הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 
 
                             
רחל – סיבת המלחמה, סיבת היותנו בעולם זה

רחל, מרכבת השכינה, עבור רחל יגאל הקב"ה את בני ישראל, עבור דמעותיה של אימנו שלא פסקו מאז יוסף בנה, מאז מסרה נפשה עבור בנימין, "מאמא" רחל, שנקברה בפרשת דרכים, רחל שנשבתה ע"י חטא האדם וחוה, רחל סוד הבאר, רחל עיקר הבית, עקרת הבית, בית ישראל, רחל שמסרה סימניה לאחותה למען תהיה אם הבנים, שבטי יה, רחל העקרה שבאמת לא היו לה בנים, רחל שבכל לילה יורדת לעולמות נמוכים לתת טרף לביתה וחוק לנערותיה, שבכל לילה זועקת ומתייפחת על נפשות הבלעות, ומאכילה אותם אור הגאולה ומעלה אותם, ומתעייפת ומתחננת לבניה הצדיקים לקום בלילה ולעזור לה לצאת מהעולמות התחתונים ב"תיקון רחל", שכל תפילת 18 עבורה נעשתה, להקימה מעפרה ומיגונה, ותמאן להינחם, כי לא נגאלו עדיין הנפשות, עדיין אין ישראל השלם, חסר את הנפשות הבלועות בטומאה, עפר יעקב בשבי הנחש.

מלחמת הקדושה בטומאה נעשית ע"י חיילים, חיל קדושה מול חיל טומאה החייל חייב לדעת אילו כלים עומדים לרשותו למלחמה, חייבת להיות לו מפה של מקום האויב, מפה של הצבא אליו הוא שייך, וזה בקדושה כלים כלי מלחמה הם = כלי (60) גימטרייה הלכה (60), שישים מסכתות, ללמוד ההלכה על בורייה שמחוץ להלכה שהיא הגדר של מחנה הקדושה נמצא הנחש המוכן לנשוך, והמפה היא סדר עולמות הקדושה, סדר הפרצופים והשמות הנלמדים בזוהר הקדוש ובספרי "האר"י הקדוש", כאשר האדם הולך בדרך ההלכה, יודע את ההנהגות הרוחניות אזי הוא יכול להכנס למחנה האויב לפדות את ניצוצות הקדושה ולצאת בשלום, וח"ו כאשר הוא לא יודע את מחנה האויב ולא יודע את ההנהגות הרוחניות הרי כשהוא נכנס למחנה האויב אזי גם הוא נלקח בשבי, וזה שאמר יעקב אבינו (כא) וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי וְהָיָה יהוה לִי לֵאלֹהִים: אלהים זו מידת המלכות השולטת על האדם, אלהים נקרא גם דיין, מלך, שופט, רב, אלהים אחרים שהם כוחות הטומאה, ואילו שם "הויה" הוא הקב"ה, רק כוח הקדושה, וזה שאמר שאם שם הויה יהיה השליט שלי אזי אשוב בשלום לבית אבי, כי יעקב נכנס למחנה האויב, מצויד בהלכה שלמד בבית מדרש של "שם ועבר", ידע את כל ההנהגות הרוחניות, מצויד בכל שמות הקודש ומלווה במחנה מלאכים נכנס לבית לבן, להוציא מהשבי את השכינה הקדושה (רחל) ואת אם הבנים (לאה), ואת שבטי יה, 12 בנים, ורק לאחר שהציל את כל הנפשות האלו מהטומאה שב בשלום לבית אביו.

כפי תפילת שמונה עשרה, המתפלל הוא יעקב שיורד לעולם הטומאה לאסוף ניצוצות קדושה ולהעלות את השכינה לעולם האצילות, ומכיון שכל ניצוץ מחייה את כוחות הטומאה הם לא מוותרים על הניצוץ, כמו לבן ורודפים אחר המתפלל שלקח את הניצוץ מהם, וזה המחשבות הזרות שבתפילת שמונה עשרה כביכול "אלהים אחרים", והמתפלל צריך להמליך שם הויה על עצמו, ולהצטער על המחשבות הזרות, הצער וההמלכה של שם הויה גורם לניצוץ להשתחרר וזה שב לבית אביו, לעולם הקדושה לארץ ישראל בשלום, הכלל שבאות מחשבות זרות הוא לא להגרר אחריהן, מיד להצטער ולבקש מהקב"ה (שם הויה) עזרה והצלה, (רק במחשבה).

                     
 
 
פָּתַח רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר, (בראשית לג) וַיִּשָּׂא אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת הַנָּשִׁים וְאֶת הַיְלָדִים וַיֹּאמֶר מִי אֵלֶּה לָּךְ וַיֹּאמַר הַיְלָדִים אֲשֶׁר חָנַן אֱלֹהִים אֶת עַבְדֶּךָ. עיין שם, בגלל אורך המאמר הובא רק התרגום.

 

תרגום: פָּתַח רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר, (בראשית לג) וַיִּשָּׂא אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת הַנָּשִׁים וְאֶת הַיְלָדִים וַיֹּאמֶר מִי אֵלֶּה לָּךְ וַיֹּאמַר הַיְלָדִים אֲשֶׁר חָנַן אֱלֹהִים אֶת עַבְדֶּךָ. בוא וראה, ההוא הרשע עשו, נתן עיניו על הנשים ובגללו ניתקן תיקוניהן (סדר עמידתם לפני עשו), יעקב שם את השפחות ראשונות, ובניהם אחריהם שנחשבים יותר, לאה אחריהם ובניה אחריה, לאחר מכן יוסף ואחריו רחל והוא עבר לפניהם. כאשר השתחוו כולם מה כתוב (בראשית לג) וַתִּגַּשְׁנָה הַשְּׁפָחוֹת הֵנָּה וְיַלְדֵיהֶן וַתִּשְׁתַּחֲוִין. ואחר כתוב, וַתִּגַּשׁ גַּם לֵאָה וִילָדֶיהָ וְיִשְׁתַּחֲווּ וְאַחַר נִגַּשׁ יוֹסֵף וְרָחֵל וְגוֹ'. ונאמר שיוסף אחריה היה ורחל לפניו, אלא: בן טוב, בן אוהב, צדיק העולם יוסף, כיון שראה את עיני עשו הרשע מסתכל בנשים פחד על אימו, ויצא לפניה, ופרש זרועותיו עליה וכיסה אותה כדי שלא יתן הרשע עיניו באימו, כמה נמתח?, שש אמות לכל כיוון וכיסה עליה ולא יכלו עיני הרשע לשלוט עליה. כפי זה, וישא בלעם את עיניו, כתוב עינו (עין אחת), זו העין הרעה, כשרצה להסתכל עליהם "וירא את ישראל שוכן לשבטיו", מהו שוכן לשבטיו? אלא שבטו של יוסף שהיה שם, ושבט בנימין, שבט יוסף שלא שלטה בו עין הרע ככתוב , (בראשית מט) בֵּן פּוֹרָת יוֹסֵף. מה זה בן פורת?, שנמשך להגן על אימו בן פורת עלי עין, שלא שולטת בו עין הרע, שבט בנימין ככתוב (דברים לג) וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן. וכתוב (דברים לג) יִשְׁכּוֹן לָבֶטַח. מהו לבטח? שלא פוחד מעין הרע ולא פוחד מפגעים רעים. אמר הרשע הזה אני אעבור שורה זו שלא יתקיים (הגנות יוסף ובנימין) ואני אסתכל על כמו שצריך, רחל הייתה שם (סוד השכינה), ראתה את עינו של הרשע מתכוננת להרע (לשים עיו הרע), מה עשתה?, עלתה למעלה ופרשה כנפיה עליהם וכיסתה על בניה, ככתוב וַיִּשָּׂא בִלְעָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת יִשְׂרָאֵל, כיון שראה את רוח הקודש (רחל, השכינה), עיניה מכוונות, מיד ותהי עליו רוח אלהים, (רוח השכינה הנקראת אלהים) על מי?, על ישראל, שפרשה כנפיה וכיסתה אותם, מיד שב הרשע לאחור. בתחילה בן  (יוסף) כיסה על אימו (רחל), ועכשיו אימא (רחל, השכינה), מכסה על בנה. אמר הקב"ה בזמן שכיסה (יוסף) על רחל אימו שלא תשלוט עין הרע של הרשע עליה, חייך, כאשר תבוא עין הרע אחרת להסתכל על בנך ועל בני, אמך תכסה ותגן עליהם, אתה הגנת על אימך, אימך תגן עלייך.

 

 

 

 

 

 

 


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים