיד: איש על דגלו באותות לבית אבותם: האר"י ז"ל היה אומר, כמו שיש ד' דגלים, כך יש ד' כתות בישראל חלוקים באיזה מנהגים, ספרד אשכנז קטלוניא אטליא, וכל אחד ישאר בדגלו לנהוג מנהגו. ואלו ואלו דברי אלהים חיים:

זוהר חלק ג דף קע/א: אוּלָם דַּעֲזָרָה לְגוֹ. בְּהַאי עֲזָרָה, אִית תְּרֵיסָר פִּתְחִין, לְפוּם חוּשְׁבָּן שִׁבְטַיָּא דְּיִשְׂרָאֵל. בְּפִתְחָא חֲדָא, כְּתִיב רְאוּבֵן. וּבְפִתְחָא אַחֲרָא, כְּתִיב שִׁמְעוֹן. וְכֵן כָּל שִׁבְטַיָּא דְּיִשְׂרָאֵל, רְשִׁימִין עַל אִינּוּן פִּתְחִין. בְּזִמְנָא דִּיסַלְקוּן לְאִתְחֲזָאָה קַמֵּי מָארֵיהּ דְּעָלְמָא. מַאן דְּעָיִיל בְּפִתְחָא דְּרָשִׁים בֵּיהּ רְאוּבֵן, אִי מִשִּׁבְטָא דִּרְאוּבֵן אִיהוּ, מְקַבְּלִין לֵיהּ פִּתְחִין, וְאִי לָא פַּלְטִין לֵיהּ לְבַר. וְכֵן בְּכֻלְּהוּ, דְּלָא יְקַבְּלוּן פִּתְחִין, אֶלָּא לְמַאן דְּאִיהוּ מֵהַהוּא שִׁבְטָא דְּרָשִׁים בְּהוֹן. וּבְדָא יִתְחַקְּקוּן וְיִשְׁתְּמּוֹדְעֻן כָּל חַד וְחַד. תרגום: באולם העזרה בפנימיות (עולם הרוחני) יש תריסר פתחים כפי חשבון  שבטי ישראל, בפתח אחד כתוב ראובן, בפתח אחר כתוב שמעון וכן כל שבטי ישראל רשומים על הפתחים. בעת שעולים לראות לפני ריבון העולם, מי שעולה לפתח שכתוב בו ראובן והוא משבט ראובן מקבלים אותו בפתח, ואם לא פולטים אותו החוצה וכן על הדרך הזאת בכל פתחי השבטים, לא מקבלים מי שלא שייך לאותו שבט שרשום וחקוק ומכיר כל אחד ואחד.

שער הכוונות - דרושי עלינו לשבח, מפי האר"י הקדוש

..בעיקרי המנהגים עצמם שיש הפרשים רבים ושנויים רבים בענין נוסח התפלות בעצמם חוץ מענין הפזמונים והפיוטים הנוספים בתוך התפלות אלא בנוסח הברכות והתפלות עצמם יש שנויים רבים בין סדורי התפלות בין מנהג ספרד ובין מנהג קאטלוניא ובין מנהג אשכנז וכיוצא בזה הכה בענין הזה אמר לי מורי (האר"י הקדוש) ז"ל שיש ברקיע י"ב חלונות כנגד י"ב שבטים וכל שבט ושבט עולה תפלתו דרך שער א' מיוחד לו והם סוד י"ב שערים הנזכרים בסוף יחזקאל...

פרק א (ב) שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת כָּל זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם:

כלל ופרט וכלל - כלל: כל עדת בני ישראל, פרט: שמו, שם משפחתו, שבטו, שם הוריו, וכלל: כל זכר לגלגלתם. מהותו של האדם נגזרת משורשו, וזה השורש מגיע עד אבות הראשונים והם מתפשטים כענפים 12 שבטי יה, ולכן קרא בפרשת "קרח"  הראובני, השמעוני -, וכו' בתחילה בן של אות ה' שהיא אימא ולבסוף אות י' שהוא אבא, לומר לך שהאדם ראובן או שמעון הוא בן של אימו ואביו ורק כאשר הם סובבים אותו אזי הוא נקרא בן משבטי יה אבא ואימא, דבוק בשורשו וכל אבותיו משתתפים איתו בתיקונו, הם בעולמות העליונים והוא בעולם התחתון, מדרגה לדרגה עד אין סוף ברוך הוא וברוך שמו, כפי המאמר בעלון זה "מנהג ישראל תורה הוא" ומשלים את בנין ישראל "בני בכורי", השפע המשתלשל מ"אין סוף" ברוך הוא עד מלכות יהודה שהיא דלה ועניה המקבלת מיוסף הצדיק את כל השפע שנמשך אליו מנצח והוד שהם בני ישראל, שנמשך אליהם משלושת האבות שנמשך אליהם מאימא ואבא שנמשך אליהם מהכתר העליון, כך דרגה משפיעה  על דרגה, וכאשר הנברא משנה מקומו/מסורת ומנהגי אבותיו, אין שפע נמשך והוא פוגם בבנין ישראל, וזה תפילת 18, שהיא סוד התכללות כל ישראל לבנות ולגדל את המלכות הקדושה עד שיושלם בנינה על ידי בניה, ולכל בן תפקיד אחר, לכן טוב יעשה האדם וידבק בשורשיו, מוצאו, עדתו, מנהג אבותיו ובא לציון גואל א.כ.י.ר

