הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 
בס"ד                                             
         ‏‏‏יום ראשון י"ט אלול תשע"א

 

 

 

דרשת הצדיק המקובל  

 

הרב ניסים פרץ שליט"א

 

(הדברים נכתבו בע"ה משיעור מוקלט, ולא שונה מלשון הדיבור..)

פרשת "ניצבים וילך" התשע"א

פרשת נצבים

{ט} אַתֶּ֨ם נִצָּבִ֤ים הַיּוֹם֙ כֻּלְּכֶ֔ם לִפְנֵ֖י יְהוָ֣ה אֱלֹהֵיכֶ֑ם רָאשֵׁיכֶ֣ם שִׁבְטֵיכֶ֗ם זִקְנֵיכֶם֙ וְשֹׁ֣טְרֵיכֶ֔ם כֹּ֖ל אִ֥ישׁ יִשְׂרָאֵֽל:

{י} טַפְּכֶ֣ם נְשֵׁיכֶ֔ם וְגֵ֣רְךָ֔ אֲשֶׁ֖ר בְּקֶ֣רֶב מַחֲנֶ֑יךָ מֵחֹטֵ֣ב עֵצֶ֔יךָ עַ֖ד שֹׁאֵ֥ב מֵימֶֽיךָ:

{יב} לְמַ֣עַן הָקִֽים-אֹתְךָ֩ הַיּ֨וֹם | ל֜וֹ לְעָ֗ם וְה֤וּא יִֽהְיֶה-לְּךָ֙ לֵֽאלֹהִ֔ים כַּאֲשֶׁ֖ר דִּבֶּר-לָ֑ךְ וְכַאֲשֶׁ֤ר נִשְׁבַּע֙ לַאֲבֹתֶ֔יךָ לְאַבְרָהָ֥ם לְיִצְחָ֖ק וּֽלְיַעֲקֹֽב:

 

וִיהִי נֹעַם יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּונְנָה עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:

פרשה זו תמיד אנו קוראים לפני ראש השנה . ברמז הברור אתם ניצבים!! ניצבים. לא, אתם עומדים!  אלא ניצבים. כלומר כשאדם עומד בדין, הוא עומד ניצב לפני ה'.  "היום"  אין היום,  אלא ראש השנה. ויהי היום כמו שכתוב באיוב. ויבואו בני האלוקים להתייצב ... השטן בתוכם. היום הוא יום כל הימים בה' הידיעה. היום שכולל את כל הימים הוא ראש השנה. אז זה רמז חזק מאוד אתם ניצבים היום כולכם. אבל המילה ניצבים, יש בה משמעות של "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה" . ניצב זה גם עומד כלומר יציב. הוא עומד טוב. רמז לדין.

פרשות ניצבים וילך -  מחוברות. אם אתה יודע מה זה דין, ואתה מטפל בעניין של הדין,  - אם יש דין למטה אין דין למעלה. ניצב!!  

אבל אם "וילך", אתה חושב זה יעבור זה בסדר, אנחנו נסתדר עם הקב"ה, הוא רחום וחנון, מתי שאתה עושה עסקים רגיל, וילך, הולך לדרכך בא ראש השנה ניצב עליך, אתם ניצבים! הדין תופס את האדם.

חייבים לעשות תשובה!

אין משוא פנים! אדם יגיד, לא אני!!  אצלי הקב"ה לא דן אותי,  הוא ידון את אלה ואלה ואלה, תראה מה כתוב פה, "כולכם! ראשיכם! שבטיכם! זקניכם! כולם עוברים לפניו כבני מרון אף אחד לא יכול להנצל מהדין". ולא רק אף אחד שום פעולה, שום מעשה שום דיבור לא יכולה לברוח מהדין של הקב"ה בסקירה אחת וכל אחד לחוד. דן כל נקודה ונקודה. אז מה עלינו לעשות. תשובה, שינוי דרך,  איפה זה כתוב בפרשה?.

