דרשת פורים מרבינו ומורינו
רבי ניסים פרץ זצוק"ל
בלילה ההוא נדדה שנת המלך, המלך במגילה הוא הקב"ה, בשיא המתח של המגילה כאשר הגיע לסוף האיגרות נשלחו ונקבע התאריך שקבע המן להשמיד ולאבד, תיכנן העל יחד עם זרש אישתו ורוב בניו, והנה בלילה ההוא ראה שיכולה התוכנית להתקלקל בגלל מורדכי, ובלילה ההוא נדדה שנת המלך, מי נידד את השינה של המלך?, כשאתה מניח תפילין,אתה גורם שהקב"ה יניח תפילין, מי גרם שהקב"ה לא "ישן" שלא ימשכו מוחין, היה יהודי שלא נתן לקב"ה לישון כביכול, עורר רחמים על ישראל, מה היה? מרדכי לאחר שנודע לו גזירת המן, עוסק בלבישת שק, אוסף תינוקות של בית רבן לעורר רחמים, והוא מגיע לביתו ולא מוצא את אשתו, אסתר המלכה לא בבית, עד אותם ימים היה דואג לכל מחסור הבית, היא בנתה בית מקדש בבית כל כבודה בת מלך פנימה, יהודי צריך שאישה תמצא את החיים האמיתיים שלה בתוך ביתה בתוך בית המקדש הקטן שלה, תבשל, תנקה, תכבס כמו הכהנים בבית המקדש, כיון שמרדכי לא הגיע אותו בוקר הייתה חייבת לצאת להביא אוכל, ועבדי אחשורוש מחפשים נערה – בת שמונים שנים הייתה, וגם ירקרוקת, מה מצאו בה?, אלא הקב"ה מצא בה את האשה הכשרה והמתאימה שיתגלגל נס על ידה, מה הבעיה להלביש אותה בחוט של חסד, ומרדכי הבין שהקב"ה מכין תרופה למכה, וכאשר הגיעו האיגרות אמר לה להכנס למלך ולבקש על עם ישראל, אמרה לו אי אפשר הוא לא הזמין אותי, אני מסכנת את נפשי, אמר לה מה עם נפשות כל ישראל, רק לצורך זה נבחרת, אמרה לו אני מוכנה אבל צריך להסיר הקטרוג של סעודת אחשורוש האוכל הזה היין הזה שהכניסו לגופם, נוצרה קליפה המקטרגת, איך אני יכולה לבוא לפני המלך, אמר לה טוב מה עושים, אמרה לו צומו עלי ואל תאכלו ואל תשתו שלושה ימים – לדברי האר"י, שלושה ימי צום רצופים הם כמו ארבעים ימי תענית רגילה, כמו שארבעים יום זה יצירת הולד, מוליד מציאות חדשה, גם כאן שלושה ימים רצופים כמו ארבעים יום של מציאות חדשה יוציא מהם את כל האכילה והשתיה של אותה סעודה, אמר לה בסדר, אבל עוד מעט ליל הסדר נעשה את התענית אחר ליל הסדר, אמרה לו אז אני אכנס לפני המלך אחרי ליל הסדר, אמר לה מרדכי אי אפשר הגזירה קיימת את חייבת היום להכנס, אמרה לו אם כך תתחילו את הצום היום, מיד – ויעבור מרדכי – עבר על דבר תורה, ביטל ליל הסדר, אז מי גרם שנדדה שנת המלך? – הקב"ה וכל חיילתיו והמלאכים עם כל הצדיקים, מחכים לקילוס של יציאת מצרים, ליל הסדר, והנה כל בתי ישראל חשוכים, לבושי שק, תענית ובכי, אין ארבע כוסות אין הגדה, הוא עורר את הקב"ה לראות מעלתם של ישראל, מיד הקב"ה, כל יכול, המשיך הארה עצומה שעליה אומר האר"י שאין כמוה לא בשבת ולא בחגים ואפילו לא ביום הכיפורים – שעת הנעילה שהיא הארה ענקית היא רק כ- פורים, ומרדכי יוצא מלפני המלך, הוא