רבי שמעון בר - יוחאי, ראש לצדיקים בגן עדן שמימיו לא נראתה קשת בענן, אש קדושה משמים סבבה אותו ואת תלמידיו בכל עת שעסקו בתורה. ללא סבלנות לכוחות הטומאה במאבק מתמיד הוא שאמר כי יש להתגרות ברשעים בעולם הזה - אפילו שהלכה היא שלא להתגרות. כי אדם קדוש ללא רבב יכול להתגרות בכוחות הטומאה ולהכריעם, אין להם אחיזה בו הוא טהור הוא זך כמו שמן זית זך למאור הוא שלם כמו שה תמים שמום אין בו.
13 שנים במערה נכנס לתוך עפר הנחש, כמשל לבש את העולם לגופו והוציא מהנחש את בולעו, את זרע יעקב שנבלע בתוך הנחש הוציא נפשות בכוח מסירות נפשו, לימוד סודות התורה, כוחותיו בעליונים והתחתונים, הציל נפשות עד אין ספור, כפי יעקב שנכנס לתוך בית לבן להוציא משם את נפשות רחל ולאה ובני ישראל, כפי משה רבינו המסוגל להכנס לבית פרעה ולהכריעו, גם רבי שמעון התגרה בפרעה התנין הגדול ובלבן הנבל ויכל להם,
ועל כך באים ומודים לו במשך 2000 שנים כל אותם נפשות שלאחר שהוציא אותם מלוע הנחש נולדו ועברו מסכת ייסורים בזיכוך אחר זיכוך עד שהגיעו אליו למירון לומר לו תודה!!, חלק אחר הזדכך בלימוד התורה הקדושה שהשאיר הצדיק "זוהר", והגיעו למדריגה של קדושים, צדיקים והם באים להודות לו, וחלק מגיע כי אורו של רבי שמעון בר - יוחאי שממלא כל העולמות בתקופת ל"ג בעומר וגם במשך שאר ימי השנה, וכולם מודים שרבי שמעון הוא ראשון לצדיקים שיחיד הוא שהלכה היא כי ביום עלייתו לגנזי מרומים לא עושים "נפילת אפיים".
וזה הנחש, התנין, כוחות הטומאה המלאים בעולמנו רוצים נקמה, הם מכירים בכוחו של רשב"י, הוא מעביר בהם חלחלה, רעדה אחזתם, הם יודעים כי כוחו של רשב"י הגנוז בזוהר הקדוש שוחט אותם בכל פעם שיהודי פותח את ספר הזוהר, קורא בו, שוחט בהמוניהם כאשר מעיין ולומד בו, והם המציאו דרך לפנות לעם ישראל הקדושים ולהפחידם שלא לעסוק בזוהר הקדוש, הם טפטפו את כוס הרעל שלהם לתוך כוס השתייה של בערים, חסרי קדושה ושכל להורות לישראל הקדושים להתרחק מהצדיק וקדושתו, הם שמעדיפים סיפורי עולם הזה, כאילו אין עולם הבא, הם מעדיפים לבנות לעצמם שמות בעולם הזה, לשבת על כורסותיהם המרופדות וכרסיהם המרופדים בבשר ויין ולשכוח ולהשכיח לעם ישראל הקדושים כי הם לתכלית אחת בעולם הזה העכור, לקחת מהטומאה את ניצוצות הקדושה ולהעלותם למקומם, ובהעדר קדושה ישאר העולם הזה "חרוב" כפי מסכת סוטא, סנהדרין מדרשים ועוד שבאלף השביעי העולם הזה יהיה "חרוב", ויבנה עולם חסד, ותחיית המתים והטומאה תעלם, עד אז כל פועלו של היהודי לצעוד בשבילי אבותינו הקדושים שמסרו נפשם עבור כך:
והנה זה דורנו זכה לאור התשובה לאחר שירד למעמקי שער החמישים של הטומאה בכדי לקרב את הגאולה, הם התחפשו לכופרים ברוחניות, גדלו בבית "חילוני", מעולם לא ביקרו בבית כנסת או קראו קריאת שמע ישראל, הם הסתובבו בכל העולם חוו כל חוויות הטומאה האפשריות ובגמר איסוף ניצוצות הקדושה הם מצאו את עצמם במעלית התשובה, מעלה אל האור, מעלה אל הקדושה אל מסירות הנפש, אך וי וי וי..באמצע העלייה תפסו אותם מכחישי הסוד והזוהר, תפסו אותם מכחישי ההשגחה הפרטית והכניסו אותם במוסרות, בכפייה ללמוד הלכות העולם הזה, וחלקם הגדול נושר,
עיסקו בתורת עץ החיים - זוהר וסוד ולעולם אל תזניחו את ההלכה, את התלמוד הבבלי והירושלמי, את המשניות את התנ"ך, מי שמפריד בתורתו הקדושה של הקב"ה הבדלו ממנו, התרחקו ממנו הוקיעו אותו, הוא מהנחש, הוא אחוז בעוונותיו בכבלי שווא וקסם של העולם הזה, אל תפחדו, ההשגחה הפרטית תוביל אתכם למקום מבטחים - רק אם תאמין.
כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק!!!!
אף על פי שאנחנו נמצאים בשעה דנחמתא עדיין אנחנו רואים דינים קשים על ישראל פגיעות רבות מצד אומות העולם. מהפכה מצד הערב רב, ועדיין לא שקט ולא שליו ישראל, ועיננו ליה אלהי ישראל, צריכים להתאמץ ולהתחזק כי אדם רואה מידת הדין מתוחה בגזרות קשות ודינים רבים בעולם, צריך לחפש למתק אותם מיתוק גמור ושלם. למתק אותם בשורשם וגם בענפים שלהם. והפסוק אומר "ראה אנוכי נותן לפניכם היום" עד עכשיו היינו במידת השמיעה "עקב תשמעון" אוזן - בינה. עכשיו אנחנו עולים לחכמה. ראה אנוכי נותן לפניכם היום. מבחינת "תא חזי" לא "תא שמע" כשאדם מגיע לחכמה כל הדינים מתמתקים אם הוא יודע להמשיך את החוכמה והחכמה תחיה בעליה. ומוחין שנמשכין מצד האבא והאמא הם נקראים מוחין אפילו המוחין דאמא שמוע תשמעו אוזן עדיין נקראים אחור, הפנים הממתקים שאין בהם אחיזה רכה הם דוקא המוחין מצד המראה "ראה" מבחינת ראיה, עין. כולם בחוכמה עשית,המוחין מצד אבא מצד חוכמה מגיעים אפילו עד הדינים של העשיה וממתקים אותם. כולם בחוכמה עשית. וראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה. יהודי צריך להבין שהיום, העולם הזה נקרא היום. היום (בעולם הזה) לעשותם ומחר (העולם הבא) לקבל שכרם. העולם הזה נקרא היום, ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה. אל תצפה למנוחה בעולם הזה. זה לא עולם של מנוחה. זה לא עולם של שכר. זה לא עולם של שלווה. כל יום ויום אתה צריך להתמודד עם ברכה וקללה. עם טוב ורע. עם חיים והמוות. בלי להשתמש בבחירה בלי להשתמש במיתוק של הדינים. אם אין דינים אין מה למתק. ולכן צריך לראות כל הזמן ורגע "אנוכי נותן לפניכם היום הברכה והקללה" . כשאתה רואה את הברכה והקללה משמשים הברכה וקללה, אז "ראה" תמשיך מהקב"ה את הרחמים, את החמלה, מאבא (חכמה) ומעלה את הארך אפיים "אריך אנפין" (כתר), למתק את הדינים.