כל הפרשיות האלו של אלול, עניינן תשובה, כל הפרשיות שקוראים בהן, הקב"ה סידר את העניין בדיוק, הנה בואו נפתח נדפדף קצת, ונראה מה כתוב, המצווה האמיתית, הפסוק שממנו נלמד את דרכי התשובה כתוב בפרשת השבוע.

דברים פרק-ל {א} וְהָיָה֩ כִֽי-יָבֹ֨אוּ עָלֶ֜יךָ כָּל-הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֗לֶּה הַבְּרָכָה֙ וְהַקְּלָלָ֔ה אֲשֶׁ֥ר נָתַ֖תִּי לְפָנֶ֑יךָ וַהֲשֵׁבֹתָ֙ אֶל-לְבָבֶ֔ךָ בְּכָל-הַגּוֹיִ֔ם אֲשֶׁ֧ר הִדִּיחֲךָ֛ יְהוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ שָֽׁמָּה: {ב} וְשַׁבְתָּ֞ עַד-יְהוָ֤ה אֱלֹהֶ֙יךָ֙ וְשָׁמַעְתָּ֣ בְקֹל֔וֹ כְּכֹ֛ל אֲשֶׁר-אָנֹכִ֥י מְצַוְּךָ֖ הַיּ֑וֹם אַתָּ֣ה וּבָנֶ֔יךָ בְּכָל-לְבָבְךָ֖ וּבְכָל-נַפְשֶֽׁךָ: {ג} וְשָׁ֨ב יְהוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ֖ וְרִחֲמֶ֑ךָ וְשָׁ֗ב וְקִבֶּצְךָ֙ מִכָּל-הָ֣עַמִּ֔ים אֲשֶׁ֧ר הֱפִֽיצְךָ֛ יְהוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ שָֽׁמָּה:

אדם צריך לחזור בתשובה לא רק כשהוא מקבל איזה גזרות קשות, חס ושלום קללה. גם כשאתה רואה שהקב"ה לא מגיע לך ונותן לך ברכה, גם אז אתה צריך לחזור בתשובה. אז מה כתוב אחרי זה? ושבת עד ה' אלוקיך זה הפסוק שממנו לומדים, מצוות התשובה מצוות עשה. של התשובה שנאמר, ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו, בכל אשר מצווך אתה בכל לבבך ובכל נפשך מצוות התשובה היא דבר נצרך מאוד מאוד. ורבינו יונה אומר שבאלול, הקב"ה מסייע ביד האדם, לעשות תשובה. וכל תשובה מתקבלת למה? זה זמן שהקב"ה יותר רוצה ממך שתעשה תשובה יותר מאשר אתה רוצה. בזמן רגיל שאתה עושה תשובה, הוא בודק מה עשית, אבל פה, ה' רוצה את זה, אז מה שאתה מגיש, על איזה מצב שאתה עושה תשובה, אז הוא אומר בסדר רק תכנס. תעשה, כלומר באלול הקב"ה המלך רוצה שכל אחד יביא משהו. אל תבוא מבלי להתקדם. אז הפלא מה שכתוב אחר כך, אם אני עשיתי תשובה, לא משנה בגלל מה, בגלל הברכה! או בגלל הקללה!, בגלל אתם ניצבים! בגלל יום הדין!, בגלל שעכשיו מתקרב ראש השנה!, אבל כתוב בתורה שאדם עשה תשובה, ושבת עד ה' אלוקיך, בכל לבבך ובכל נפשך, שמעת בקולו, מה כתוב אחרי זה? ושב ה' אלוקיך את שבותך ...אם אני באתי עד אליו מה הוא יכול לבוא אלי אני כבר אצלו? מה זה ושב ה' אלוקך את שבותך? ...עד קצה השמיים? עוד יותר אתה ממשיך קצת, כתוב ומל ה' אלוקיך את לבבך, אם אני שבתי והוא שב אלי, התחברנו חזק מה יש עוד לחתוך? מה יש עוד למול? ומל ה' אלוקיך את לבבך, ולב זרעך לעבדים את ה' אלוקיך, כאן רמזו את לבבך ואת לבב ראשי תיבות אלול. רמז שבאלול הקב"ה מל את האדם, באלול עושה לו מילה בלב. כלומר הקב"ה מסייע לו. אז מה באים לבקש. אתה מדפדף עוד קצת, ואתה רואה עוד ואתה תשוב ושמעת בקול ה' אלוקיך. בשביל מה ריבונו של עולם? מה עשית עד עכשיו? שוב? עשיתי ועשית לי, אז אני נמצא עד הסוף, מה עוד? בקיצור יש בזה הרבה פרושים. עיינו באור החיים הקדוש. אור החיים הקדוש אומר פה דברים נפלאים. אומר אור החיים הקדוש, התשובה צריכה להיות בשלושה מישורים.