אור הפנימי של התורה יסוד אבא, המגילה היא גילוי של הספר תורה הגנוז, הגילוי שיש בפורים הוא גילוי שאין כדוגמתו, התורה של מרדכי, שחזרו לקבל את התורה מידי מרדכי בשמחה לא באונס, האיגרת של פורים יוצאת מהמלכות וכשהיא יוצאת ומתגלית כל העולם הוא כמגדל קלפים הכל נופל מפניה. חז"ל אומרים חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי. חייב אדם להתבסם ביין עד דלא ידע, מה מתגלה בפורים? – רישא דלא אתידע, מגילה היא גימטריה שלוש הויות, שהם שלוש ראשים ומתוכם רישא דלא אתידע, הם בוקעים את כל העולמות ומגיעים עד המלכות ויוצאים בגילוי, י"ג הוויות שהם גימטריה מרדכי ואסתר בדיוק, מרדכי ואסתר גילו מה שלא התגלה, אור זה כל כך גדול שאין האדם מסוגל לעמוד באור הזה, לכן תן לגוף שישתה עד שלא ידע כדי שהאור של רישא דלא אתידע יכנס לגוף ויאיר את הנשמה, אומר רבינו האר"י שהנס הזה חוזר כל שנה בכל דור, אפילו אחר שיבנה בית המקדש ימשיך האור הזה, פנימיות התורה, יסוד אבא, הוא משה רבינו הגלוי..אומר רבינו "החיד"א", יום פטירתו י"א באדר, אין לך יום הראוי לגאולה כמו פורים, אחת הסיבות של הגלות היא שלא ברכו על התורה, לא חיבבו את התורה ובפורים כולם קוראים בתורה בשמחה היא המגילה, ועוד הייתה שנאת חינם ובפורים שולחים משלוחי מנות איש לרעהו אהבת חינם, לא נתנו צדקה, ובפורים מתנות לאביונים, בפורים מתקנים את כל החטאים שבגללן נחרב הבית ולכן הוא היום המתאים לגאולה, בעזרת השם, במהרה בימינו אמן.
----------------------------------
אור פורים מגיע כל שנה מהו אור פורים נס בבראשית רבא מובא והנה אימה חשיכה גדולה נופלת עליו על אברהם אבינו בברית בין הבתרים אימה - זו גלות בבל חשיכה זו גלות מדי שהחשיכה את עיני ישראל בצום ותענית גדולה זו גלות יוון נופלת עליו זו גלות אדום וידוע שכל אומה ואומה היא התגברות של קליפה אחרת שונה מחברתה ונגד הקליפות נקבעו החגים פסח - מתעוררת קליפת מצרים ונכנעת על ידי קיום מצוות הפסח חנוכה - מתועררת קליפת יוון ונשרפת באור נרות חנוכה פורים - קליפת עמלק מתועררת והיא הקליפה הקשה ביותר היא הרוצה לעקור הכל מן השורש ולפגום ח"ו בשמו יתברך ומתבטלת על ידי הנס נס פורים נעשה אחר חורבן בית ראשון בסוף שבעים שנה לגלות בבל 52 שנים גלות בבל ולאחריהן הוגלו למלכות מדי - פרס אז מלך דריוש הוא מלך פרס ואחריו אחשורוש כשהתחילה מלכות אחשורוש ורצו בני ישראל לחזור ולבנות את בית המקדש התחילה מהומת המן הרשע שמנע וחיבל בבקשות ישראל מאחשורוש המן האגגי הוא צאצאו של אגג מלך העמלק ששאול המלך הותיר בחיים ועל כן נלקחה המלכות משאול ואגג נשחט על ידי שמואל הנביא אבל הוא עיבר אישה בלילה האחרון לחייו וממנו יצא המן האגגי זו קליפת העמלק המתעורת בכל שנה בפורים וכנגדה מתעורר אור נס של ונהפוך הוא התעוררות הנס היא על ידי התעוררות ישראל בקיום מצוות הפורים מרכבה לאור כפי שהסברנו הכוח הרוחני צריך מרכבה המרכבה היא המצוות עד כאן ההקדמה נגע רק בתחילת קיום והעמדה של פורים מה הוא
