פָּתַח רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר, זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דִּמְצַלֵּי וְיָדַע לְסַלְקָא רְעוּתֵיהּ לְעִילָא, צדיק הוא מי שיודע להתפלל ולהעלות את הרצון למעלה דְּהָא פִּימוֹי אַפִּיק שְׁמָהָן, וְאֶצְבָּעוֹי כָּתְבִין רָזִין, וְכַד סָלְקִין שְׁמָהָן (דף מה ע""א) מִפִּימוֹי, הפה שלו מוציא שמות קודש ואצבעותיו כותבות סודות בוקר טוב וכאשר מחוברים ידיים וקול ומחשבה מעשה דיבור ומחשבה שהם מחשבה - נשמה קול - רוח מעשה - נפש וְכַד סָלְקִין שְׁמָהָן (דף מה ע""א) מִפִּימוֹי, כַּמָּה עוֹפִין פָּתְחִין גַּדְפַיְיהוּ לְעִילָא לְקַבְּלָא לוֹן, וְכַמָּה חֵיוָון דְּמֶרְכַּבְתָּא, כֻּלְּהוּ מִזְדַּמְּנִין לְגַבַּיְיהוּ לְנַטְלָא לוֹן, וכאשר החיבור הזה מתקיים כמה עופות - מלאכים פותחים כנפיהם למעלה לקבל את הברכות, את הייחודים של הצדיק כמה חיות של המרכבה כולם מזומנים אל הרצון שהוא מעלה וממשיכים את הרצון עד רום המעלה עד אין סוף - ברוך הוא כָּל שֶׁכֵּן אִם שְׁכִינְתָּא שַׁרְיָא בִּצְלוֹתֵיהּ, וְאִסְתַּלְּקַת לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְרָזָא דְמִלָּה אִם תִּשְׁכְּבוּן בֵּין שְׁפַתָּיִם, (תהלים סח יד), אַל תִּקְרֵי אִם אֶלָּא אֵם, זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דְּסָלִיק לָהּ בִּצְלוֹתֵיהּ דִּמְצַלֵּי בְשִׂפְווֹי, לְעִילָא לְגַבֵּי בַעִִלָהּ. כל שכן אם השכינה נמצאת בתפילה ועולה בכח תפילתו של האדם אל הקב"ה ייחוד קב"ה ושכינתא וסוד המילה אם תשכבון בין שפתיים אל תקרא אם אלא - אם - אמא אימנו היקרה השוכבת בעפר 2000 שנים ואין לה מנחם מבקשת את שאהבה נפשי ואין מי שומע את לחישת צעקתה שם היא שוכבת בין השפתיים בקול יעקב תפילת ישראל - רק קול בנה יכול להחזירה אל אדונה אל המלך אל ארמונה וכדי שיהיה הדיבור והקול מסגול להעלותה צריך פה שיהיה בין שפתיים שפתיים - כתוב ש מלשון שופת שפיתת מים חמים על האש שהפה יהיה מכובס נקי שכל דיבורו של האדם יהיה לצד הקדוש הטוב ואז תפילתו - תפילה ברכתו - ברכה היא העולה קורבן התמיד - השכינה הקב"ה הקריב אותה לבניה בנה לה בית טינפו ולכלכו זיהמו את הקודש בגלוי החריב בית והגלה ל 70 שנים השיבם והשיב את השכינה למקומה לביתה ושוב חטאו והיא הבטיחה שהיא תשמור שלא יחטאו ולא הצליחה - כאשר נגזרה הגזירה החלה לעלות מדרגה אחר מדרגה מבקשת ומתחננת שובו אל תחטאו הגזירה קשה מנשוא גלות ארוכה תהיה בניה הנביאים ניבאו צעקו בחוצות צחקו מהם עלתה עוד מדרגה עיניה זולגות דמעה ומבקשת ומתחננת אתם בני מלך עיזבו את השפחה את העבד את העולם הגשמי הזה עולמו של עשו וישמעאל ולא הקשיבו ולבסוף החריב הבית והגלה את בניו וכאשר עלתה למעלה למקומה בעולם האצילות שאל אותה הקב"ה מה את עושה כאן? אמרה לו בניי, לא רוצים אותי אמרה לה אין מקומך כאן בפשעכם שולחה אימכם שולחה, ירדה נפלה בנפילתה, מצאו אותה השומרים אלו מצד הקליפה הכו אותה ושמו אותה בבית אסורים יחד עם בניה גלות - 2000 שנים ייסורים שמד שואה אינקוזציה וכאשר תם עוונך בת ציון לא אוסיף להגלותך חוזרים - מוכים, אוד מוצל שבויים עדיין בפחד הגויים שבויים בתאוות העמים עוד לא תופסים שהשתחררו מעול הגויים והשכינה חוזרת איתם ואט אט היא מחנכת היא אומרת בניי אהוביי הגיע זמן גאולתכם לא כגאולה ראשונה שאחריה גלות גאולה אחרונה שאחריה - פדות מוחלטת ורבים עדיין לא מאמינים ארץ שממה 2000 שנים לא הצמיחה עשב קוץ ודרדר רק הגיעו הבנים מיד פתחה זרועתיה אימא אהובה ופרחה השממה והתרחבה היולדה וילדה תחילת גאולה וכעת היא מבקשת שוב ומתחננת הייתם בין העמים אין שם כלום הייתם בכל תאוות החומר הוא מתכלה הייתם וראיתם את עוז כוחו של הקב"ה עם קטן ומבוזה הופך בין לילה למעצמה מנצח צבאות עצומים במקלות ואבנים מוחה צבאות של מליונים ונפל פחד ישראל על העמים ואוי לי ואבוי לנפשי מפני גאוות אני ועוצם ידי גאוות הניצחון הביאה עוד מכות יום כיפורים - בכי ותחנונים כמעט שוב נכבשה הארץ ללא רחמיו של הקב"ה היינו אובדים והבנים שבים אחד אחד לאט אט ואין זמן לזרוק הג"ינס והפאב ללבוש ציצית ומטפחת להמליך את הקב"ה על כל מעשה דיבור ומחשבה הן עם לבדד ישכון מתי ובגויים לא ייתחשב הגויים עסוקים בימים אלו במכות שהקב"ה מנחית לעיהם כל העולם תהופכה ומבוכה כל זאת כדי שאנחנו נהיה פנויים לעסוק במרוק ארמון המלך שפתאום יופיע בהיכלו אמן
דף נ""ב ע""א אָמַר רִבִּי אֶלְעָזָר, בְּכָל עוֹבָדוֹי דְּבַּר נָשׁ, לִבְעֵי לֵיהּ דְּלִהֱווֹן כֻּלְּהוּ לִשְׁמָא קַדִּישָׁא. מַאי לִשְׁמָא קַדִּישָׁא. לְאַדְכְּרָא בְּפוּמֵיהּ שְׁמָא קַדִּישָׁא עַל כָּל מַה דְּאִיהוּ עָבִיד, דְּכֹלָּא הוּא לְפוּלְחָנֵיהּ, וְלָא יִשְׁרֵי עֲלוֹי סִטְרָא אָחֳרָא. זוהר תזריע עמ נ"ב אמר רבי אלעזר בכל מעשי האדם צריך לקשר עצמו לשם הקדוש מהו השם הקדוש להזכיר את שם השם בפה לשם ייחוד קב"ה ושכינתא בכל מצוה ומצוה בכל מעשה ומעשה ואז תשרה על המעשה קדושה ולא יהיה כח לסטרא אחרא לקטרג על מעשיו גם בדברים שמקיימים את הגוף כגון אוכל, שתיה עבודה נסיעה שינה כל דבר שייחד את שמו של המלך הקדוש יתברך ואז יהיה כל מהותו קודש ללא הפרעות אור ללא חסרון וזה שאמר ונשמרת מכל רע על ידי הזכרת הטוב ואין טוב אלא הקב"ה ישנם כוחות באויר מסביב לאדם מהותם טוב ורע קדושה וטומאה שינהם מחפשים כלי לשכון בו איך האדם מזמן את הכוחות על ידי מחשבותיו דיבורו מעשיו יחשוב, ידבר, יעשה טוב הטוב ישכון אצלו הפוך ח"ו לכן צריך האדם שכל מחשבותיו מעשיו דיבורו יהיה - טוב מוחלט רִבִּי אֶלְעָזָר הֲוָה אָזִיל לְמֵחֱמֵי לַאֲבוֹי (ס""א לחמוי) וַהֲוָה עִמֵּיהּ רִבִּי אַבָּא. אָמַר רִבִּי אַבָּא נֵימָא מִלִּין דְּאוֹרַיְיתָא וְנֵזִיל. פָּתַח רִבִּי אֶלְעָזָר וְאָמַר, (בראשית יב) אִמְרִי נָא אֲחוֹתִי אָתְּ, הַאי קְרָא קַשְׁיָא. וְכִי אַבְרָהָם דְּאִיהוּ דָּחִיל חַטָּאָה, רבי אלעזר היה בדרך לבקר את חמיו והיה איתו רבי אבא אמר נאמר דברי תורה מכאן למדו שאדם בדרך ידבר דברי תורה - יהיה מוגן מכל האירועים בדרכים פתח רבי אלעזר ואמר אמרי נא אחותי את! כך אמר אברהם אבינו לשרה כאשר ירדו למצרים אומר - מקרא זה קשה אברהם ירא חטא אהובו של הקב"ה איך אמר זאת, כדי שייטיבו איתו? אלא, הוא לא סמך על זכויותיו ולא רצה שהקב"ה יוציא מזכויותיו אלא על זכות אישתו מקור הברכה היא האישה כיון שהיא מקור הברכה לא יגרע ממנה זכות שהרי כל ממון שזוכה אדם זה בזכות אשתו לא בזכותו אין שכר בעולם הזה עבור עמל הזכר רק פירות וכל הפירות הן מהאישה היא היולדת את הפירות ככתוב בית והון נחלת אבות מה" - אשה משכלת ומי שזוכה באישה משכלת זוכה בהכל ככתוב בטח בה לב בעלה שלל לא יחסר מתי שלל לא חסר כאשר הבעל בוטח באישתו תן לה לנהל את העולם הזה היא יודעת יותר טוב תן לה לנהל את חשבון הבנק יש בה ברכה תן לנהל את הבית היא יושבת אוהלים אתה תבנה עולם הבא תעסוק בתורה היא יותר מאורגנת מסודרת אתה נועדת רק לדבר אחד בעולם הזה לעסוק בתורה זה כאשר יש אמת בין בני זוג אין הסתרות אין אחור לאחור אין שכנים או חברים שנכנסים בין בני הזוג חמות או חם אח או אחות פנים אל פנים אחד בתוך השני ייחוד שלם ללא כל פרוד היא יודעת הכל עלייך - וזה בסדר וגם אתה אז - בטח בה לב בעלה בוטח באמת בתוך הלב אין ספק שלל לא יחסר כי האישה נאמנה נאמנותה מוחלטת כאשר היא יודעת שבעלה נאמן כי אישה נבגדת היא נקמנית ולא מוחלת את תבגוד בה לא רק עם נשים אחרות אל תבגוד בה בשום דבר היא זה אתה כי שניכם יחד תמיד הרוחניות שלה איתך בכל מקום שאתה הולך היא שם היא רואה היא שומעת ואם אתה עושה משהו שלא היית עושה כאשר היא איתך היא תרגיש ותזור הביתה ולפתע היא תכעס עלייך לכאורה - ללא סיבה הרוחניות שלה גילתה לה שאתה לא נהגת כהוגן תהיה הגון תהיה ישר היא אישתך חצי שלך אימא של הילדים שלך הקב"ה אוהב אתהאישה הוא עשה אותה שלימה כרצונו ברוך שעשני כרצונו יותר מהגבר הגבר חסר חוננו חכמה בינה ודעת מבקשים כל יום היא לא אתה מחוייב בכל המצוות המצוות מתקנות מי שצריך תיקון הוא מקולקל היא לא הפשט הוריד את מעמד האישה לשפחה ואז בעלה עבד ואילו תעשה אותה מלכה תהיה מלך
הזוהר מלמד את האדם מהי אישה היא תפילין של יד וראש היא מקור השפע היא מקור הברכה כאשר אתה נאמן ולא עוד רִבִּי אֶלְעָזָר הֲוָה אָזִיל לְמֵחֱמֵי לַאֲבוֹי (ס""א לחמוי) וַהֲוָה עִמֵּיהּ רִבִּי אַבָּא. אָמַר רִבִּי אַבָּא נֵימָא מִלִּין דְּאוֹרַיְיתָא וְנֵזִיל. פָּתַח רִבִּי אֶלְעָזָר וְאָמַר, (בראשית יב) אִמְרִי נָא אֲחוֹתִי אָתְּ, הַאי קְרָא קַשְׁיָא. וְכִי אַבְרָהָם דְּאִיהוּ דָּחִיל חַטָּאָה,
וּבְגִין דְּהַהוּא מַלְאָכָא אָזִיל קַמָה לְנַטְרָא לָהּ, מַה כְּתִיב. וַיְנַגַּע יְיָ" אֶת פַּרְעֹה וְגוֹ", עַל דְּבַר שָׂרַי וַדַּאי, דַּהֲוַת אַמְרַת לְמַלְאָכָא מָחֵי, וְהוּא מָחֵי. וְעַל דָּא לָא דָּחִיל אַבְרָהָם מִנָּהּ כְּלוּם, דְּהָא הִיא מִתְנַטְרָא. וּמַה דְּדָחִיל, מִגַּרְמֵיהּ דָּחִיל, דְּלָא חָמָא עִמֵּיהּ נְטוּרָא הָכִי. יש איתה מלאך ששומר עליה כמו אימנו - שרה ככתוב וינגע ה" את פרעה מלאך היה מכה את פרעה בכל פעם שניסה להתקרב לשרה למה כי בטח בה לב בעלה אברהם בוטח באישתו סומך עליה היא לא תבגוד בו היא תבגוד רק אם הוא לא יהיה נאמן רק אם הוא יזנה אחר עיניו הוא לא פוחד כי הפחד הוא קליפה הפחד הוא טומאה ואז אין מלאך שומר
תזריע מוצש פרשת תזריע ענינה הוא טהרת האדם ולבושיו כל המחלות הן תוצאה של העדר אור בלבוש הרוחני בזמן בית המקדש - המחלה היתה מדברת עם הכהן וידע בדיוק את מקורה איזה עבירה נעשתה שהחסירה את האור מהאבר הרוחני וגרמה מחלה לאבר הגשמי התורה מונה את סוגי הסימנים וגם בליבושי האדם - הבגדים היו סימני מחלה - העדר אור בפרשת מצורע ידבר על ליבושים יותר רחוקים כמו - בית כפר וכו" כעת נעסוק בזוהר של תחילת הפרשה (ויקרא יב) וַיְדַבֵּר יְיָ" אֶל מֹשֶׁה לֵאמֹר אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר וְגוֹ". רִבִּי אֶלְעָזָר פָּתַח, (שיר השירים ג) עַל מִשְׁכָּבִי בַּלֵּילוֹת בִּקַּשְׁתִּי וְגוֹ". עַל מִשְׁכָּבִי, בְּמִשְׁכָּבִי מִבָּעֵי לֵיהּ, מַהוּ עַל