 

פרוש על האמור:למדנו מהשל"ה הקדוש כי אדם אחד יכול להכריע כל העולם לזכות או לחובה, למדנו האר"י שישנם ד' מחנות בישראל, למדנו הזוהר כי ישנם 12 שערים בעולם הרוחני כפי השתייכות הנשמה לשבטה. האדם הינו קודם לכל אחד, פרט שיש לו יכולת בחירה ובכוחו להשפיע על כל הכלל, זאת אם ילך בדרך מסורת אבותיו, הליכותיהם, הליכותם, מנהגיהם, אבל גם צריך להדבק בשורשו הרוחני של כל אחד מאחד משבטי ישראל, או מאיזה ספירה מעשר הספירות וקשריהן הוא, מאיזה פרצוף רוחני. ובימינו שקצת התערבבו אלו באלו, צריך האדם לחזור לשורשו ולהדבק בדרך אבותיו.  כל שבט ושבט קיבל דגלו ואחוזתו, כל שינוי שעושה במנהגי אבותם דוחה עצמו מהמקום.

 

 

מִנְהַג יִשְׂרָאֵל תּוֹרָה הִיא !!!

במדבר פרק ב' ב' אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִנֶּגֶד סָבִיב לְאֹהֶל מוֹעֵד יַחֲנוּ:

ספר השל"ה הקדוש - דרך חיים תוכחות מוסר פרשת במדבר

.. המנין היה כדי להשרות עליהם שכינה. כל אדם יעשה כן, יחשוב את עצמו לדבר שבמנין וכאלו הכל תלוי בו, גם יחשוב הכל תלוי בפעולתו. וכמו שאמרו רבותינו ז"ל קדושין מ, ב, לעולם יחשוב האדם כאלו העולם חצי חייב וחצי זכאי, וכן הוא גם כן, עשה עבירה נמצא מכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה, עשה מצוה מכריע את עצמו ואת כל העולם לכך זכות, ככה יחשוב תמיד: איש על דגלו באותות לבית אבותם: האר"י ז"ל היה אומר, כמו שיש ד' דגלים, כך יש ד' כתות בישראל חלוקים באיזה מנהגים, ספרד אשכנז קטלוניא אטליא, וכל אחד ישאר בדגלו לנהוג מנהגו. ואלו ואלו דברי אלהים חיים:

זוהר חלק ג דף קע/א: אוּלָם דַּעֲזָרָה לְגוֹ. בְּהַאי עֲזָרָה, אִית תְּרֵיסָר פִּתְחִין, לְפוּם חוּשְׁבָּן שִׁבְטַיָּא דְּיִשְׂרָאֵל. בְּפִתְחָא חֲדָא, כְּתִיב רְאוּבֵן. וּבְפִתְחָא אַחֲרָא, כְּתִיב שִׁמְעוֹן. וְכֵן כָּל שִׁבְטַיָּא דְּיִשְׂרָאֵל, רְשִׁימִין עַל אִינּוּן פִּתְחִין. בְּזִמְנָא דִּיסַלְקוּן לְאִתְחֲזָאָה קַמֵּי מָארֵיהּ דְּעָלְמָא. מַאן דְּעָיִיל בְּפִתְחָא דְּרָשִׁים בֵּיהּ רְאוּבֵן, אִי מִשִּׁבְטָא דִּרְאוּבֵן אִיהוּ, מְקַבְּלִין לֵיהּ פִּתְחִין, וְאִי לָא פַּלְטִין לֵיהּ לְבַר. וְכֵן בְּכֻלְּהוּ, דְּלָא יְקַבְּלוּן פִּתְחִין, אֶלָּא לְמַאן דְּאִיהוּ מֵהַהוּא שִׁבְטָא דְּרָשִׁים בְּהוֹן. וּבְדָא יִתְחַקְּקוּן וְיִשְׁתְּמּוֹדְעֻן כָּל חַד וְחַד. תרגום: באולם העזרה בפנימיות (עולם הרוחני) יש תריסר פתחים כפי חשבון  שבטי ישראל, בפתח אחד כתוב ראובן, בפתח אחר כתוב שמעון וכן כל שבטי ישראל רשומים על הפתחים. בעת שעולים לראות לפני ריבון העולם, מי שעולה לפתח שכתוב בו ראובן והוא משבט ראובן מקבלים אותו בפתח, ואם לא פולטים אותו החוצה וכן על הדרך הזאת בכל פתחי השבטים, לא מקבלים מי שלא שייך לאותו שבט שרשום וחקוק ומכיר כל אחד ואחד.