זו"ן - בזמן הגלות עומדים במציאות של אחור לאחור הזכר והנקבה החתן והכלה
בגלות בבל זו"ן במצב זה זוכרים מה אמרנו לגבי אחור באחור צריך נסירה איך מתבצעת הנסירה על יד הפלת שינה על הזכר תרדימה המן הרשע היה מצד הטומאה מכשף ואסטרולוג וראה את הניסרה ואת התרדימה מה אמר ישנו עם ישנו - האלהים שלהם ישן רדום זו הנבואה של אברהם אבינו חשיכה החשיכה הזו היא התרדימה של זעיר אנפין לכן אמר המן זה הזמן הטוב ביותר לאבד את ישראל ההשגחה שלהם עסוקה בנסירה ואנחנו נשמיד את ישראל
אז כעת יש מציאות שז"א ישן והמן מתכנן תוכניות ויש לו להמן אישה מכשפה גדולה זרש המכשפה זרש ייעצה להמן לתלות את מורדכי היהודי קודם לגדוע כל מרד מורדכי היחידי שלא השתחווה להמן מורדכי כמו יעקב כמו משה שורשו גבוה מאוד נשמתו מיסוד אבא כל נס פורים דומה לנס מצרים דומה לנס בריחת יעקב מבית לבן זעיר אנפין ישן ואז מתגלה יסוד אבא הגלוי מגילה הוא סוד מגילת אסתר אסתר מלשון הסתר כל עוד זעיר אנפין ער יסוד אבא מכוסה מוסתר כאשר זעיר ישן מתגלה יסוד אבא הוא גילוי גואל מגילה הגואל הראשון והאחרון במהרה בימינו
ואז יתגלה יסוד אבא קודם הסתר חשיכה ואז הגילוי הוא נס נס גדול שיהיה במהרה בימינו אמן
|
נלמד זוהר פורים בע"ה יהיה הלימוד להצלחת כל אחד מכם בגשמי וברוחני לעילוי שכינת עוזנו פּוּרִים אִתְקְרִיאַת עַל שֵׁם יוֹם הַכִּפּוּרִים, דַּעֲתִידִין לְאִתְעַנְגָא בֵּיהּ, וּלְשַׁנּוּיֵי לֵיהּ מֵעִנּוּי לְעֹנֶג, פורים בחינת יום הכיפורים לשנות מציאות חמישה ענויים שיש בכיפור לענג פורים - אכילה ושתיה כפורים - איסור אכילה ושתיה שינוי מציאות נעשה על ידי נס על ידי גילוי של אורות עליונים כאשר יש הסתר אסתר מַה דְּאִיהִי שְׁכִינְתָּא אָסוּר בֵּיהּ נְעִילַת הַסַּנְדָל, בְּהַהוּא זִמְנָא אִתְּמַר בָּהּ (שיר ז ב) מַה יָּפוּ פְעָמַיִךְ בַּנְּעָלִים בַּת נָדִיב, וְעִנּוּגָא וְחֶדְוָה וְכַמָּה טָבִין מְזוּמָנִין לְגַבָּהּ, וְדָא יְהֵא בְזִמְנָא דְפוּרְקָנָא בַעֲגָלָא. השכינה הקרויה אסתר מלשון אסתר אסתיר פני היא אסור נעילת הסדל ביום הכיפורים ביום פורים מה יפו פעמייך בנעליים בת נדיב זה גאולה גלויה מגילה כמה שמות יש לשכינה? כפי הנבראים כמה נבראים יש? כ"כ הרבה? היא נקראית מים שורשה הוא מים אם תשימי מלח במים יהיו מים מלוחים אם תשימי צבע אדום יהיו מים אדומים שמותיה הם כפי השפעות הנבראים בה אז היא הסיבה והמסובב? ומלכותו בכל משלה הגאולה תלויה בגילוי פנים פנים הם גילוי הנהגות ומידות שקבע הבורא יתברך יש