מִשְׁכָּבִי. אֶלָּא כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל אָמְרָה קָמֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, רבי אלעזר פותח את פרשת תזריע בפסוק משיר השירים על משכבי בלילות למה אומר על משכבי למה לא אומר במשכבי ------ משכבי הוא המשכב של ביתי בית המקדש על בית המקדש היא מקוננת על המשכב ההוא היא בגלות מי זאת היא? משכבי שמי כב משכבי - אותיות שמי כב כב אותיות התורה זה שמה של השכינה הקדושה היא 22 אותיות התורה שבל פה הקב"ה ברא את כל העולם ב 22 אותיות אישה כי תזריע וילדה בן זכר אישה - היא האימא העליונה בינה שממנה יצאו בן ובת תורה שבכתב ותורה שבעל פה 22 אותיות שמהם כל הנבראים הם טיפת הזרע והכל יצא מהנקודה הסתומה שהכילה בתוכה את כל 22 אותיות שלכל אות משמעות וקשר לשאר האותיות כמו גוף עם הרבה איברים שמתפקד רק כאשר כל האיברים יחד קשורים ומשפיעים אחד לשני כמו הדרש הזה א - אלופו של עולם שממנו יצא הכל אל ה ב שהיא הבינה האימא העליונה על ידי ג " גומלת חסדים חמישה חסדים לדלת -ד - דלה ועניה השכינה המסכנה בגלות ורק על ידי גמילות החסדים היא מקבלת מעט שפע עבור בנה הוא אות י שבתוך אות ד ואז ד הופכת להיות ה וכאשר הבן גדל הוא הופך להיות עם 6 קצוות וו אות ו שהוא הבן שכל תכליתו היא אחותי רעייתי המלכות שהיא השביעית אות ז היא האות השביעית וכאשר אין שפע ויש רשע על ידי אלו שחוטאים באות ח שסוגרים את הגגל העליון כי ח סגורה מלעלה ואין שפע ואז בא הצדיק אין צדיק אלא טוב אות ט שפותח את הגג העליון וסוגר את הגג התחתון שהשפע לא ילך למטה זה ספר של יוחנן מעכשיו השפע הוא אות י שהתקבל על ידי שנסגר העולם התחתון השפל ונפתחו רקיעי שמים וירקד השפע וירד י מהיכן הוא הוא יורד מכסא הכבוד היא אות כ על ידי גילוי מלכותו של הקב"ה כ ל מ הוא מלך כאשר הצדיק ממליך את הקב"ה ועל ידי המלכתו נמשך השפע משער הנון שהיא הבינה 50 שערי בינה והשפע סגור ס אין כניסה רק למי שפועל במצוות התורה יקבל שפע ומי הם שומרי עין - שמירת עיניים פה - שמירת הלשון צ - שמירת הברית ק - מאה ברכות מובטח לו שתמתח רשת ר ש ת הגנה והוא תמיד יהיה שמור על ידי כ"ב אותיות ועל כך מקוננת השכינה על משכבי שמי כב בלילות מה הקשר ללילות לילה הוא חושך הגלות היא נמצא בלילות בגלויות הארוכה מכולם זו האחרונה ומה הגלות חושך? למה? כיון וְעַל דְּהִיא שְׁכִיבַת בְּאַרְעָא אָחֳרָא מִסְאֲבָא, אָמְרָה, עַל מִשְׁכָּבִי בָּעֵינָא, דְּכָאִיבְנָא (נ""א דשכיבנא) בְּגָלוּתָא, וְעַל דָּא, בִּקַּשְׁתִּי אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי וּלְאַפָּקָא לִי מִנֵּיהּ. שארץ העמים מטמאה אויר העמים מטמא עפר העמים מטמא היא שוכבת בעפר הטמא הטומאה כואבת לקדושה ועל כך מבקשת את - אותיות - מא" עד ת" שאהבה נפשי כי הם רשת ההגנה שלה אותיות הקודש אינן פועלות בחוץ לארץ הן נשארו בישראל רק בישראל יש כוח לאותיות הקודש בחוץ לארץ הן שפות אחרות לכן אסרו במקומות מסויימים לדבר בלשון הקודש כי זהו חילול הקודש בִּקַּשְׁתִּיו וְלֹא מְצָאתִיו, דְּלָאו אָרְחֵיהּ לְאִזְדַּוְּוגָא (דף מב ע""ב) בִּי אֶלָּא בְּהֵיכָלֵיהּ, קְרָאתִיו וְלֹא עָנָנִי. דְּהָא בֵּינִי עַמִּין אָחֳרָנִין יָתִיבְנָא, וְקָלֵיהּ לָא שַׁמְעִין אֶלָּא בְּנוֹי. דִּכְתִּיב, (דברים ד) הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים וְגוֹ". בקשתיו ולא מצאתיו אין זיווג אין ייחוד בגלות רק בירושלים רק בבית המקדש על זה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים כי רחק ממני מנחם משיב נפשי אבל בכל התפילות אנחנו מייחדים.. כן רציתי להרחיב ונמנעתי אז נרחיב מהי גלות גלות - היא ארץ ישראל וחץ לארץ כמו שרוב בני אדם חושבים גלות היא עולם קדושה לעולם טומאה המלכות שהיא הייתה בעולם האצילות ששם הכל קדוש אין רע ירדה לעולם הבריאה שם יש רע שם יש טומאה היא גלתה מעולם לא עזבה שכינה את ארץ ישראל אין רוח הקודש אין שכינה מחוץ לארץ ישראל הגלות היא רוחנית של מעבר מעולם שכולו קדוש לעולם שיש בו עירוב קדושה וטומאה אם כן למה מייחדים בתפילות כיון שבתפילות אנחנו מעלים את חלקי המלכות חלקי השכינה הניצוצות הכלים השבורים לעולם האצילות ושם מייחדים אותם בפרטות עד שהגוף יהיה שלם זכר ונקבה תורה שבעל פה תתיחד עם תורה שבתכב ואז יהיה ייחוד כללות זה כבר בית המקדש זה כבר עולם נצח זה כבר אחרי הגאולה במהרה בימינו עד כאן
פָּתַח וְאָמַר, (איוב לד) וְהוּא יַשְׁקִיט וּמִי יַרְשִׁיעַ וְגוֹ". וְהוּא יַשְׁקִיט, בְּזִמְנָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יָהִיב שְׁקִיטוּ וְשַׁלְוָה לְבַּר נָשׁ, מַאן הוּא רַשַּׁאי לְאַבְאָשָׁא לֵיהּ, וּלְמֶעְבַּד לֵיהּ קַטֵיגוֹרְיָא איוב שואל והוא ישקיט כאשר הקב"ה משקיט משתיק מכניע את אוייבי האדם מי ירשיע מי יקטרג עליו מי יפריע לו הקב"ה נותן שלווה ושקט לאדם מי יכול להפריע ומי יכול לקטרג עליו כאשר הוא יושב בחיקו של הקב"ה והקב"ה משתעשע איתו והוא משמח את הקב"ה מי יכול באותו רגע לבוא לפני הקב"ה ולומר משהו על הבן האהוב שבזרועותיו של המלך של מקור הכל של הבורא אין אחד כזה שאוג ישאג עליו איך תהיה כזה...עטוף בזרועות המלך אביך יוצרך, בוראך איך תשעשע אותו, עד כדי שלא יהיה אף מקטרג נגדך שכל מה שתבקש באותו רגע הוא יתן לך איך תעשה שעינו תהיה עליך ושלא יסתיר פניו ממך על ידי שתהיה בן!! בן המכבד את אביו העושה רצון אביו המשעשע אתאביו בואו נשעשע את הקב"ה נחדש לו חידושי תורה שלא נשמעו מעולם נשיר לו ניגונים ושירים נספר לו כמה אנחנו אוהבים אותו וכאשר נבוא אליו נהיה נקיים, מטוהרים זכים, מלאי מצוות שלא נבוא מטונפים, גוררים אחרינו שובל של שדים שנוצרו על ידי עוונתינו נבוא צחורים, יותר מהמלאכים איך נעשה את זה? על ידי מים ואש מי התורה, מי חסדי התורה ואש התורה, הלכות דיני התורה על ידי שנכין את עצמינו להיות כלים לקבל הגנת אבינו, מלכינו לקבל אהבתו והגנתו וניגונו ושעושעיו על ידי שנמנע מעצימנו הנאות עולם זה שינה מרובה מאכלים מיותרים טיולים ללא תכלית וטעם הנאות גופניות שמזהמות את הנפש אט אט הגוף הופך להיות סביל לנשמה כלי לנשמה והנשמה מגלה לך את אבא את המלך הוא מגיע בכל יום בשעה מדוייקת למקום פגישה לשעשוע עם אלו הכתובים למעלה הצחורים הנקיים המטהורים בחצות לילה יורד הקב"ה ומשעשע ומשתעשע עם הצדיקים הקמים ממיטה חמה המנערים קורי שינה של שעה שעתיים ומנגנים בקולם הזך אל הקב"ה בתחילה בעצב על הגלות על חורבן המקדש על השכינה הקדושה על צער כל העולמות ואז הקב"ה מנחם אותם ומחבק אותם ובוכה איתם ומזכיר להם את התכלית הנצחית ושר את ניגונו עבורך רחל וגם רחל עולה והאבות והמשיח וכל הצדיקים והצדיקות שהיו שנמצאים ושיהיו כולם בשירה אדירה של אחוה ואהבה ואחדות זו שעת