יש ששואלים למה התחיל בלשון יחיד "ראה" וממשיך בלשון רבים "לפניכם"? "ראו אנוכי נותן לפניכם" או "ראה אנוכי נותן לפניך היום" אלא שבאמת העניין של "ראה", הוא ראיה וחכמה. "והיה עקב שמוע תשמעון", שם זה השמיעה, בלשון רבים פה וראה אנוכי "אנוכי" זה אריך אנפין זה למעלה מראה לפניכם היום בעולם הזה יש רבים, רשות הרבים, מדבר ברבים ברכה וקללה. אבל כשאתה עולה, להמשיך את הרחמים ולמתק את הדין, שמה זה הכל אחד. לשון יחיד "ראה אנוכי".
בעולם הזה התמודדות עצומה. אין לאדם מנוחה. ככל שהאדם יותר ירא ה", ככל שהאדם יותר משתמש בבחירה כך יותר באים עליו ברה וקללה, יותר התמודדויות. כי הוא המשא של הקב"ה, הקב"ה ברא את העולם בשביל הדין "בראשית ברא אלהים את השמיים ואת הארץ" ה" ברא את העולם להתמודדות. של עליה לדין למתק את הדין, לזכות על ידי הדין, אז אדם שבכלל לא בוחר, הוא כמו דבר משני הוא לא העיקר בבריאה. אז לכן בתוך כל אומות העולם: עם ישראל, ובתוך עם ישראל: אנשים בני תורה ובתוך בני תורה: אנשים יראים ושלמים, ובתוך היראים והשלמים: הצדיקים, אצלהם העניין בא חזק מאוד. הברכה והקללה. ההתמודדות העצומה. הבחירה איך אדם יוצא להתמודדות איך אדם זוכה להצליח בהתמודדות, אז הפסוק ממשיך ואומר בא בני אני אסביר לך בעולם היום ראה אנוכי נותן לפניכם היום הברכה והקללה. אבל אתה אתה רוצה לבחור בטוב, תסתכל על הברכה והקללה בעולם בצורה אמיתית בהשקפת אמת ואז ההתמודדות תהיה קלה מאוד. "את הברכה אשר תשמרון את מצוות ה"". "והקללה אם לא תשמעו". כלומר אל תיקח את העולם הזה כמו האנשים שיראתם, יראת העונש. עוון העם, אנשים היראה שלהם חיצונית, יראה טבעית הם יראים מהעונש. איך הוא מודד יראת שמיים? אם הוא מקבל סטירה הוא חושב בטח משהו לא בסדר. אם הוא מרויח משהו הוא חושב ברוך ה", ה" אוהב אותי. כלומר הוא מסתכל בעולם הזה כמודד. העולם הזה נחשב אצלו כמשהו בו הוא מודד את יראת השמיים שלו. הוא אומר לקב"ה אל תסתכל אלא "הברכה" מה הברכה, הברכה היא שתשמעו למצוות ה". עצם זה שאתה שומע למצוות ה" אם אתה לומד תורה ואתה מתפלל בנץ החמה ומתפלל בכוונה ועושה מצוות ה" כמו שצריך, אפילו יבוא עליך כל הקללות של העולם הזה,אתה מבורך זה ברכה. אל תסתכל על העולם הזה בכלל, כמודד תסתכל תבדוק את עצמך כמו שצריך, אתה בדרך האמיתית של התורה? אז אתה יודע אני ברוך ה" איתו. והקללה אתה יודע מה זה הקללה? אם לא תשמעו אפילו יהיה לכם כל העולם הזה, איזה ראיה זה שאתה מבורך? אתה מקולל אתה מקולל, הנחש ה" אמר לו קח את כל העפר שבעולם אני לא נותן לך להתפלל לא נותן לך כלום קח ולך. כלומר כשהאדם יש לו את העולם הזה הוא חושב אהה הברכה של העולם הזה הוא חושב שזה מעיד עליו שהוא מכובד תדע לך הברכה שתשמע, למה הקב"ה מביא דוקא לזה שקרוב אליו צער עמוק? כאשר יסר איש את בנו בדרך כלל מיסר אותו כי הוא לא רוצה לתת לצדיק לעמוד במקום. נותן לו עוד קצת עוד צביטה, שיעלה עוד יותר ועוד יותר, אז ההתמודדות מראה שה" אוהב אותו. אז אל תסתכל על העולם הזה, הוא פסיק קטן. "ארוכה מארץ מידה" המידה של הקב"ה המידה של התורה, המידה האמיתית היא ארוכה מהארץ אל תראה אותה מהארץ כסרגל למדוד דברים שהם למעלה מהסרגל שהם אין סופיים, ואז כדי למתק, את הגבורות והדינים חוץ מהדברים הידועים שלמדנו, שהם לימוד התורה הקדושה, מיתוק בשורש, תפילה, מיתוק בענפים, מיתוק במציאות של החיים, יש עוד מיתוק שאמור בפרשה הזאת, ואומר "פתוח תפתח את ידך לו". עניין "הצדקה" והחסד. כשהאדם מרחם על הבריות הוא גורם שהקב"ה מרחם על העולם ואז הדינים מתמתקים. סוד הצדקה היא אות הצ" תסתכל על הצ" הי שלה פניה הפוכות. כלומר הפנים הפוכות. מראה אחור ואחור מראה שהעשיר רואה העני הולך ככה לצד השני, כדי לא לתת לו. מראה את המצב של הדינים הקשים. כי הד של הצדי מורה על עניות מלשון דלה ועניה. הד" מראה שלא רואה את הצ" ולכן צועק עליו מוציא קטרוג, הק מראה שעל ידי כך הק זה ה אבל בגלל העוונות הה" הקו שלה מתארך מטה, "רגליה יורדות מטה" לידי אחיזה של הקליפה יש להם כח להתגבר עלינו לאחוז ואז באים צרות לעולם. ולכן כדי למתק את זה כדי לבשם את זה צריך לתת צדקה, ועל ידי הצדקה הוא עושה את הצ" זיווג פנים מול פנים, וגם הה מתמלאת, כי הוא נהיה הזיווג האמיתי, ואז הק" מתקצרת, ומתקפל למעלה לקדושה ואז אין אחיזה לאחר, ולכן צריך האדם שנותן