הסתר פנים שהוא אי ידיעת השם, המידות, ההנהגות ויש גילוי פנים זהו סוד הזוהר הוא מגלה פנים של ההנהגות של המידות של השמות וּמָאן גָּרַם עִנּוּי לִשְׁכִינְתָּא בְגָלוּתָא, אֶלָּא רָזָא דְמִלָּה וּבְכֵן אָבֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר לֹא כַדָּת (אסתר ד טז), בְּגִין דְּעָאלַת בְּלָא בַּעִִלָהּ ומה גרם ענוי לשכינה בגלות מה גרם ליום הכיפורים להיות יום דין וחשבון כפי הכתוב במגילת אסתר אבוא אל המלך אשר לא כדת עולה ללא בעלה מי היא העולה עולת התמיד היא השכינה עולה על המזבח מקריבה את עצמה היא התורה שבעל פה ועולה על ידי התורה שבכתב הן נקראים ייחוד שמו יתברך וכאשר עם ישראל לא עוסק בתורה לא עוסק בשכינה בסודותיה רז - אור - שניהם גימטריה 207 אין אור לשכינה יש שבר עינוי חטאים על עוזבם את תורתי סיבה ראשונה לחורבן בית המקדש דְּאִתְּמַר בֵּיהּ (דברים לג) מִימִינוֹ אֵשׁ דָּת לָמוֹ, דְּבַטִּילוּ בָּהּ אוֹרַיְיתָא, וְדָא גָרַם אִבּוּדָא דְבַיִת רִאשׁוֹן וְשֵׁנִי, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (אסתר ד טז) וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי שנאמר מימינו אש דת למו התורה - הדת - היא אש בטלו טת האש את האש היא התורה גרם לאיבוד בית ראשון ושני וזה שאמרה אסתר כאשר אבדתי אבדתי שני איבודים שני בתים וְעִם כָּל דָּא אַף עַל גַּב דְּעָאלַת בְּלָא בַּעִִלָהּ דְאִיהוּ דִבְרֵי תוֹרָה, עִם כָּל דָּא עָאלַת בַּאֲבָהָן, דְּאִינוּן שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם דְּאִתְעַנַּת בְּהוֹן, וְאִינוּן סַהֲדִין דְעוּלֵימְתָא עָאלַת בֵּיהּ לְמַלְכָּא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (שם ב יג) וּבָזֶה הַנַּעֲרָה בָּאָה אֶל הַמֶּלֶךְ, נַעֲרָה וַדַּאי בָּאָה אֶל הַמֶּלֶךְ דְּאִישׁ לֹא יְדָעָהּ אֶלָּא בַעִִלָהּ לכן אמרה למורדכי לך כנוס את כל העם צומו עלי שלושת ימים - יום ולילה למה דווקא שלשוה שלושה כיון שקשרה את שלושת האבות אם לא בזכות התורה לפחות בזכות שלושת האבות בזאת באה הנערה אל המלך נערה - בתורה כתוב על רבקה נער ללא אות ה' אחרונה כיון שאיש לא ידעה לפני יצחק באסתר כתוב נערה עם אות ה משמע ידע אותה מי בעלה מורדכי וּכְמָה דְבָעִִרֶב הִיא בָאָה נַעֲרָה בְּתוּלָה וַדַּאי, הָכִי נַמִּי בַּבֹּקֶר הִיא שָׁבָה נַעֲרָה בְּתוּלָה וַדַּאי, וּבָהּ עִִרֶב וָבֹקֶר פַּעֲמַיִם קוֹרִין לְיִשְׂרָאֵל בַּעִִלָהּ, וְסַהֲדִין עֲלָהּ דְּלָא חֲלִיפַת לֵיהּ הִיא וּבְנָהָא בְאָחֳרָא באה בערב בתולה כלפי אחשורוש וגם יצאה בבוקר בתולה כלפי אחשורוש עם מי היה אחשורוש עם שדה דמות אסתר ?