חצות לילה כל זה עתיד לבוא? היום בכל יום בדיוק בחצות לילה ואז כבר אתה לא יכול לחזור לישון אז אתה לומד תורה כיון שאין לך חברותא אז אתה לומד עם החברותא עם הקב"ה הוא מלמד אותך סודות התורה הוא מלמד אותך דברים שלא כתובים והם כל החידושים של כל הצדיקים רק בלילה אין חדש תחת השמש כאשר יש שמש יום אין חידושים בלילה, רק תחת הלבנה יש חידושים המציאות השניה שדיבר עליה איוב היא וְיַסְתֵּר פָּנִים וּמִי יְשׁוּרֶנּוּ. וּבְזִמְנָא דְּאִיהוּ אַסְתִּיר עֵינֵיהּ מִלְּאַשְׁגְּחָא עָלֵיהּ, מַאן הוּא דְּיִשְׁגַּח עָלֵיהּ, לְנַטְרָא לֵיהּ, וּלְמֶעְבַּד לֵיהּ נְטִירוּ ויסתר פניו ומי ישורנו כאשר ח"ו הקב"ה מסובב פניו מהאדם מסתיר השגחתו ממנו מי משגיח על האדם הזה תחת איזה כוח הגנה הוא נמצא ומי יכול לשמור עליו מפני כל המזיקים שבעולם הוא לא מושגח על ידי השם כאשר השם מסתיר פניו מהאדם הוא לא יכול לקום בחצות לילה לכבוד השם כי הוא שבוי בידי כוחות אחרים כוחות הכופרים המגייסים חיילים לצבאות הכפירה הוא חייב להכנע להם כי הוא לא עושה רצון אביו הוא מגורש מבית המלך והולך לגור בבית העבד עבד כי ימלוך והפוך.... עבד השם עושה רצון השם מקיים הלכות לחומרא לומד תורה לשמה מגדל ומקדש שם השם בכל מקום לא מערב בהבלי העולם הזה את דעתו הבלי הפוליטקיה הם זוהמה לנשמה הבלי התשקורת והמברברים ללא תכלית וטעם ממוחות קודחים לכבוד יש רק דרך אחת דרך המלך הקדוש דרך לימוד תורה הלכות מדרשים חסדים אהבת חינם קירוב רחוקים כל שאר הדרכים לא שייך לעבד השם הוא לא שופט הוא לא מתערב הוא יודע שיש מנהיג לעולם שמנהיג את העולם לתכלית שהיא שכר לצדיקים עולם נצחי מפואר ועונש לרשעים עולם תהו מפורר שאל אותי פעם אחד מגדולי המקובלים שהלך לעולמו יוחנן הוא אמר, מה דעתך צריך להחזיר את הר הבית לערבים או להלחם ולא להגיע לשום הסכם שלום אני אמרתי לו בשום אופן אסור צריך להלחם אמר לי 2000 שנים למה לא נלחמת אמר לי ואם הקב"ה ירצה להחזיר אתה תלחם אמרתי לו, איך אדע שהקב"ה רוצה אמר כשזה יקרה כשזה קורה כל מה שקורה זה אומר שהקב"ה רוצה כי אין שום דבר שיקרה ללא רצונו של הקב"ה אמר לי יש רק מציאות אחת שמשנה את רצונו של הקב"ה מציאות של עשיית רצונו כאשר אתה/ את עושים רצונו אנחנו יכולים לשנות את רצונו מדין לרחמים מגירוש לקיבוץ גלויות ממאסר לחופש רק על ידי עשיית רצונו . וְאוֹרְחוֹי דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּדָא, עַל גּוֹי, וְעַל אָדָם יַחַד. בֵּין לְעָלְמָא כֹּלָּא, בֵּין לְעַמָּא חַד, בֵּין לְחָד בִּלְחוֹדוֹי. ודרכו זו של הקב"ה בזה על גוי על אדם יחיד בין לעולם כולו ובין לעם אחד ובין אחד לאחד הקב"ה מנהיג את הצדיקים בגילוי פנים בהגנה בהשגחה פרטית ובעת ובעונה אחת מסתיר פניו מרשעים נותן אותם להשגחה של רצועות המכות הם הקליפות אין להן מוחין אין להן רגשות אין להן תחושות הם מכים הם מכיאיבים ללא רחמים ממשיך תָּא חֲזֵי, בְּזִמְנָא דִּבְנֵי נָשָׁא מִתְכַּשְּׁרָן עוֹבָדִין לְתַתָּא, אִתְּעַר לְגַבַּיְיהוּ לְעֵילָּא יְמִינָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא. כְּדֵין מִתְעָרִין כַּמָה רְחִימִין, כַּמָה נְטוּרֵי עָלְמָא, כַּמָה נְטוּרֵי דְּבַר נָשׁ, מִימִינָא וּמִשְּׂמָאלָא. וּכְדֵין אִתְכַּפְיָא שְׂמָאלָא, וְלָא יַכְלָא לְשַׁלְּטָאָה. ראה בזמן שבני אדם מעשיהם כשרים למטה מתעורר צד ימין למעלה צד החסד והרחמים ושומרי העולם מתעוררים ואין מלחמות ואין רדיפת צדיקים וכל צד שמאל נכנע כל הדינים נכנעים כפי לשון מאזניים אדם אחד יראה עצמו שהוא על כף המאזניים יהיה זכאי יקיים מצוות ותורה ידון את כל העולם לזכות וח"ו הפוך יוחנן באנון