לימוד התורה!

מצוות לא תעשה!

מצוות עשה!

הראשון "ושבת אל ה' אלוקיך ושמעת בקולו" – לימוד התורה זה נקרא לשמוע בקולו. אפילו תקיים את כל המצוות, אם אתה לא עוזר בלימוד התורה, התשובה שלך לא שווה כלום. קודם כל צריך לשוב לעניין של לימוד התורה.

אחר כך בא, ועל זה הוא אומר שקשה לאדם להגיע, לעניין של לימוד התורה עד הסוף. צריך ושב ה' אלוקיך אל תשובתך. כנגד מה שאתה משתדל ללמוד צריך שהקב"ה ישתתף בכדי שבאמת תגיע בשלמות לכל חלקי התורה, ולכל מה שצריך. לכן כתוב על זה ושב ה' אלוקיך אחר כך ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זה על לא תעשה כי עברות שהאדם כבר עשה, נכנס בו, היצר הרע נכנס בו. ולאדם קשה לו מאוד אם ה' לא יסייע בידו, ויחתוך לו ומל ה' את לבבך אז זה התשובה בכיוון של לא תעשה.

ומה שכתו ואתה תשוב ושמעת ותעשה את כל מצוותיו. אלו שלושה מישורים. של תשובה.

אדם צריך באמת אם הוא רוצה לעשות תשובה לפני ה' ביום הדין, והרי אדם מה הוא יגיד? יש לנו כל כך הרבה ביטול תורה כל כך הרבה חטאים. כל כך הרבה ביטול של מצוות עשה, איפה נלך? בעלי המוסר אמרו, תקבל עליך קבלה מכל אחד. קצת. חיזוק אחד, אתה הרי לא רגיל ללמוד זוהר, בבקשה קבל עליך חצי שעה אתה יודע דבר גדול מאוד, אתה לומד כבר חצי שעה? תלמד גם את הפרשה, כמו שאמרו חכמים. רגיל ללמוד פרק, תלמד שני פרקים. רגיל ללמוד שעה תעשה שעתיים רגיל ללמוד בקריאה בעלמא תלמד באמנה לקבל עליו משהו בלימוד התורה. לא עליך המלאכה לגמור אבל בא תתקדם שהשנה הזאת תחדש עליך. אתה לא יכול לחזור בתשובה בכל החטאים העוונות תקח שרץ אחד מהקופה של השרצים, תגיד לקב"ה תראה אני זורק אחד את זה יותר אני לא אעשה. הוא אומר לקב"ה אני השנה לא מעשן. כמה עולה לי לעשן? קופסא ליום 2 קופסאות ליום ? כמה זה עולה? זה אני תורם לצדקה. לקב"ה אי אי אי  אז הוא עושה תשובה. זורק משהו. ממצוות לא תעשה. מצוות עשה. תחפש איזה מצווה שיכולה, לחזק אותך בכל הכ"ד שעות כמו להתפלל בנץ החמה, אם אדם לא רגיל, כשהוא עושה את זה, זה משפיע עליו מחפש לקרוא קריאת שמע על המיטה. תופס מצווה אחת ומדקדק בה חזק מאוד. שתביא לו חיזוק. וכל זה בערך מצוות  בין אדם למקום שלא נשכח שישנם מצוות של בין אדם לחברו. גם צריך לקבל עליו מצוות של בן אדם לחברו. לפעמים בני אדם תופסים שכל המצוות הם בן אדם למקום ומה עם מצוות של בין אדם לחברו? חצי מהלוחות הם בין אדם למקום וחצי בין אדם לחברו. אז אל תשכח שחצי מהתורה זה בין אדם לחברו. אז תתחזק בזה. זה דרך שהוא כותב ומל ה' את לבבך ואת לבב זרעך.