צדקה, לעשות את זה בצורה של איחוד. איחוד של הויה צדקה. לשם שמיים. יקח את המטבע יגיד שזה י" יאחוז אותו בחמישה אצבעות אפילו בשתי אצבעות אבל בתוך היד שבכללותה יש חמש אצבעות זו אות ה", ההושטה של הזרוע אות ו שזה מראה שהוא ניגש שהוא מחפש את העני הוא מחפש למי לתת אז זה נקרא שהוא מושיט ו שהוא מוצא את העני והעני לוקח בידיו זה הה" האחרונה ביחד י-ה-ו-ה וצריך להסמיך למצוות הצדקה, תפילה, והתפילה היא צריכה להיות בצורה כזו, לשם יחוד קודשא בריך הוא שכינתא, בדחילו ורחימו וכו" וכו" ובשם כל ישראל, הרני בא לחבר אות י ואות ה ואות ו ואות ה לעשות צדקה לה" והרני מכוון למתק כל הדינים מהם הדינים? רפח. להעלות כל רפח ניצוצים רפח (288) עם הכולל פרט (289), פרוטה. כל פרוטה מתוך הצדקה שנותן הופך לאחד למערכות של רפ"ח מכל פרוטה ופרוטהנמתקים דינים זה על ידי זה, אז בנתינת הצדקה העיקר הוא שעל ידי נתינת הצדקה, הוא מעלה את הק" והופך אותה לטוב הנה זה בא. המשיח הנה הוא הופך את הק" לה" הופך אותן, ה למעלה, ואז מקרב מאוד את המשיח, להביא את הגאולה,בעיקר על ידי מידה כנגד מידה. "משחרב בית המקדש התבטלו כל המידותחוץ ממידה כנגד מידה", כשהאדם מרחם, מהשמיים מרחמים. כמה אתה יכול לרחם קצת, והקב"ה רחמיו על כל מעשיו, רחמי הבורא גדולים ופושטים על כל העולם אתה גורם, להמשיך רחמים על העולם. לכן צדקה. וצדקה לא חייב להיות רק ממון. אחד אומר אין לו אז אין לו, בכיס שמאל צריך שיהיה לך כל הזמן ארנק של צדקה, בא משהו קח. בא עוד מישהו –קח. שתמיד יהיה לך תמיד תמלא אותו שכל הזמן תוכל לעשות צדקה. בצדקה צריך לפקוח את העניים "ראה אנוכי נותן לפניכם ברכה וקללה" ראה באים לפניך הרבה התעוררויות והזדמנויות של חסד. ואז היצר הרע אומר לך לא עכשיו לא עכשיו מחר.כשבא אדם לשאול אותך משהו בתורה, זה עני. רוצה שתסביר לו משהו מה זה לא עכשיו?זה כמו פיקוח נפש אם לא עכשיו הוא כבר לא יבוא. תן לו משהו.או תאמר לו בא תלמד איתי. או מישהו בא להגיד לך בא תעזור לי להרים את הדבר הזה. מישהו אומר לך יש לי בעיה תן לי עצה. משהו. חסד! חסד. רחמיו על כל מעשיו.לא לעכב את החסד. תמיד לתת. ישראל קדושים רחמנים, גומלי חסדים. מידם כמו של הקב"ה זה נקרא למתק. זה מצב שאנחנו לא מספיקים לשכוח משהו בא עוד משהו. ואנחנו צריכים לחפש כל הזמן איך להמשיך רחמים על עם ישראל.אמן כן יהי רצון שה" יתברך ירחם על עם ישראל. ירחם עלינו ירחם על עמו ירחם על ארצו וישלח לנו משיח בן יוסף ומשיח בן דוד במהרה בימנו אמן.
תלמוד בבלי מסכת תענית דף ל/ב אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים:
אמר רבינו ניסים פרץ שליט"א, אלו הימים שבין ט"ו באב ליום הכיפורים שבהם אנו גורסים את תיקוני הזוהר, שאין ימים טובים מאלו שחיבר התנא הקדוש רבי שמעון בר – יוחאי לתיקון הנפש של האדם, כל אדם מחפש מזור לנפש, תיקון לייסורים ולחסרון והם רצים מרב לצדיק, ממקובל לסגולות ולקמיעות ואין בדורנו מי שיודע באמת לתקן, אבל יש לנו את ספר תיקוני הזוהר שבימים אלו הוא מתקן את נפשו ובני ביתו של כל מי שגורס אותו, ללא הבנה, ללא עיון, חצי שעה כל יום עד ערב יום הכיפורים לסיים אותו.
ממעלות העוסק בזוהר בקצרה!
ידוע מדברי רבותינו הקדושים שאף קריאה ללא הבנה כלל בספר הזוהר מעלתה גדולה ועצומה וזוכה לדברים נפלאים.(גורי האר"י ז"ל, החיד"א, פלא יועץ, דגל מחנה אפרים, רבי חיים פלאג"י, שו"ת ישכיל עבדי שו"ת פרחי כהונה ועוד)
ודומה הדבר לאדם הנזקק לרופא רח"ל ומקבל ממנו תרופה על אף שאינו מבין כלום בחוכמת הרפואה מועיל לו ומתרפא.
וזה העוסק בזוהר זוכה......בראש ובראשונה זוכה ומקרב את הגאולה של עם ישראל ברחמים ככתוב בספר הזוהר "בהאי חיבורא דאיהו ספר הזוהר יפקון ביה מן גלותא ברחמי". מבטל כל גזרות קשות ואין כמוהו לעמוד כחומה כנגד גזירה (הרמח"ל ועוד)מטהר ומקדש את נשמתו עד שמזהירה ומאירה.מרחיק מעצמו מקטרגים ויצר הרע.ישמר ממקרים רעים בעוה"ז ובעוה"ב.לימוד וקריאה בזוהר לע"נ הנפטרים מצילה אותם מכל דינים ומתקנת את נשמתם ומעלה אותם למקומם העליון.מעורר את זכותו של רשב"י זיע"א וכדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק, ובזכותו יושע בכל הנצרך לו."ורפאתיו" בגמ" שמעון בר יוחאי - ובזכות תורתו נמשכת רפואה לאדם."יושפע שפע רב בכל" ר"ת רשב"י, ובזכות תורתו יזכה האדם לשפע רב רוחני וגשמי.
השל"ה הקדוש כתב:"חיבור הזוהר היה עתיד להיות גנוז עד שיבוא הדור האחרון בסוף הימים שאז יתגלה לתחתונים ובזכות העוסקים יבוא משיח כי אז תמלא הארץ דעה.
וכשם שלא נגאלו ישראל ממצרים עד שהוצרך הקב"ה לקדשם בדם הפסח ובדם המילה כן הגאולה העתידה, לא יהיה הגאולה עד שיזכו לתוספת הקדושה הזו.
והוא רצון הא-ל ברוך הוא ואשרי הזוכה בה
ספר דברים פרק יד (ב) כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה" אֱלֹהֶיךָ וּבְךָ בָּחַר ה" לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה:
עם קדוש, עם מובדל מכל העמים אין הנהגת העמים כהנהגת העם הקדוש אשר הקב"ה מכריז עליו כעל בנו, אהובו, עבדו, בחירו - ולכאורה עומד זה בסתירה לכפי הנהגת העולם הזה שבו עם ישראל מושפל, מדוכא עד עפר, מושמד מדור לדור בכל פעם ע"י עמלק, אדום, ישמעאל, היטלר והמן (יימח וירקב שם רשעים), מגורש וחוזר לארצו, מחולק ומפולג וכל הנהגתו משונה משאר העמים - השוני הזה מתרץ את הסתירה כי בעין אפשר לראות כיצד יד נעלמת מכוונת את היסטוריית עם ישראל בכל דורותיו בהנהגה פלאית, נסית מעל טבע העמים החיים לבטח על אדמותיהם ואינם מגורשים או מושמדים, ואין להם שונא כמו לעם ישראל הקדוש, כי באמת תפקידו של עם ישראל הלא הוא כתוב בתורתנו הקדושה, עם סגולה, עם המסוגל להחריב את העולם הזה ולבנות את העולם הבא בכוח קדושתו, בכח אבותיו הקדושים בכח הקב"ה, ניצוצות הקדושה המחיים את כל שאר העמים הם קדושה השייכת רק לעם קדוש, עם ישראל אשר כמו הנמלה אוסף אט אט את כל הניצוצות ומחזירם למקומן בעולם הנצחי, ולעתיד לבוא כשלא יישארו עוד ניצוצות המחיות את העולם זה יהיה חרוב כמאמרם - בשביעי חרוב, את זאת יודעים כוחות הטומאה הרוחניים, הם המחדירים שנאה ושיטנה בלב העמים כלפי עם ישראל, ביודעם כי ככל שעם ישראל יישאר בעולם הזה חורבנם של כל שונאינו מובטח במהרה בימינו אמן.
עיקר רצוננו באתר זה להגביר את כוחו של הזוהר הקדוש שבו הבטיח לנו אליהו הנביא כי בזכות התעסקות בספר הזוהר נזכה לגאולה ברחמים, ודרכו של רבי שמעון בר יוחאי, ראש הצדיקים בגן עדן, שהיא מסירות נפש מוחלטת לקב"ה ולתורה הקדושה, לדעת סוד הפרצופים העליונים ולייחדם להמשיך השפע מפרצוף לפרצוף ומעולם לעולם עד הנקודה שלנו בכדי להעלות את ניצוצות הקדושה ואת חלקי השכינה חזרה לעולמות הקדושה.
ודע כי עיקר תפקידו של הזוהר להאיר לנו בדור האחרון כפי שאמר בתיקוני זהר דף כד/א "כד יתגלי לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה וקראתם דרור בארץ וגומר:" שיתגלה ספר הזוהר בדור האחרון ובגללו וקראתם דרור בארץ, שהזוהר הוא יציאה משעבוד החומר לחרות ודרור הרוח. כך לפי כל סימני הגאולה שהודיעו לנו, כי החשיכה גברה, ואין איתנו עוד מי יודע, ואנחנו כצאן ללא רועה, כל דאלים גבר, ובא אור הזוהר מסלק החשיכה ומלמד אותך לבנות מקדש לקב"ה והוא ישכון בתוכך ממש לא רק מסביבך, והברכה תשרה בביתך ועל שולחנך כשאתה מדבר עם הקב"ה דברי תורה, ואתה רץ לבית הכנסת להיות מעשרה ראשונים המקבלים פני שכינה, וקם בלילה ללמוד תורה, ומחמיר על עצמך ולא על הסובבים אותך, ושומר על טהרה, וטובל במקווה, ומצטער על גלות השכינה ורץ לקרב רחוקים, ומשתף את העניים בכל השפע שהקב"ה מעניק לך, בין שפע רוחני של חכמת התורה, שעסק התורה סגולה לכל הבעיות, ואדם שיודע ללמוד תורה ומקבל שפע מחכמת התורה שהיא עץ החיים חייב להעביר אל יתר אחיו את התורה הקדושה. ומי שמקבל שפע גשמי, שניתן לך כדי להגביר את החסדים בעם ישראל, להמשיך השפע לנזקקים, לחולים, לעניים, להחזיק לומדי תורה, להפיץ ספרי תורה בחינם, לפתוח תלמודי תורה ומדרשות. אלו שני סוגי הצדיקים, האחד בשפע הרוחני שמקבל ומעבירו הלאה, והשני בשפע גשמי להרבות החסד, ושניהם הם כפי צינור המעביר מים מנקודה שהיא הקב"ה לנקודה הבאה שהיא הנצרכים ברוחניות ובגשמיות, ואז הוא צינור נקי ונקרא צדיק.
ואילו ח"ו מקבל השפע שומר לעצמו אזי הצינור נסתם ומזדהם ונקרא רשע ח"ו והם כפי שהזוהר מסביר לנו את מלחמת החורמה שיש לנו עם הערב רב , נג"ע ר"ע (נפילים, גיבורים עמלקים, רפאים, ענקים), שכל תכליתם היא להרחיק אותנו מהאמונה בבורא עולם, הם מפריעים לנו ברוחניות, מחשבות זרות, בילבולים, עצבות, דכאון וכו", ובגשמיות בטכנולוגיה חדשה, בטלפונים ומסכי "פלזמה", בעיתונים, בפרסומות ועוד בישין מרעין שרק מרחיקים אותנו מעבודת השם, מבניית המקדש, מעשיית המנורה בעלת שבע קנים שזה סוד התפילה,להבריח מהקצה של הטומאה את ניצוצות הקדושה לקצה הקדושה כפי שעשה השלם באדם, יעקב אבינו, להתפלל בדביקות, להרחיק את כל המסיטים והמקטרגים בתפילה, לבקש בתפילה על כל ישראל, גם אלו שעדיין לא גילו את אורו של הקב"ה, וזה כל מה שהעלון הזה מנסה להביא זעיר קטן מעוצמתו של הזוהר הקדוש, ושל הצדיק רבי שמעון בר יוחאי לעסוק בו ובתורתו, וכל המנסה להפריד אותך מהתורה הקדושה הרי הוא הערב רב - הבדל ממנו.
ישתבח ויתברך ויתעלה, ובעולמות הפרוד קיים התיקון = הם שלוש עולמות פירוד בהם מתקיימים המפרידים שהם כוחות הטומאה ובהם נלחמים המאחדים והמייחדים שהם כוחות הקדושה. שלוש עולמות: עולם הבריאה, עולם הנשמה שם יש כמעט אחדות מלאה, מיעוט רע ורובו טוב, למטה עולם היצירה, עולם הרוח חציו טוב וחציו רע, ומתחתו עולם העשיה רובו רע ומיעוטו טוב, ולמטה עולם העשיה הגשמי הזה כולו רע ובתוכו כבשה אחת דלה ועניה, ה" אחרונה בשמו יתברך, כנסת ישראל, עם ישראל, השכינה הקדושה, תורה שבעל פה, נפש שבויה בתוך לוע הנחש הארור המבקש לדחות את סופו, את שחיטתו ע"י הדבקת הנפש הקדושה לנפש הטמאה בתאוות עולם החומר, עולם התאוות הגשמיות, ובכוח הצדיק שמסר גופו ונפשו ונכנס לעפר שלוש עשרה שנים בתוך מערה וחי על חרובים ומים אנחנו כולנו לומדים או נלמד את סוד הברור, כל אחד מישראל יעסוק בסופו של ברור, תקון וצרוף בזוהר הקדוש בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, מכיון שלימוד פשט, הליכות העולם הזה, סיפורי התנ"ך ושיוכם לעולם הזה הם כולם מצד הנפש, התלמוד הבבלי והירושלמי בפשט הלימוד הוא ברוח ובנפש, ואילו הסוד, הזוהר הקדוש וחיים על פי הזוהר הם בעולם הנשמה, ולכל יהודי יש שלוש דרגות אלו בכח: נפש, רוח ונשמה והוא צריך לעמול בכדי שהדרגות האלו יצאו מהכח אל הפועל, בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, ואדם העוסק רק בפשט נתון בכל עת למרות מלכות הנחש, אין לו כח ועזר וסמך לשמור על נפשו, כאשר הוא זוכה לרוח אז מתעלת הנפש בכח הרוח לעיתים כפי שקובע עיתים לתורה, ונקרא עבד עברי, וכאשר זוכה לנשמה, שהיא סודות ורזי התורה הקדושה הרי הוא בן לקב"ה, כל זמנו ומעשיו ומחשבותיו דבוקים בתורה ובקב"ה, בשכבך ובקומך, ובלכתך בדרך ואין כח לנחש להפיק זממו על נפשך המוגנת ע"י רוח ונשמה מאורו של הקב"ה יתעלה, ובכח הנשמה מחזיק חרב פיפיות בידו ההורגת ושוחטת את כל כוחות הטומאה שלו ושל סביבותיו, ואז טוב לצדיק וטוב לשכנו, או לשוכניו שהם כל נפשות שפודה בכח מסירות נפשו מידי הנחש ומעלה אותם בכח נשמתו בכל פעם שקורא קריאת שמע ובמילה "אחד" מוסר את נפשו. ואז הוא מקיים מצות הפרשה: לעבוד בכוחות הטומאה ולהוציא מהם את נפשות הבלועים הנמצאים בחם בן נח שהוא עבד כנען, ובכך לקרב את הגאולה ב.ב.א.כ.י.ר
רַבִּי חַסְדָּאי פָּתַח, (קהלת ט יד) עִיר קְטַנָּה וַאֲנָשִׁים בָּהּ מְעַט. עִיר קְטַנָּה, כָּךְ אָמַר רַבִּי יוֹסִי מִשְׁמֵיהּ דְּרַבִּי יִצְחָק, עִיר קְטַנָּה, דָּא גוּפוֹ שֶׁל אָדָם עיר קטנה ובה אנשים מעט-זה גופו של אדם, אדם נקרא עולם קטן, עולם נקרא אדם גדול. זהו כלל- אדם גדולם, זהו פרט- אדם קטן, הכל ברא במידת אדם: ראש תוך, סוף, למעלה , אמצע , למטה, ימין, שמאל, אמצע, לפנים אחור, אמצע הם כללות עשר מידות שלוש רוחניות, שש מעשיות, אחת יחידה ותמה ,אנשים בה מעט, הם איברי הגוף שכל אבר נחלק לשלושה פרקים הם פרטות האבר: כפי יד, כף יד, פרק, זרוע, יד ימין כנגד חסד שלושה פרקים חכמה של החסד, חסד של החסד, נצח של החסד,יד שמאל שלושה פרקים בינה של הגבורה, גבורה של הגבורה הוד של הגבורה קו אמצעי, דעת של התפארת, תפארת של התפארת ,יסוד של התפארת וזנו ימין-חחן, שמאל- בגה, אמצע- דתי,
וּבָא אֵלֶיהָ מֶלֶךְ גָּדוֹל, זֶה יֵצֶר הָרָע. שֶׁהוּא מֶלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל וּבְנֵי אָדָם גַּם כֵּן מְשׁוּעְבָּדִים תַּחְתָּיו, וְהוּא מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם. לעיר הקטנה בה מלך זקן וכסיל הוא יצר הרע ומשעבד את האיברים לעבודתו , לרוץ ברגליים לתאוות העולם הזה, לעבוד בידיים לעולם זה, בחירתו של האדם האם ליתן למלך הזקן-ליצר הרע למלוך עליו או למלך מלכי המלכים.. אין שני מלכים לאדם, , לכן ימכור איש את כל מה שיש לו ויגלה לעיר תורה ,לעיר שמלכותו יתברך מושלת בו ביציריו, ברצונותיו,
וּמָצָא בָּהּ אִישׁ מִסְכֵּן וְחָכָם, זֶה יֵצֶר טוֹב, שֶׁהוּא מִסְכֵּן, וְאֵין מַאֲזִין לוֹ. חָכָם, שֶׁהוּא מַחְכִּים לַמַּאֲזִין לוֹ, לְהִנָּצֵל מֵעוֹנְשָׁהּ שֶׁל גֵּיהִנֹּם. ואז טוב לו ,הוא דבוק בתכלית ,באמת, בידיעת מטרותיו בעולם ועובר זמן והוא שוקע בשיגרה, הוא לא מחדש, הוא לא מתקדם, יום רודף יום .. וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, זוֹ נִשְׁמָתוֹ שֶׁל אָדָם, שֶׁלֹּא תֶחֱטָא לִפְנֵי בּוֹרְאָהּ. וְאָדָם לֹא זָכַר אֶת הָאִישׁ הַמִּסְכֵּן הַהוּא. אֵין זוֹכֵר אוֹתוֹ, וְיָשׁוּב הָאָדָם לַחֲטוֹא, בְּהַהוּא יֵצֶר הָרָע. כי זה הזקן והכסיל ער 24 שעות כפי הקב"ה לא ינום ולא ישן, גם המלך הזה לא נם ולא ישן.. הוא ער כאשר אתה רוצה לקום בנץ ומשכנע אותך שזה חומרא, לא חייב.. הוא ער כאשר אתה רוצה להתקדש יותר לטבול במקווה טהרה, אומר ללך- אל תשתגע, תיהיה כמו כולם.. אתה חייב להחמיר, הוא ממתין לך בכל פינה להחליש את רצונך להידבק בקדושה, לעזוב הבלי העולם הזה, להפסיק לפטם גוף שתכליתו להיות מאכל לתולעים.. בבור קטן,בור אפל.. וכאשר תדע זאת ותחיה כך- תרחק מהמלך הכסיל והזקן תוכל להתקדם לדרגה גבוהה יותר, לכללות לאדם הגדול, לעבוד את היחידה המיוחדת האומללה, המשועבדת בגלל עוונותינו בגלל פשעינו, השכינה הקדושה המיילת ושואלת איה מנחם איה מרחם...