איך מתיישב הדבר הרי כתוב אסתר היא הדסה דוד מורדכי דודי לי ואני לו הוא בעלה בְגִין דָּא יִשְׂרָאֵל אָמְרִין בְּכָל יוֹמָא שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יהו''ה אלהינ''ו יהו''ה אֶחָד, שְׁמַ''ע אֶחָ''ד, שֵׁ''ם אָ''ח עִ''ד, אָ''ח נָטִיר לָהּ, בְּגִין דְּאָח לְצָרָה יִוָּלֵד (משלי יז יז), וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר (תהלים לב ז) אַתָּה סֵתֶר לִי, כפי שישראל מעידים אחד - ד בסוף אח של דלת היא המלכות ובעלה ולא מחליפים את השכינה בשפחה כך גם אסתר היא אשתו של מורדכי ולא החליפה עצמה עם השפחה השפחה היתה עם אחשורוש וזה אתה סתר לי הקב"ה מסתיר אותה כפי הלבנה תסתכלו על הלבנה כאשר היא חסרה היא כמו אות כ ופניה תמיד אל בעלה הפתח פונה כלפי מעלה כלפי מטה היא סגורה איש לא ידעה הוא איש בליעל - אחשורוש בְּגִין דְּבֵיהּ יהו''ה וּבֵיהּ ד', בֵּיהּ אִיהִי נְטִירָא. וכיון שיש בה שם הויה והיא עצמה ד היא נשמרת וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר (אסתר ב ז) וַיְהִי אֹמֵן אֶת הֲדַסָּה, הוּא אוּמָן דִּילָהּ וְאִיהִי אֱמוּנָה דִילֵיהּ, וְדָא אִיהוּ דְאִתְּמַר (שם כ) כַּאֲשֶׁר הָיְתָה בְאָמְנָה אִתּוֹ, וְלָא נָגַע בָּהּ נוּכְרָאָה דְאִיהוּ אֲחַשְׁוִרוֹ''שׁ, כפי הקב"ה והמלכות בסוד - פרצוף זעיר אנפין ומלכות היא נקראית אמונה הוא נקרא אומן ועליהם נאמר ויהי אומן את הדסה ולא נגע בה אותו רשע כפי שרה אימנו שתיהן בגיל 80 שתיהן יפות כמו חוה פרעה מלך אחשורוש מלך ושינהם מלאי זימה זימן להם הקב"ה את השפחה את פרעה העניש את אחשורוש לא
סימן שאכן לא הציק לה בְּגִין דְּאָח עִמָּהּ וַדַּאי, וְאִיהוּ סָתִיר לָהּ מִנֵּיהּ, בְּמַאי סָתִיר לָהּ מִנֵּיהּ בַּנְּקוּדָה דְאִיהִי קוֹצָא דְאָת ד' מִן אֶחָד, א''ח נְטִיר ד', דְּלָא יִתְקַרִיב לְגַבָּהּ אַחֵר, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (ישעיה מב ח) אֲנִי יהו''ה הוּא שְׁמִי וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לֹא אֶתֵּן, כיון שהאח - הקב"ה איתה הוא הסתיר אותה ממנו במה באות י' שהיא קוץ של אות ד אח שומר ל - ד - יחד הם אחד אחדות מלאה אצל שרה היתה מציאות אחרת השכינה הייתה אז בשבי מוחלט אצל אסתר לא השכינה היתה בגלות לא בשבי הֲדָא הוּא דִכְתִיב (ישעיה מב ח) אֲנִי יהו''ה הוּא שְׁמִי וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לֹא אֶתֵּן, וְהַאי נְקוּדָה אִיהִי אוֹת בְּרִית, דְּבָהּ אִשְׁתַּלִּים א''ח לְעִִשֶׂר, וּבָהּ אִתְעֲבִיד י', וּמָאן דִּמְשַׁקֵּר בִּבְרִית מִילָה גָּרִים לְאִסְתַּלְקָא מִינֵיהּ (דף נח ע''א) שְׁכִינְתָּא, דְאִיהִי יִחוּדָא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְשַׁלִּיט עֲלֵיהּ ש''ד דְּאִיהוּ אַחֵר. שם הויה הוא השליט וכבודי לאחר הוא