אבל לי עלה רעיון, בצורה כזו. על פי המהלך שכותב בשערי תשובה, בדרכי התשובה. הוא אומר אחרי שהאדם חטא, קשה לו מאוד באמת לחזור להיות כמו שלא חטא. אז וְשַׁבְתָּ֞ עַד-יְהוָ֤"ה אֱלֹהֶ֙יךָ֙ מה שאתה יכול לעשות תעשה, אבל מי גומר את התשובה? נפש עמל עמלה לו. אתה עושה חצי? הקב"ה את החצי השני ושב את ה' אלוקיך כלומר עיקר תשובה, זה מה שה' עושה כנגדך תשובה. הוא רואה שאתה מתאמץ, הוא רואה שאתה לא יכול, בצורה פשוטה רגילה יהיה לך קשה מאוד דרכי התשובה ה' מסייע לולא הקב"ה עושה לא יכולנו. ולכן כתוב ומל ה' את לבבך ולבב זרעך. אחרי שהקב"ה עוזר לאדם לחזור בתשובה, הוא רואה את האדם הזה בקלי קלות כיוון שעדיין בתוך הלב שלו מתהלכים כל המחשבות של העבר, בפרט אם הוא נפגש עם אנשים מהעבר שלו, אם הוא הולך למקומות שמזכירים לו את העבר, בעל תשובה, הוא עדיין מקדם בליבו, את כל העניינים שעברו עליו. אז איך אדם יחזור להיות כמו שלא חטא? אז זה התשובה האמיתית אומר הכתוב. אתה רק תתחיל, ושבת עד ה' אלוקיך. אתה תתחיל את הדרך של התשובה, והשם ישלם לך את שכרך ומל ה' את לבבך הוא יחתוך לך את העבר מהלב ואז אתה תגיע למצב, אמיתי, ואתה תשוב ושמעת את כל אשר, ככל מצוותיו אשר לא יהיה אתה תחזור להיות, כמו אדם שלא חטא זה באמת התשובה האמיתית.