עִיר קְטַנָּה, זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, שֶׁנִּקְרֵאת עִיר הַקֹּדֶשׁ, קַרְתָּא קַדִּישָׁא לְגַבֵּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. כְּדְאַמְרִינָן. (שה"ש ח ח) אָחוֹת לָנוּ קְטַנָּה. שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית כט טז) וְשֵׁם הַקְּטַנָּה רָחֵל. רחל, אימא, אמא מושלכת, מסולקת מעליונים ומתחתונים, כולם מגרשים אותה עבור התאוות, עבור אני,, עבור כוחי ועוצם ידי,, ויש מעט גם הם מושלכים ומבוזים וַאֲנָשִׁים בָּהּ מְעָט, אֵלּוּ הָאָבוֹת- אבהרם, יצחק יעקב הם הבינו את התכלית והורישו אותה לכל זרעם הקדוש , כל מעשיהם היו עבור בכל מכל כל. השכינה, מלכות ה" יתברך היא העולם הבא היא ירושלים של מעלה, היא ציון, ציון השבויה- איך נשיר את שיר ציון באדמת ניכר.. בָּא אָדָם הָרִאשׁוֹן, יָרְדָה עִמּוֹ שְׁכִינָה, וְשָׁרְתָה בְּתוֹכוֹ. חָטָא אָדָם הָרִאשׁוֹן, וְנִסְתַּלְּקָה מִמֶּנּוּ - היא לא יכולה לסבול חטא , היא לא יכולה לסבול מידות רעות , כעס גאווה, רדיפת כבוד, ממון, תאוות גשמיות, זימה,, - היא מסתלקת, היא נעלבת, היא מושפלת.
בָּא נֹחַ, וְהוֹרִידָהּ לָאָרֶץ. חָטְאוּ דּוֹר הַמַּבּוּל, וְנִסְתַּלְּקָה מִן הָעוֹלָם לאן הלכה? נדדו עליונים , נדדו תחתונים, אף אחד לא נשאר במקומו, כל עולמות הקדושה ירדו לעזור לסייע, הם צריכים מרכבה , ישראל הוא המרכבה של כל העליונים .. .
וּבָא אֵלֶיהָ מֶלֶךְ גָּדוֹל וְסָבַב אֹתָהּ, דָּא פְּלוֹנִי. וּמָצָא בָהּ אִישׁ מִסְכֵּן חָכָם, דָּא יַעֲקֹב, יעקב, מי זה יעקב? איש תם- שלם במידותיו.. מי זה בית יעקב ? הבית של יעקב זו רחל, כל נקבות ישראל הן רחל וכאשר בנות רחל ידבקו ברחל ובמידותיה , וכאשר בני ישראל ידבקו ביעקב ובמידותיו אז תחזור השכינה למקומה , אז יחזור המלך מבכיו ואבלו מלך נעלב, מלך מושפל, מי השפיל אותו ? כל מי שממליך כח אחר על עצמו, כל מי שחושב שיש כח אחר בעולם אדם , רב, מלך, שופט, רופא, צדיק הם כולם נבראים הם כולם בני חלוף, יש רק נצחי אחד, אין מלבדו כלום. וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, דָּא משֶׁה. מַהוּ וְסָבַב אוֹתָהּ. שֶׁמִּתְעַסֵּק פְּלוֹנִי שֶׁיֶּחֶטְאוּ יִשְׂרָאֵל בַּגָּלוּת, בִּשְׁבִיל לְהִתְעַכֵּב הַמַּטְרוּנִיתָא בַּגָּלוּת, דִּכְתִיב (תהלים צא טו) עִמּוֹ אָנֹכִי וגו".
חכמה- זה משה רבינו הוא מילט את העיר, את ישראל, מציפורני רשע פרעה ומצרים, הוא ממלט בכל יום את נפשות העשוקים מידי פעור , הוא מתגלה בכל נשמה של ישראל הוא - משה- נ הוא בשער התשובה- שער נ" יחד עם נשמה כללות נשמת ישראל, כל מי שזועק, צועק, אני רוצה אני מבקש אני מתחנן להתקרב לחזור- משה בא ומסייע לו ומלמד אותו וחוצה לו את ים סוןף ומביא אותו להר סיני , ומשמיע לו את קולו של הקב"ה"אנוכי ה" אלוקיך"... ואז אתה כבר לא פוחד לשמוע את קולו של הקב"ה- אתה מוכן למסור את נפשך, אתה מוותר על הכל כי אור הנשמה, אור משה רבינו מגלה לך את התכלית , את האמת, ואתה נכנע אתה מתחבר למסכן.. לייצר הטוב וּמָצָא בָהּ אִישׁ מִסְכֵּן, דָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ, (זכריה ט ט) עָנִי וְרוֹכֵב עַל חֲמוֹר וְנֶאֱמַר (ישעיה נז א) הַצַּדִּיק אָבַד. כָּל זְמַן שֶׁלֹּא יָבֹא עָלָיו הַשֶּׁפַע. וְעָלָיו נֶאֱמַר, (שם ט ה) וְנָהָר יֶחֱרַב וְיָבֵשׁ. זה המשיח הפרטי שלך- ייצרך הטוב כל עוד הוא לא רוכב על החמור, על החומר, על הגשמיות, החמור רוכב עליו - הוא לא גואל אותך.. וכשתשתחרר מהחומר, מהגשמיות, מהתאוות ממידות רעות, תלבין את החומר, חמור לבן ותרכיב עליו את היצר הטוב "סור מרע ועשה טוב" ואז אתה בגאולה וכאשר נגאלת- לך גאל אחרים , זכה את אחיך שבאפלה וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, דָּא אַבְרָהָם, שֶׁבַּעֲבוּר אַבְרָהָם שֶׁעָתִיד לָבֹא, מִילַּט אֶת הַתֵּיבָה בְּחָכְמָתוֹ, וּמָלְטוּ נֹחַ וּבָנָיו. תיהיה אברהם, מלט ערים נוספות ואת הנפש אשר עשה בחרן- עשה נפשות, גלה מלכותו יתברך על כל הנבראים שאתה יכול להשפיע עליהם, וכל העוסק בזיכוי הרבים אין חטא בא על ידו, החטא , הזקן הכסיל לא מתקרב אליו..