אל אחר לא יתן וזאת על ידי שמירת אות י' כי אם תרד אות י' מאות ד תשאר אות ר ואחד יהפוך לאחר אל אחר כל זאת כאשר שומרים על י שהיא משם שדי היא שמירת הברית וּבְגִין הַאי קִנְאָה דְכַסִּי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְאוֹת דִּילֵיהּ עַל אֶסְתֵּר, דְּאִיהִי קְדוּשָׁה דִילֵיהּ, דְּלָא אִיהִי קְדוּשָׁה פָּחוּת מֵעֲשָׂרָה, אִתְלַבְּשׁוּ עֲשָׂרָה כִּתְרִין תַּתָּאִין בַּעֲשָׂרָה בְּנִין דְּהָמָן, דְּתַמָּן אֵל אַחֵר, דְּהָמָן אָמַר וַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים כִּכַּר כֶּסֶף אֶשְׁקוֹל וְגוֹמֵ אל קנא הקב"ה קנאי ושומר על השכינה מכסה אותה על ידי אות י עשרה כתרים עליונים וכיון שזה מול זנ עשה הקב"ה התגלו גם עשרה כתרים של הטומאה הם עשרה בני המן משם אל אחר וְכֹלָּא לְנָטְלָא נוּקְמָא מֵאֶסְתֵּר וְאוּמָתָהּ, דְּאִתְּמַר בָּהּ (שם ה א) וַתִּלְבַּשׁ אֶסְתֵּר מַלְכוּת, וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא מָסַר לוֹן בִּידָהָא וּבִידָא דְאוּמָתָהּ, וְתָלוּ אוֹתוֹ וְאֶת בָּנָיו עַל הָעִץ (שם ט כה), וְאִיהוּ עָבַד עִץ גָּבוֹהַּ חֲמִשִּׁים אַמָּה, וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא נָטִיל נוּקְמָא מִנֵּיהּ וּמִבְּנוֹי בִּשְׁכִינְתָּא עִלָּאָה, דְמָחַאת לְמִצְרָאֵי חֲמִשִּׁים מַכּוֹת. והכל לנקום באסתר ועמה ואז ותלבש אסתר מלכות היא מלכות השם יתברך והקב"ה מסר לה את המן ואת עשרת בניו להוציא את הדין אל הכוח ותלו אותו ואת בניו על עץ חמישים אמה אמא - שער החמישים מלכות אם ובת נוקומות באלו שהרעו לבניהם כפי מצרים חמישים מכות לקו ועל כן לדעת ולהכיר במה זכה אחשורוש את שמות הקודש את ההנהגות את המידות מה יש לך עם אחשורוש מצליח היה רשע ונשאר רשע אם כוונתך לכורש בית שני נקרא מצד היצר הרע ללא כלי המקדש ללא ארון הקודש זו עבודתו של כורש אני הפסקתי לסנגר על רשעים הקב"ה בא חשבון עם כולם ללא יוצא מהכלל עם ישראל הקדוש אומר לך מלך שמטיב עם ישראל מה הטעם או מהיצה לו מזה האם בזה שהצילוט את חיו עשה זאת מאהבת עם ישראל במה הוא היטב את הגזירה שגזר המן הוא נתן להמן את הכוח אחר כך מתוך תאוות זימה הביא את אסתר ובכוח החן שנתן לה הקב"ה שיכנעה את אחשורוש לבטל את הגזירה ללא אסתר היה המן מוציא זממו אז מה טוב ברשע הזה? טוב הוא רק תורה קדושה ישראל אהבת חינם ללא מניעים אפילם שתבוא הגאולה משיח שיבוא
|
פורים ותיקוני הזוהר - שיעור מיום א' פרשת צו דודי ירד לגנו עולם התהו היה ללא פרצופים ללא משפחה ספירות מופרדות בנויות אחת מעל השניה ללא חיבור הקב"ה אוהב אחדות
יש שני מציאויות לעולם הבא אחת תהו והשניה .בהו תהו הוא עולם לא מסודר עולם ללא אחדות עולם של שנאת חינם עולם של העדר חסד זהו עולם שאליו הולכים הכופרים הטמאים חסרי האמונה ויש עולם בהו עולם המתוקן עולם של משפחה
כמו המשפחה הזו משפחת פולק הי"ד שנקטפה היא תורה אהבת חינם אהבת ישראל אהבת תורה היא דוגמה למה שהקב"ה רוצה מצד אחד הראה לנו עולם תהו - יפן ומצד שני הראה לנו בהו משפחה יהודית מושלמת עולם התהו הוא עולם השבירה עולם לאמתוקן עולם שכל רצונו הוא חיים גשמיים כמו היפנים מסכי פלזמה, אלקטרוניקה משוכללת מכוניות מפוארות לעומת משפחת פוגל יהודיה חרדית אהבת ישראל התיישבות עולם הרוח זהו אור פורים אומר האר"י הקדוש אור פורים גובר על כל האורות אומר החיד"א יום פטירתו ביום חמישי - תענית אסתר אין כמו יום פורים המתאים לגאולה למה? שלוש עבירות גרמו לגלות העדר תורה שנאת חינם העדר צדקה והנה שלוש מצוות פורים מקרא מגילה - כנגד תורה משלוח מנות איש לרעהו - אהבת חינם מתנות לאביונים - צדקה אור פורים גבוה מכפורים כ - פורים אור יום הכיפורים הוא רק כמו אור פורים מהו אור פורים? מרדכי ואסתר רישא דלא אתידע אין, כתר, עתיק יומין בהר סיני ניתנה התורה ונאמר שם שאם לא היו מקבלים את התורה היה הופך את הר סיני לקבורתם ואילו בפורים קיבלו בשמחה וברצון את התורה תורה היא המגילה משה גנז את התורה היום כאשר קוראים בתורה פותחים במקום הפרשה ושאר התורה גנוזה ואילו במגילה מגלים את כולה היא גילוי רישא דלא אתידע הוא הכתר העליון 13 מידות הרחמים המתגלים בשם הקדוש ע"ב יוד הי ויו הי 13 מידות הם גימטריה 935 אסתר מרדכי גימטריה 936 לומר לך הם גילוי 13 מידות החסד והתגלו בהם והם הכולל יחד 936 אחי אהוביי הקב"ה רוצה לגאול הוא מחכה למעשה מרדכי מה עשה מרדכי עבר על מצות המלך יש לנו ציוי לעשות ליל הסדר מצה 4 כוסות יין קריאת הגדה והנה מרדכי עבר על מצות המלך הוא קבע תענית בליל הסדר ונדדה שנת המלך הוא הקב"ה מחכה ומצפה לקריאת הגדה ולשבח יציאת מצרים כל המלאכים כל צבא מרום באים לביתם של היהודים והכל חשוך כולם לבושים שק ומתענים וצמים ובוכים הקב"ה זועק מה עם קריאת הגדה סיפור יציאת מצרים הכל נדם נדדה שנתו אין לו מנוחה אמר לו מרדכי זה המן הרשע הפסיק את הסדר הוא רוצה להשמיד את מי שמשמבח אותך כל יום בכל תפילה ממליך אותך בקריאת שמע מיד התעורר המלך הקדוש והאיר הארה שאין כמותה מעולם ל הייתה הארה כזו רישא דלא התידע הראש הכתר המקום הקרוב ביותר לאין סוף האיר הארה שעשתה את נס פורים הנס בא מא"א? כן האירו שלושה ראשים עד המלכות וגילו את קודש הקודשים אסתר אין הסתר יש גילוי מגילה בת 80 ירקרוקת איך בחרו בה עבדי אחשורוש הקב"ה משך עליה חוט של חסד הכל יכול הוא יכול לשנות מציאות הוא כל המציאות אין מציאות לבד ממציאותו יתברך לברוא ליצור מציאות לא מקובלת יש מאין, אור אין סוף בת 80 זקנה הפכה להיות יפהפיה בעיני המלך כי היא נערה בעיני אחשורוש נחש ורוש הנחש רואה ממה הוא יכול לינוק אור גדול היה לאסתר היא הייתה קדושה היא היתה כל כבודה בת מלך פנימה כל חייה הייתה ספונה בביתה בית המקדש הקטן מרדכי דאג לכל צרכי הבית כאשר נגזרה גזירת המן מרדכי עסק במיתוק הדינים לקח תינוקות של בית רבן לבש שק שכח את הבית בבית היה חסר אוכל אסתר פעם ראשונה בת 80 יוצאת מהבית להביא אוכל כי בעלה מרדכי איננו ומיד המשיך עליה הקב"ה חוט של חסד שיקחו אותה עבדי אחשורוש הוא רצה שעל ידי אסתר יהיה הנס היא הייתה ראויה היא בנתה מקדש לקב"ה בצניעותה ............ נמשיך מהזוהר זו כנסת ישראל שאותה הקב"ה אוהב ורוצה זה שאמר כִּי עַזָּה כַמָּוְת אַהֲבָה, תַּקִּיפָא אִיהִי אַפְרָשׁוּתָא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתָּא מִיִּשְׂרָאֵל, כִּפְרִישׁוּ דְּנִשְׁמָתָא וְרוּחָא וְנַפְשָׁא מִגּוּפָא, קשה היא הפרידה של הקב"ה מהשכינה מישראל כמו מוות כמו שמופרדת הנשמה מהגוף בשעת המוות , וְתוּ כִּי עַזָּה כַמָּוְת אַהֲבָה, כַּד יִשְׂרָאֵל מְיַחֲדִין שְׁמָא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִרְחִימוּ, וְאָמְרִי הַבּוֹחֵר בְּעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָה ועוד כאשר ישראל מייחדים שמו תברך באהבה ואומרים הבוחר בעמו ישראל באהבה הוא בחר בנו ואנחנו בחרנו בו מה זה משנה היכן אנחנו בעולם הגשמי או בעולם הרוחני אנחנו בחרנו בו הוא נמצא בכל מקום אין מקום ריק ממנו יתברך בכל מקום שאת/ה נמצאים הוא נמצא רק דבר אחד הוא מבקש המלך תמליך אותו על כל מעשייך על כל מחשבותייך והוא שם הוא לא עזב והוא לא יעזוב קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא דְּאִיהִי מְקַנֵּי עֲלַיְיהוּ, בְזִמְנָא דְיִפְקוּן מִן גָּלוּתָא, דְאִיהוּ יְהֵא בְהַהוּא זִמְנָא קַנָּא וְנוֹקֵם וּבַעַל חֵמָה כי הוא קנאי הקב"ה מקנא לעמו ובזמן שיוציא אותנו מהגלות מהחושך הוא ינקום הוא ינקום ביפנים התחיל התהליך של אור האמת בעולם. על שעשו יד אחת עם נאצים היפנים חתמו ברית שטן עם הנאצים הם עם אכזר ביותר הישמעלים הרעו לישראל והנה מתחילה הנקמה אומות נופלות 'ישראל בטח בה' רק הוא אין מלבדו מתחילים מהקל אל הקשה ככל שיעבור הזמן הנקמה תהיה קשה יותר יש היכל מיוחד בגן עדן הוא נקרא היכל הייסורים כל הייסורים שעברו ישראל חקוקים שם המשיח טבע חקק את הייסורים על בשרו והוא אשר מעורר את הנקמה בחיקוקים האלו זוהי רוחו של משיח כתוב ורוח אלהים מרחפת על פני המים רוחו של משיח כונסת אל כוחות התהו ומבריחה אותם אל מקומם תהו ומכנסת את כל כוחות הבהו כוחות הקדושה אל מקומם עולם חסד יבנה שהוא עולם הנצח הקרוב יותר מאי פעם הגיע זמן גאולתכם ישראל כי משיח פה כי גאולה כן
|