ספר דברים פרק כה
(יז)
זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם:(יח)
אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ וְאַתָּה
עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים:(יט) וְהָיָה בְּהָנִיחַ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ
לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה
לְרִשְׁתָּהּ תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח:אדם
זוכר דברים שקרו לו,מה כוונת הכתוב"בזכור"?לכאורה
הייתי אומר שאין לי זכרון מ"עמלק",אני
קורא שהוא הציק לישראל בצאתם ממצרים,אז מה מבקש הכתוב?שאני
אזכור שקראתי על כך,זה לא זכרון אישי שלי, לכאורה.אלא
בא הכתוב לומר לך:העמלק הוא חי בתוך כל אחד מאיתנוובכל
פעם כאשר אנחנו מנסים לצאת ממצריםהיא תאוות העולם הזה, היא המקום הצר של
עולם גשמי נעלם ועכורהוא המקום של כפירה,של עבדות
לחומר.כאשר יש התעוררות באדם לצאתממצרים
זומיד קם מולו עמלק-בדרךבצאתכם
ממצריםומה הוא אומר ליוצאים?לאן
אתה הולך?, למדבר שם יש נחשיםאתה עוזב סירי בשר, מנעמי חייםג"ינסים
קוקה קולה, מכשירים משוכללים, אמריקה!אתה עוזב עינוגים!לאן
אתה הולך? הוא העמלק הפנימי שואל!(יח) אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב
בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים:אשר
קרך בדרך,מקרר את אש אהבת השם יתברךמקרר
את אש התורההרצון לתורהמקרר
את הרצון לתקן את המידותמקרר את ידיעת התכליתמכניסספק
= גימטירה = עמלק.שואל:מה לך ולזה?למה?וַיְזַנֵּב
בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִיםבגלל שאת/ה נחשל - מאט, מהסס, לא צועד בבטחהלעבודת
השםאתה פוחד להפסיד משהומהעולםשל מצרייםאתה
לא חוצה את הקואתה עדיין מסתיר את שאתה בדרך התשובה,אתה
עדיין לבוש בגדי העולם הזה,אתה עדיין מאחור,שם הוא
תופס אותךבגלל הלבוש של העברבגלל
הסתרת האמונה, הסתרת מעשה התשובה שלך,בגלל שאתה לא בטוח!כי אתה
עייף, מי זה עייף?יש הנותן ליעף כוח!ויש
עשו הבא עייף מהשדה.יעף, מלשון תעופה זו קדושהאתה
עף במסירות הנפש מהמיטהלתפילת הנץלתיקון
חצות,אתה עף בלימוד התורהאתה
רואה את התכליתאת העולם העליוןאתה
מבקש כנפיים"מי יתן לי כנףאעופה"והקב"הנותן
ליעף הזה כוח עצוםכוח של קדושהשל מסירות
נפש.ואילו זה עשועולם
הזה, עולם התאוות והקנאהרדיפת הממוןוהגאווההוא
עייףוַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִיםהוא
נחשך,נחשל מאחורוְאַתָּה
עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים:וכשיש עייפות כזושל העולם
הזהשל התאוות של עשואזיאתה
לא ירא אלהים,רק במקום שאין יראת אלהיםעמלק
תוקף,עמלק מצליח כאשר אתה מהססכאשר
הוא יכול לשכנע אותךלהתקרר בעבודת השם:לא חייב
חומרות! הוא יאמר לך,לא חייב ללמוד כל היום!הוא
יקרר לך את הנשמה,הנשמה היא אשהיא
לא צריכה קרורהיא צריכה חומרי תבערההיא
צריכה שמן זית זך,תורה,תפילה,מצוות,אלו
הם חומרי התבערה שלמטוס הנשמה,ואז
היא מטיסה אותךואתה עף,והקב"הנותןלייעף
כוח.יראת השםהיא
הכניסה לעבודה המלאה.אל תירא מבני אדםהם כולם,
היום כאן,מחר תולעים אוכלים בבשרם..הקב"ה
הוא הקבוע היחידי שלא משתנה,הוא אבינוש רוצה ליתן,הוא מלכנושיכול ליתן,אותו תיראאל תאכזב
אותו!! יותרתאכזבאת עמלקתמחה
את עמלקתראה לקב"השאתה
בן נאמןשאתה ירא רק אותוגם אם
כל העולם שלך יגידלך מה קרה לך?, מה השתגעת?:למה
החלפת את הליבוש שלך?למה אתה כל הזמן מחמיר? למה אתה רץ מבית
מדרש לבית מדרש?אתה כבר לא ישן מספיק! "למה
לא תקפוץ לבקרנעשה קצת צחוקים – נעביר את הזמן!!אבל
אתה כבר לא רואה אותם,כי חצית את הקושל בין
להיות חוזר בתשובהלבעל תשובה:חוזר
הוא ההולך בדרך ממצריםהוא רק כרגע יצאמעולם
הבלבלה,מעולם התינוק השבוי,מתאוות
עולם,ולפתע הקב"ה שלח לך את משה הפרטי שלךכי הנשמה
שלך צעקה בלילה מתחת לשמיכהכי הכל היה תפלללא
משמעות,והקב"השמע
את זעקת הנשמהושלח אתנשמה
של ישראלמשה - נ - משה רבינו משער הנוןשיוציא
אותךממצריםהוא
גם מראה לך ניסים בהתחלהואתה יוצא ממצרים,דרך
זו נקראית"דרך החזרה בתשובה"אבל
סיימת את הדרך!!קיבלת תורה!עכשיו
אתה "בעל תשובה"לבוש כמו אברך,מתנהג
כמו חסידמחניר כמו צדיק,זו הדרךאזי לעמלק אין סיכוי לקרר אותךכי אתה
לא נחשלאתה לא הולך אחרי כולםאתה
כבר מובילדוחףט) וְהָיָה
בְּהָנִיחַ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהֹוָה
אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ..וזה והיה - לשון שמחה"כל והיה
הוא לשון שמחה"כי אתה בעל תשובהעכשיו
הקב"המניח לך מכל אויבייךואתה
לומד תורהפשטהלכהרמזדרשוסודות
התורה,מלמדים אותךמלחמה,סודות
התורההם כלי נשק נגד עמלקהם פצצות
אטוםואתה אוחז בחרבות המלחמהאתה
נמצא בנחלת השםויוצא למלחמת חורמהבעמלקתִּמְחֶה
אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח:תמחה
אותו,תמחק אותו,אין
לו מקום מתחת לשמים שלך יותר!אין לו קיום בתודעה שלך!כי אתה
חצית את הקוויםאתה יהודי קדושצדיק..לא תשכח
את התכלית,אתה עףכי הקב"ה
נותן ליעף כוח..
כתוב בהלכה 30 ימים לפני מועד צריך לדרוש במועד וכעת הוא הזמן שלפני פסח 30 ימים צריך להחיל ללמוד לפסח בע.ה דרש על דרך הרמז והסוד כפי הרבה מאמרים בהם דיברנו על כך מעגל השנה הוא בעצם חיבור של זו" זכר ונקבה חתונתם בסוכות שבע ימי ברכות שבע ימים שבהם יושבים בסוכה אחר כך מלווים את החתן והכלה שהם תורה שבכתב ותורה שבעל פה שמחת תורה למעונם בפסח קירעת ים סוף מרמזת על פתיחת הרחם על יציאת העובר ממעי אימו היא יציאת מצרים הוא יצא מהמצרים על ידי צירי לידה שבהם הוכו המצרים עשר מכות כנגד עשר ספירות שהם מבנה העובר ואחר כך יצא אל היבשה התוך הים הוא מי השפיר שמותירים אותו הולך ביבשה בתוך הים ואת המצרים מטביע מי השפיר שנזרקים עם כל הזוהמה והוא ליל הסדר לידה צריך לשמור מפני החמץ יש קשר בין הספירות והמכות במןבן של מכה מסוימת קשורה לספירה מסוימת? כן יהודית נדבר על כך בימים הבאים זה מורכב וארוך את התינוק צריך לשמור עד ברית המילה מתן תורה 7 שבועות כנגד שבעת הימים בהם הוא ממתין לברית המילה הכנת היולדת ללידה היא הכנות החודש האחרון לפני הלידה נקיון הכנת מקום לנולד שעכשיו נכון יש מאמרים רבים על כך שגם חיות וגם נשים ולעיתים גברים חודש לפני לידה מתחילים להכים קן חדר הכנת הקן מאורה לנולד כיון שהנולד רגיש וחסר אונים יש לנקות את המקום שלו להוציא את כל הסכנות את החמץ מה שעלול להחמיץ אותו לקלקל ח"ו גם בטבע באביב מתחילות החיות לקונן ממש עכשיו!