יתרו – זוהר – לשון הקודש (הזוהר בניקוד – הדרשה ללא ניקוד) אָנֹכִי, שֶׁכְּשֶׁנִּטְהָר הַמִּקְדָּשׁ וְנָכְרִי לֹא יִקְרַב אֵלָיו וְהַמִּקְדָּשׁ מֵאִיר לְבַדּוֹ, שֶׁהֲרֵי הִתְבַּטֵּל בְּאוֹתָהּ שָׁעָה יֵצֶר הָרָע מִן הָעוֹלָם, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הִתְעַלָּה בִּכְבוֹדוֹ לְבַדּוֹ, וְאָז נֶאֱמַר אָנֹכִי ה" אֱלֹהֶיךָ. סוֹד שָׁלֵם בַּשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ. א" - לְיַחֵד סוֹד הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּדַרְגוֹתָיו לִהְיוֹת אֶחָד, מִשּׁוּם שֶׁסּוֹדוֹ הוּא ו". נ" - סוֹד לִירָא מִן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְלָדַעַת שֶׁיֵּשׁ דִּין וְיֵשׁ דַּיָּן, וְיֵשׁ שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים וּפֻרְעָנוּת לָרְשָׁעִים, מִשּׁוּם שֶׁהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" תַּחְתּוֹנָה. כ": לְקַדֵּשׁ אֶת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם, וּלְהִתְקַדֵּשׁ בִּדְרָגוֹת קְדוֹשׁוֹת, וּלְהִתְפַּלֵּל אֵלָיו תְּפִלָּה בְּכָל זְמַן לְהַעֲלוֹת הַכֶּתֶר הָעֶלְיוֹן, סוֹד שֶׁל הַכִּסֵּא הָעֶלְיוֹן עַל גַּבֵּי הַחַיּוֹת הָעֶלְיוֹנוֹת כָּרָאוּי, וְהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" עֶלְיוֹנָה. י": לְהִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה יוֹמָם וָלַיְלָה, וְלָמוּל מִילָה בְּסוֹד לִשְׁמֹנָה יָמִים, וּלְקַדֵּשׁ הַבְּכוֹר, וּלְהָנִיחַ תְּפִלִּין וְצִיצִית וּמְזוּזָה, וְלִמְסֹר אֶת הַנֶּפֶשׁ לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא, וּלְהִדָּבֵק בּוֹ. אֵלֶּה הֵן שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה מִצְווֹת עֶלְיוֹנוֹת שֶׁכּוֹלְלוֹת מָאתַיִם שְׁלֹשִׁים וְשֵׁשׁ מִצְווֹת אֲחֵרוֹת שֶׁהֵן בַּסּוֹד שֶׁל אָנֹכִי, כְּלָל שֶׁל זָכוֹר. זה שאמר הקב"ה לישראל אנכי ה" אלהיך: כשירד הקב"ה על סיני התעטרו כל ישראל בכתר, חטא הנחש יצר הרע כוחות הטומאה נמוגו נשארו רק ישראל והקב"ה ללא יצר רע טהורים, קדושים סוֹד שָׁלֵם בַּשֵּׁם הַקָּדוֹש התחברו אותיות שמו התחברו כל המידות שהופרדו ע"י הנחש כי זה הנחש מהותו - פרוד מחלוקת הוא הפריד את אותיות השם ואת הייחוד העליון ואחר כך את ישראל מהקב"ה ע"י חטא העגל ואת ישראל מארץ ישראל ע"י חטא המרגלים ואת השכינה מבית המקדש ע"י פירוד אחים ושנאת חינם ואת הגלויות ע"י כתות, חצירות, עדות, מוצאות ואת התורה הקדושה מארבע אותיות שמו ואת סודות התורה שהם הכוח היחידי שיכול לשחוט את הנחש המפריד זהו הכוח היחידי שיש לישראל כנגד כל כוחות הטומאה. ולכן לא פוגעים בלומדי פשט יש להם בתי מדרשות מפוארים ממוזגים יש להם כל העולם הזה ללא הפרעה, כי הם לא מפריעים למפריד. ואילו לומדי הסוד נרדפים, עניים, בתי מדרש עשויים מצריפים עלובים וישנים ועוד ייסורים ורדיפות והחרמות. כי לומדי הסוד שוחטים את הנחש את כוחות ה=טומאה את המפריד והוא תוקף רק אותם.
א - ייחוד שמו יתברך: לאחד לייחד - הקב"ה ישראל תורה אחד הם א" - לְיַחֵד סוֹד הַשֵּׁם הקָּדוֹשׁ בְּדַרְגוֹתָיו לִהְיוֹת אֶחָד, מִשּׁוּם שֶׁסּוֹדוֹ הוּא אות א ייחוד ראשון לעשות את הקב"ה – אחד: במחשבה בדיבור במעשה בכוונה, אין הפרדה אין שליטה לאף כוח בעולם חוץ מ "אחד" בכל דרגותיו בספירות בפרצופים הנבראים המלאכים, הכל אחד. לפני אחד מה אתה סופר? אחד! ולא בחשבון של אחד שתים שלש וכו", אחד!! עצור. אחד יחיד ומיוחד הוא שולט בכל פרודה באויר בכל תנועה בתוך הנבראים מחוץ לנבראים הוא יודע כל מה שעבר עליך בכל הגלגולים וגם כעת הוא רואה את המחשבות שלך את ההרהורים שלך את כוונתיך את המניעים שאתה יודע, ואת המניעים שרק הפנימיות שלך יודעת. וכאשר אתה מייחד אותו בצורה הזו. אז זה רק הוא!!! הוא המציאות, המציאות זה הוא!! לכן אמרו הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. מהי המלכתו הקב"ה בעי ליבא רוצה את הרצון שלך את הלב שלך הוא מבקש "תמליך אותי עליך בידיעה" "תרצה להמליך אותי" ואז תראה, שאין כל כוח אחר, אין שכן, בנק, רופא, מנהל, אויב, רבי וכו" שיכול לשנות משהו משליטתו המוחלטת בך. לייחד אותו ב - ו קצוות: למטה שם הוא נמצא למעלה גם ימין - בודאי שמאל – תמיד לפנים - תראה אותו אחור - תמיד שומר עליך ובתוכך - זו השביעית זו השכינה שכינתו שוכנת בתוכך. נ" - סוֹד לִירָא מִן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא וְלָדַעַת שֶׁיֵּשׁ דִּין וְיֵשׁ דַּיָּן, וְיֵשׁ שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים וּפֻרְעָנוּת לָרְשָׁעִים, מִשּׁוּם שֶׁהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" תַּחְתּוֹנָה נ של אנכי נ = בינה 50 שערי בינה היא נקראת תשובה, יראה עליונה, "המלך המשפט" לפני יום הכיפורים. אבל גם אימא מרחמת וסולחת. היא הדין והדיין. לעומת ולהבדיל, שופט בעולם הזה גמר לגזור דינו של אדם, הולך לעסקיו, כאשר הבינה מוציאה דין על אחד מישראל היא מיד עומדת וזועקת לבורא עולם "אני דין אמת עשיתי" אבל עכשיו אני מבקשת רחמים עבור ישראל בנך אומר לה הקב"ה לא לחינם קראתי לך "תשובה" מיד נשלחים שליחים לאדם בצורת "רבי", אח, אישה, קבצן מישהו שמבקש ממנו עזרה חסד צדקה ולאחר שהאדם יעשה צדקה יגיע שליח חדש שיזכיר לו את העבירה ותכנס בו רוח חרטה ותתעורר בו תשובה וגזר הדין ימחק. יש דין ויש דיין ויש תשובה זו נ של אנכי. כ": לְקַדֵּשׁ אֶת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם : איך מקדשים את שמו תהיה צדיק צדיק פרושו צדק לשון מאזניים לקיים את כל ההלכות במדוייק לשון מאזניים לא לחומרא לא לקולא בדיוק כפי חוד התער זהו צדיק ובמקום שאתה מרגיש חזק היה חסיד החמר מעט קום מוקדם יותר נטול ידיים ליד המיטה ברך כמו שצריך את ברכות השחר וכשאתה בין בני אדם היה מודל לחיקוי הראה שאתה בן של הקב"ה מידות איפוק אהבה עזרה השתתפות בכל צער ושמחב=ה של ציבור פשט הדברים עכשיו סוד העולם הוא שדה מערכה שדה קרב רוחני שתי חיילות שתי מחנות וכפי מלחמה יש שבויי יש נעדרים יש פצועים ובדור שלנו יש הרבה הלומי קרב קידוש שמו זה ללמד את העולמות העליונים את שיעור הקומה את הידיעה שהעולם הזה הוא עולם המדמה לתת כוח וידיעה על האויב דע את האויב זהו כלל גדול בכל צבא זהה אותו הוא מחלל את שמו של הקב"ה אתה קדש הלל אותו שבח אותו וּלְהִתְקַדֵּשׁ בִּדְרָגוֹת קְדוֹשׁוֹת לדעת את הדרגות הקדושות איך מעלים תפילה איך מושכים שפע מה זה הקב"ה מה הם הנהגותיו למה מסתירים את הקב"ה את הבורא מכולם למה לא מגלים את גדלותו את מידותיו עוסקים רק בעולם הזה מה ואיך לאכול ולשתות ולישון גלו את הקב"ה לכל העולם גדלו שמו קדשו שמו הוא עכשיו בחזקת "מלך נעלב" 6000 אלפים שנים, מורדים בו, מבזים אותו, מגרשים אותו - ברח דודי ודמה לך לצבי או לעופר האיילים.. עכשיו, הוא כבורח, כמתחבא, כמסתתר. ואנחנו מבקשים!!! גם כשאתה בורח - ברח כמו עופר שתמיד מסתכל אחורה, שתראה שאנחנו אחרייך!! לא עזבנו!! לא נעזוב!! פייסו אותו.... וּלְהִתְפַּלֵּל אֵלָיו תְּפִלָּה בְּכָל זְמַן שלוש תפילות חובה קבעו הם לצורך תיקון העולמות, אבל ההלכה תתפלל במילותייך 24 שעות המצא תפילות על כל דבר דבר עם הקב"ה על כל דבר, הוא שומע "תפילת כל פה" כל פה שפונה אליו, הוא שומע, אמרי פה וגם הגיון הלב! הוא שומע את הדיבור אבל גם את המסתתר בתוך הדיבור. לְהַעֲלוֹת הַכֶּתֶר הָעֶלְיוֹן : לעלות את הכתר העליון למדרגתו? הכתר לא זז ח"ו. אלא, במחשבה של בני אדם, הם הורידו את הכתר של המלך והלבישו אותו על בני אדם, עד מתי תעסקו בכתר של אדם? ותעסקו בכתר של מלך המלכים של הבורא יתברך שברא הכל!! י": לְהִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה יוֹמָם וָלַיְלָה: י של אנכי תורת השם תמימה שלימה היא תוכנית הבריאה הפועלת ללא דופי ההרמוניה בין כל הנבראים הגשמיים והרוחניים התורה צריכה תנועה היא לא נעה ופועלת מעצמה היא מקיימת את כל הקשרים, ההשפעות, את כל חוקי הבורא עבור הנבראים, אך מי שמניע אותה הוא ישראל, הוא מוציא אותה מהכח אל הפועל, ללא שישראל יעסקו בתורה יומם ולילה – חוקי הבורא לא יתקיימו והעולם יחזור לתהו, שניה אחת ללא תורה! העולם יחרב. כל אות צופן קוד היא תנועה באלפי עולמות במליארדי נבראים כל עולל בן 3 שאומר "שמע" מניע את כל העולמות קדימה אל הגאולה, אל הנחלה, אל גילוי מלכותו יתברך. כי בתורה יש קוד מיוחד צופן, שכאשר ישמע, אותו קוד, אותו צופן, (כפי "פקוד יפקוד" – קוד גאולת מצרים) הכל ישתנה התורה תקבל את צורתה הסופית הנצחית - העולם הבא. קוד אחד צופן אחד שנמצא רק בנשמה אחת! מי הוא משה רבינו בגוף של משיח בן דוד: שתבוא הגאולה משיח שיבוא...תהיו ברוכים!!