שער הכוונות - דרושי עלינו לשבח, מפי האר"י הקדוש

..בעיקרי המנהגים עצמם שיש הפרשים רבים ושנויים רבים בענין נוסח התפלות בעצמם חוץ מענין הפזמונים והפיוטים הנוספים בתוך התפלות אלא בנוסח הברכות והתפלות עצמם יש שנויים רבים בין סדורי התפלות בין מנהג ספרד ובין מנהג קאטלוניא ובין מנהג אשכנז וכיוצא בזה הכה בענין הזה אמר לי מורי (האר"י הקדוש) ז"ל שיש ברקיע י"ב חלונות כנגד י"ב שבטים וכל שבט ושבט עולה תפלתו דרך שער א' מיוחד לו והם סוד י"ב שערים הנזכרים בסוף יחזקאל...

פרק א (ב) שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת כָּל זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם:

כלל ופרט וכלל - כלל: כל עדת בני ישראל, פרט: שמו, שם משפחתו, שבטו, שם הוריו, וכלל: כל זכר לגלגלתם. מהותו של האדם נגזרת משורשו, וזה השורש מגיע עד אבות הראשונים והם מתפשטים כענפים 12 שבטי יה, ולכן קרא בפרשת "קרח"  הראובני, השמעוני -, וכו' בתחילה בן של אות ה' שהיא אימא ולבסוף אות י' שהוא אבא, לומר לך שהאדם ראובן או שמעון הוא בן של אימו ואביו ורק כאשר הם סובבים אותו אזי הוא נקרא בן משבטי יה אבא ואימא, דבוק בשורשו וכל אבותיו משתתפים איתו בתיקונו, הם בעולמות העליונים והוא בעולם התחתון, מדרגה לדרגה עד אין סוף ברוך הוא וברוך שמו, כפי המאמר בעלון זה "מנהג ישראל תורה הוא" ומשלים את בנין ישראל "בני בכורי", השפע המשתלשל מ"אין סוף" ברוך הוא עד מלכות יהודה שהיא דלה ועניה המקבלת מיוסף הצדיק את כל השפע שנמשך אליו מנצח והוד שהם בני ישראל, שנמשך אליהם משלושת האבות שנמשך אליהם מאימא ואבא שנמשך אליהם מהכתר העליון, כך דרגה משפיעה  על דרגה, וכאשר הנברא משנה מקומו/מסורת ומנהגי אבותיו, אין שפע נמשך והוא פוגם בבנין ישראל, וזה תפילת 18, שהיא סוד התכללות כל ישראל לבנות ולגדל את המלכות הקדושה עד שיושלם בנינה על ידי בניה, ולכל בן תפקיד אחר, לכן טוב יעשה האדם וידבק בשורשיו, מוצאו, עדתו, מנהג אבותיו ובא לציון גואל א.כ.י.ר

 

פרוש על האמור:למדנו מהשל"ה הקדוש כי אדם אחד יכול להכריע כל העולם לזכות או לחובה, למדנו האר"י שישנם ד' מחנות בישראל, למדנו הזוהר כי ישנם 12 שערים בעולם הרוחני כפי השתייכות הנשמה לשבטה. האדם הינו קודם לכל אחד, פרט שיש לו יכולת בחירה ובכוחו להשפיע על כל הכלל, זאת אם ילך בדרך מסורת אבותיו, הליכותיהם, הליכותם, מנהגיהם, אבל גם צריך להדבק בשורשו הרוחני של כל אחד מאחד משבטי ישראל, או מאיזה ספירה מעשר הספירות וקשריהן הוא, מאיזה פרצוף רוחני. ובימינו שקצת התערבבו אלו באלו, צריך האדם לחזור לשורשו ולהדבק בדרך אבותיו.  כל שבט ושבט קיבל דגלו ואחוזתו, כל שינוי שעושה במנהגי אבותם דוחה עצמו מהמקום.

 

 

 


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים