פרשת השבוע |
עמוד ראשי |
מדרשי זוהר |
פרשת אמר
|
|
|
|
רבי שמעון בר - יוחאי, ראש לצדיקים בגן עדן שמימיו לא נראתה קשת בענן, אש קדושה משמים סבבה אותו ואת תלמידיו בכל עת שעסקו בתורה. ללא סבלנות לכוחות הטומאה במאבק מתמיד הוא שאמר כי יש להתגרות ברשעים בעולם הזה - אפילו שהלכה היא שלא להתגרות. כי אדם קדוש ללא רבב יכול להתגרות בכוחות הטומאה ולהכריעם, אין להם אחיזה בו הוא טהור הוא זך כמו שמן זית זך למאור הוא שלם כמו שה תמים שמום אין בו.
13 שנים במערה נכנס לתוך עפר הנחש, כמשל לבש את העולם לגופו והוציא מהנחש את בולעו, את זרע יעקב שנבלע בתוך הנחש הוציא נפשות בכוח מסירות נפשו, לימוד סודות התורה, כוחותיו בעליונים והתחתונים, הציל נפשות עד אין ספור, כפי יעקב שנכנס לתוך בית לבן להוציא משם את נפשות רחל ולאה ובני ישראל, כפי משה רבינו המסוגל להכנס לבית פרעה ולהכריעו, גם רבי שמעון התגרה בפרעה התנין הגדול ובלבן הנבל ויכל להם,
ועל כך באים ומודים לו במשך 2000 שנים כל אותם נפשות שלאחר שהוציא אותם מלוע הנחש נולדו ועברו מסכת ייסורים בזיכוך אחר זיכוך עד שהגיעו אליו למירון לומר לו תודה!!, חלק אחר הזדכך בלימוד התורה הקדושה שהשאיר הצדיק "זוהר", והגיעו למדריגה של קדושים, צדיקים והם באים להודות לו, וחלק מגיע כי אורו של רבי שמעון בר - יוחאי שממלא כל העולמות בתקופת ל"ג בעומר וגם במשך שאר ימי השנה, וכולם מודים שרבי שמעון הוא ראשון לצדיקים שיחיד הוא שהלכה היא כי ביום עלייתו לגנזי מרומים לא עושים "נפילת אפיים".
וזה הנחש, התנין, כוחות הטומאה המלאים בעולמנו רוצים נקמה, הם מכירים בכוחו של רשב"י, הוא מעביר בהם חלחלה, רעדה אחזתם, הם יודעים כי כוחו של רשב"י הגנוז בזוהר הקדוש שוחט אותם בכל פעם שיהודי פותח את ספר הזוהר, קורא בו, שוחט בהמוניהם כאשר מעיין ולומד בו, והם המציאו דרך לפנות לעם ישראל הקדושים ולהפחידם שלא לעסוק בזוהר הקדוש, הם טפטפו את כוס הרעל שלהם לתוך כוס השתייה של בערים, חסרי קדושה ושכל להורות לישראל הקדושים להתרחק מהצדיק וקדושתו, הם שמעדיפים סיפורי עולם הזה, כאילו אין עולם הבא, הם מעדיפים לבנות לעצמם שמות בעולם הזה, לשבת על כורסותיהם המרופדות וכרסיהם המרופדים בבשר ויין ולשכוח ולהשכיח לעם ישראל הקדושים כי הם לתכלית אחת בעולם הזה העכור, לקחת מהטומאה את ניצוצות הקדושה ולהעלותם למקומם, ובהעדר קדושה ישאר העולם הזה "חרוב" כפי מסכת סוטא, סנהדרין מדרשים ועוד שבאלף השביעי העולם הזה יהיה "חרוב", ויבנה עולם חסד, ותחיית המתים והטומאה תעלם, עד אז כל פועלו של היהודי לצעוד בשבילי אבותינו הקדושים שמסרו נפשם עבור כך:
והנה זה דורנו זכה לאור התשובה לאחר שירד למעמקי שער החמישים של הטומאה בכדי לקרב את הגאולה, הם התחפשו לכופרים ברוחניות, גדלו בבית "חילוני", מעולם לא ביקרו בבית כנסת או קראו קריאת שמע ישראל, הם הסתובבו בכל העולם חוו כל חוויות הטומאה האפשריות ובגמר איסוף ניצוצות הקדושה הם מצאו את עצמם במעלית התשובה, מעלה אל האור, מעלה אל הקדושה אל מסירות הנפש, אך וי וי וי..באמצע העלייה תפסו אותם מכחישי הסוד והזוהר, תפסו אותם מכחישי ההשגחה הפרטית והכניסו אותם במוסרות, בכפייה ללמוד הלכות העולם הזה, וחלקם הגדול נושר,
עיסקו בתורת עץ החיים - זוהר וסוד ולעולם אל תזניחו את ההלכה, את התלמוד הבבלי והירושלמי, את המשניות את התנ"ך, מי שמפריד בתורתו הקדושה של הקב"ה הבדלו ממנו, התרחקו ממנו הוקיעו אותו, הוא מהנחש, הוא אחוז בעוונותיו בכבלי שווא וקסם של העולם הזה, אל תפחדו, ההשגחה הפרטית תוביל אתכם למקום מבטחים - רק אם תאמין.
כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק!!!!
ישתבח שמו של המאציל העליון שנתן לו תורה ומצוות ולימד את רבי שמעון בר - יוחאי את סודותיו ואשר לא שמר את הסוד לעצמו אלא חילק אותו לכל בר ישראל, (מבשר"י אחזה אלוה - מרשב"י אחזה אלוה) והרי הם כתובים בזוהר הקדוש והם שמותיו של הקב"ה שכל הנבראים הם חלק משמותיו של הקב"ה מי בחסד ומי בגבורה מי בקדושה ומי בטומאה, והכל הם צירוף אחר צירוף להרחיק הקטנות ולמשוך הגדלות, לדחוק הגשמיות ולהמשיך הרוחניות, לברר טוב מרע אוכל מפסולת עד להיות שמו של הקב"ה אחד - לא בחשבון של 1,2,3. ולפני אחד אין מה לספור, אלא אחד מלשון אחדות מוחלטת שאין בה הפכים, אין בה טוב ורע, אין בה למעלה ולמטה, אחד יחיד ומיוחד שלם בארבע אותיות שמו:
ישתבח ויתברך ויתעלה, ובעולמות הפרוד קיים התיקון = הם שלוש עולמות פירוד בהם מתקיימים המפרידים שהם כוחות הטומאה ובהם נלחמים המאחדים והמייחדים שהם כוחות הקדושה. שלוש עולמות: עולם הבריאה, עולם הנשמה שם יש כמעט אחדות מלאה, מיעוט רע ורובו טוב, למטה עולם היצירה, עולם הרוח חציו טוב וחציו רע, ומתחתו עולם העשיה רובו רע ומיעוטו טוב, ולמטה עולם העשיה הגשמי הזה כולו רע ובתוכו כבשה אחת דלה ועניה, ה" אחרונה בשמו יתברך, כנסת ישראל, עם ישראל, השכינה הקדושה, תורה שבעל פה, נפש שבויה בתוך לוע הנחש הארור המבקש לדחות את סופו, את שחיטתו ע"י הדבקת הנפש הקדושה לנפש הטמאה בתאוות עולם החומר, עולם התאוות הגשמיות, ובכוח הצדיק שמסר גופו ונפשו ונכנס לעפר שלוש עשרה שנים בתוך מערה וחי על חרובים ומים אנחנו כולנו לומדים או נלמד את סוד הברור, כל אחד מישראל יעסוק בסופו של ברור, תקון וצרוף בזוהר הקדוש בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, מכיון שלימוד פשט, הליכות העולם הזה, סיפורי התנ"ך ושיוכם לעולם הזה הם כולם מצד הנפש, התלמוד הבבלי והירושלמי בפשט הלימוד הוא ברוח ובנפש, ואילו הסוד, הזוהר הקדוש וחיים על פי הזוהר הם בעולם הנשמה, ולכל יהודי יש שלוש דרגות אלו בכח: נפש, רוח ונשמה והוא צריך לעמול בכדי שהדרגות האלו יצאו מהכח אל הפועל, בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, ואדם העוסק רק בפשט נתון בכל עת למרות מלכות הנחש, אין לו כח ועזר וסמך לשמור על נפשו, כאשר הוא זוכה לרוח אז מתעלת הנפש בכח הרוח לעיתים כפי שקובע עיתים לתורה, ונקרא עבד עברי, וכאשר זוכה לנשמה, שהיא סודות ורזי התורה הקדושה הרי הוא בן לקב"ה, כל זמנו ומעשיו ומחשבותיו דבוקים בתורה ובקב"ה, בשכבך ובקומך, ובלכתך בדרך ואין כח לנחש להפיק זממו על נפשך המוגנת ע"י רוח ונשמה מאורו של הקב"ה יתעלה, ובכח הנשמה מחזיק חרב פיפיות בידו ההורגת ושוחטת את כל כוחות הטומאה שלו ושל סביבותיו, ואז טוב לצדיק וטוב לשכנו, או לשוכניו שהם כל נפשות שפודה בכח מסירות נפשו מידי הנחש ומעלה אותם בכח נשמתו בכל פעם שקורא קריאת שמע ובמילה "אחד" מוסר את נפשו. ואז הוא מקיים מצות הפרשה: לעבוד בכוחות הטומאה ולהוציא מהם את נפשות הבלועים הנמצאים בחם בן נח שהוא עבד כנען, ובכך לקרב את הגאולה ב.ב.א.כ.י.ר
רבי שמעון בר יוחאי זיע"א |
|
|
|
|
|
שיעורי וידאו |
כוונות על פי הזוהר והסוד |
שמות קודש וייחודים |
|
|
|
|
חיים על פי הזוהר
עיקר רצוננו באתר זה להגביר את כוחו של הזוהר הקדוש שבו הבטיח לנו אליהו הנביא כי בזכות התעסקות בספר הזוהר נזכה לגאולה ברחמים, ודרכו של רבי שמעון בר יוחאי, ראש הצדיקים בגן עדן, שהיא מסירות נפש מוחלטת לקב"ה ולתורה הקדושה, לדעת סוד הפרצופים העליונים ולייחדם להמשיך השפע מפרצוף לפרצוף ומעולם לעולם עד הנקודה שלנו בכדי להעלות את ניצוצות הקדושה ואת חלקי השכינה חזרה לעולמות הקדושה.
ודע כי עיקר תפקידו של הזוהר להאיר לנו בדור האחרון כפי שאמר בתיקוני זהר דף כד/א "כד יתגלי לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה וקראתם דרור בארץ וגומר:" שיתגלה ספר הזוהר בדור האחרון ובגללו וקראתם דרור בארץ, שהזוהר הוא יציאה משעבוד החומר לחרות ודרור הרוח. כך לפי כל סימני הגאולה שהודיעו לנו, כי החשיכה גברה, ואין איתנו עוד מי יודע, ואנחנו כצאן ללא רועה, כל דאלים גבר, ובא אור הזוהר מסלק החשיכה ומלמד אותך לבנות מקדש לקב"ה והוא ישכון בתוכך ממש לא רק מסביבך, והברכה תשרה בביתך ועל שולחנך כשאתה מדבר עם הקב"ה דברי תורה, ואתה רץ לבית הכנסת להיות מעשרה ראשונים המקבלים פני שכינה, וקם בלילה ללמוד תורה, ומחמיר על עצמך ולא על הסובבים אותך, ושומר על טהרה, וטובל במקווה, ומצטער על גלות השכינה ורץ לקרב רחוקים, ומשתף את העניים בכל השפע שהקב"ה מעניק לך, בין שפע רוחני של חכמת התורה, שעסק התורה סגולה לכל הבעיות, ואדם שיודע ללמוד תורה ומקבל שפע מחכמת התורה שהיא עץ החיים חייב להעביר אל יתר אחיו את התורה הקדושה. ומי שמקבל שפע גשמי, שניתן לך כדי להגביר את החסדים בעם ישראל, להמשיך השפע לנזקקים, לחולים, לעניים, להחזיק לומדי תורה, להפיץ ספרי תורה בחינם, לפתוח תלמודי תורה ומדרשות. אלו שני סוגי הצדיקים, האחד בשפע הרוחני שמקבל ומעבירו הלאה, והשני בשפע גשמי להרבות החסד, ושניהם הם כפי צינור המעביר מים מנקודה שהיא הקב"ה לנקודה הבאה שהיא הנצרכים ברוחניות ובגשמיות, ואז הוא צינור נקי ונקרא צדיק.
ואילו ח"ו מקבל השפע שומר לעצמו אזי הצינור נסתם ומזדהם ונקרא רשע ח"ו והם כפי שהזוהר מסביר לנו את מלחמת החורמה שיש לנו עם הערב רב , נג"ע ר"ע (נפילים, גיבורים עמלקים, רפאים, ענקים), שכל תכליתם היא להרחיק אותנו מהאמונה בבורא עולם, הם מפריעים לנו ברוחניות, מחשבות זרות, בילבולים, עצבות, דכאון וכו", ובגשמיות בטכנולוגיה חדשה, בטלפונים ומסכי "פלזמה", בעיתונים, בפרסומות ועוד בישין מרעין שרק מרחיקים אותנו מעבודת השם, מבניית המקדש, מעשיית המנורה בעלת שבע קנים שזה סוד התפילה,להבריח מהקצה של הטומאה את ניצוצות הקדושה לקצה הקדושה כפי שעשה השלם באדם, יעקב אבינו, להתפלל בדביקות, להרחיק את כל המסיטים והמקטרגים בתפילה, לבקש בתפילה על כל ישראל, גם אלו שעדיין לא גילו את אורו של הקב"ה, וזה כל מה שהעלון הזה מנסה להביא זעיר קטן מעוצמתו של הזוהר הקדוש, ושל הצדיק רבי שמעון בר יוחאי לעסוק בו ובתורתו, וכל המנסה להפריד אותך מהתורה הקדושה הרי הוא הערב רב - הבדל ממנו. |
|
|
|