אל תגיד!!, לפעמים בן אדם אומר, היתכן שאני  יכול לחזור בתשובה? רק אלו חטאים שעשיתי, באמת הוא צודק, אם זה מצד השכל וההגיון, אין בזה הגיון. אי אפשר למחוק מעצמו את כל החטאים והעוונות. והפשעים שהוא עשה. אבל אם אתה פה מקבל הבטחה, מצד הקב"ה תעשה שינוי. ואז אפשר ללמוד, בפסוק "בא אל פרעה", כי אני הכבדתי את ליבו ואת לב עבדיו -  את ליבו ואת לב  - ראשי תיבות אלול. טוב. ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב פה יש רמז חזק בשביל התשובה. אבל איך אלול רמוז ואני הכבדתי את ליבו הבנו אז איך נעשה? אלא הקב"ה אומר, אל תפחד לעשות תשובה. בא אל פרעה  - פרעה זה יצר הרע. ותופס אותנו בעורף בזדון. מלך קשה, הוא פוחד שבן אדם יעשה תשובה  ויברח לו,  אז הוא אומר לו ה' אל תפחד בא אל פרעה כי אני הכבדתי את ליבו ואת לב עבדיו כלומר מה שאתה רואה לפעמים קשיים בדרכי התשובה, זה הכל בשביל לסייע לך לעקור אותו מלבך אני הכבדתי את ליבו ואת לבב עבדיו. לכן תתחזק!! תתחזק לעשות. מספרים שיש מן חיה קטנה בים בנהרות. קוראים לה הבונה. היא יכולה גם לצאת החוצה וגם במים. היא נמצאת בתוך הים ואין לה אוכל. מה היא עושה, יוצאת החוצה, תופסת עץ, יש לה שיניים מיוחדות, מכרסמת אותם לוקחת חתיכות לתוך הפה, ובאה לתוך המים זורקת את זה, ואז הדגים רואים ככה אז הם באים. והוא אוכל אותם. הדייגים, אומרים זה אוכל להם את כל הדגים, איך נתפוס אותו? הבונה אוכל להם את כל הדגים. הבונה כמה יבנה בחייו? הם עשו עליו מחקר. לראות מה קורה איתו. ראו שאצלו הוא הולך דרך ישרה. באותו הדרך שהוא הלך עד העץ הוא באותה הדרך חוזר. אמרו מה הבעיה נשים לו מלכודת. כשהוא יחזור הוא לא יחזור לים ויהיו לנו דגים. כי הדגים הם נמצאים במקום רחוק משם רחוק הוא לא יכול ללכת אז הוא עושה את זה  והם באים אליו והוא אוכל אותם.

הנה הלך, כשהוא חוזר, הוא רואה מלכודת. חכם יש לו עיניים רואה מלכודת, אבל מה אז הוא הולך עכשיו לכיוון הוא צועק, הוא יודע שהוא עוד מעט נתקל והוא צועק צועק. מה אתה צועק? צועק? תפנה את הדרך. לא הוא לא מסוגל. הוא אותה הדרך הולך הוא לא מסוגל. מה אתה? תעשה תשובה!!! מה אתה בהמה? חיה? אתה בן אדם יש לך בחירה!!אתם ניצבים. אתה רואה לפניך את הדין. אתה יודע מה יהיה ביום הדין מי יחיה מי ימות מי יהיה עני מי יהיה עשיר מי ימות ממחלות מי מגזל.  תשנה!! מה אתה הולך ישר לתוך המלכודת? זה מה שצריך. ושבת עד ה' אלוקיך. היה באדם מאימת הדין לעשות שינוי דרך זה התשובה הנדרשת מהאדם וכשאנחנו נשוב אל ה'  העיקר שבעיקרים שנחזור. שכמו שאדם מניח תפילין, גורם שהקב"ה מניח תפילין, כשאנחנו עושים תשובה, העיקר מה שאתה גורם שה' יעשה תשובה, אנחנו נחזור אליו והוא יחזור אלינו יחד. ישיב לנו את שבותינו. ישיב לנו את בית המקדש. ישיב לנו את המשיח. ישוב אלינו.. ואז יהיה הכל מסודר. הכל יסתדר. תחשוב אם אני אחזור ה' יחזור אלי אני לדודי ודודי לי. ה' יתברך יעזור לנו.

 

אנחנו מברכים בהזדמנות זו את האתר של הזוהר, "חיים על פי הזוהר" של רבי יוחנן באנון הי"ו.

 

וברכה מיוחדת לקבוצת התהילים של מ. כהן שקראו וסיימו בשבת 325 ספרי תהילים בשבוע כנגד ש"ך דינים למתק את כל הדינים והגבורות מעלינו אשריהם תזכו למצוות שעשיתם את זה בשם כל ישראל וה' יזכה אותם וכל ישראל  בגאולה בקרוב. אמן .

 

 

 

 

 

 

 



הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....
הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....הכנס טקסט כאן....


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים