מִשָּׁם וְאֵילָךְ אֵין מְקַבְּלִים גֵּרִים, כְּמוֹ שֶׁבֵּאֲרוּהָ בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, אֵין מְקַבְּלִים גֵּרִים לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ. וְאֻמּוֹת עוֹבְדֵי כוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת שֶׁל הָעוֹלָם שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ, יְעוֹרֵר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא חַיָּה שֶׁל אָדָם לִשְׁלֹט עֲלֵיהֶם, לְקַיֵּם בָּהֶם (ישעיה ס) כִּי הַגּוֹי וְהַמַּמְלָכָה אֲשֶׁר לֹא יַעַבְדוּךְ יאבֵדוּ. לְקַיֵּם בְּיִשְׂרָאֵל, (בראשית א) וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וְגוֹ'. (שם ט) וּמוֹרַאֲכֶם וְחִתְּכֶם וְגוֹ'. אין בחירה בזמן גילוי משיח, אין הסתר, כולם יודעים שהקב"ה הבורא הוא כבר לא נעלם לכן לא תשובה לא גרים.. אלו מהגויים שישארו יהיו תחת שליטה של אדם אדם - הוא שהשלים עבודתו, תיקונו, ישראל וכל אלו שלא יעבדו את ישראל יאבדו ישראל עבד ועמל ונאנק תחת רגליהם הרומסות של 70 אומות העולם ישמעאל ועשו כל ימי העולם הזה זו היתה בחירה של אברהם אבינו עולם הזה תמורת העולם הבא הנצחי ואילו שאר העמים בחרו הפוך עולם הזה תמורת העולם הנצחי וכעת אומר הזוהר הגיע זמן התמורות ההחלפות ירידת ושקיעת העמים עליה וזריחת ישראל ואנחנו בעת הצללים - צל האתמול וצל המחר המעבר בין עלות השחר לזריחת החמה המעבר בלתי מורגש - כמו שאמר בהסח דעת תבוא הגאולה המעבר הבלתי מורגש כמעט וּמִצַד שֶׁל תְּבוּאוֹת חֲמִשָּׁה מִינֵי לֶחֶם, שְׁבוּרִים מִכֻּלָּם, וְהֵם: חִטָּה, וּשְׂעוֹרָה, וְכֻסֶּמֶת, וְשִׁבֹּלֶת שׁוּעָל, וְשִׁיפוֹן. הִמְשִׁיל אוֹתָם לְיִשְׂרָאֵל, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (ירמיהכ) קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַה' רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה, בְּה'. כְּשֶׁיֵּצְאוּ מֵהַגָּלוּת, כָּךְ יִהְיוּ שְׁבוּרִים, עַד שֶׁיִּתְבָּרֵר אֹכֶל מִתּוֹךְ פְּסֹלֶת, שֶׁהַיְנוּ קַשׁ, עֵרֶב רַב, עַד שֶׁיִּתְבָּרְרוּ וְיִוָּדְעוּ יִשְׂרָאֵל בֵּינֵיהֶם, כְּמוֹ בַּר שֶׁנִּבְרָר מִתּוֹךְ מוֹץ וָתֶבֶן. גלותיים, שנואים רדופים באנו לארץ אבותינו עטויי 2000 שנות סבל וייסורים לבושי נחיתות, מפולגים, מחולקים, זהו הברור האחרון כאן בארץ הקודש החלק הגלותי קליפת הגולה תעזוב תפרד כמו מוץ מתבן ערב רב אוכל מפסולת ותוותר החיטה נקיה מפסולת וְעַד שֶׁיִּתְבָּרְרוּ מֵהֶם, י', שֶׁהִיא מַעֲשֵׂר, לֹא שׁוֹרָה עַל ה', שֶׁהוּא לֶחֶם שֶׁל חֲמִשָּׁה מִינִים, לְקַיֵּם אֶת הַשְּׁבוּעָה (שמות יז) כִּי יָד עַל כֵּס יָ''הּ. וּמִשּׁוּם כָּךְ מוֹץ וָתֶבֶן אֵינוֹ מְחֻיָּב בְּמַעֲשֵׂר עַד שֶׁיִּתְבָּרֵר. אַחַר שֶׁיִּתְבָּרֵר, מִתְכַּנְּסִים לְאוֹתוֹ מָקוֹם שֶׁנִּקְרָא יְרוּשָׁלַיִם, כְּמוֹ שֶׁאֶת הַחִטָּה, אַחַר שֶׁנִּבְרָר קַשׁ וָתֶבֶן, מַכְנִיסִים אוֹתָהּ לְאוֹצָר. כָּךְ יִתְכַּנְּסוּ יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵם בַּר, לִירוּשָׁלַיִם, שֶׁהִיא בְּנוּיָה עַל הַר ה', שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ (תהלים כד) מִי יַעֲלֶה בְהַר ה' וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב. נָקִי כְּמוֹ בַּר, שֶׁהִיא תְבוּאָה כְּשֶׁנִּבְרֶרֶת מִתּוֹךְ פְּסֹלֶת. בְּאוֹתוֹ זְמַן - נַשְּׁקוּ בַר, כְּבַתְּחִלָּה, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ (שיר א) יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ. בַּר תַּרְגּוּם בֵּן. בְּאוֹתוֹ זְמַן שֶׁיִּהְיוּ נְקִיִּים כְּמוֹ בַּר מִתּוֹךְ קַשׁ וָתֶבֶן, שׁוֹרֶה שְׁמוֹ עֲלֵיהֶם, וְקוֹרֵא לָהֶם בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל. כנוס כל העולם על ירושלים כנוס כל אומות העולם נגש בני ירושלים בוני ירושלים העליונה והנותרים אחר הברור - החיטה הנקיה בירושלים הבנויה זו זריחת ישראל שקיעת העמים ומתאחדים ירושלים העליונה עם ירושלים התחתונה העיר שחוברה לה יחדיו ... ומביא הזוהר משל נוסף, שהרי טו בשבט היום וישראל נמשלו קודם לחמשת מיני הדגן וכעת פרות האילן וְכָךְ מִכָּל הָאִילָנוֹת אֵין שָׁבוּר כַּגֶּפֶן. בִּנְטִיעָתוֹ שָׁבוּר, בַּעֲנָבָיו שָׁבוּר, שֶׁהֵם כְּתוּשִׁים בֵּין הָרַגְלַיִם. וְכָךְ זַיִת, הַזֵּיתִים שֶׁלָּהּ כְּתוּשִׁים. בַּגָּלוּת נִמְשְׁלוּ יִשְׂרָאֵל לָהֶם, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים פ) גֶּפֶן מִמִּצְרַיִם תַּסִּיעַ. וְכֵן בַּגָּלוּת הָרְבִיעִית, (ישעיה ה) כִּי כֶרֶם ה' צְבָאוֹת בֵּית יִשְׂרָאֵל. וּכְמוֹ זֶה יִשְׂרָאֵל מְשׁוּלִים לְזַיִת, (ירמיה יא) זַיִת רַעֲנָן יְפֵה פְרִי תֹאַר. וּמִשּׁוּם כָּךְ (תהלים קכח) אֶשְׁתְּךְ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךְ בָּנֶיךְ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים. סָמוּךְ זֶה לָזֶה, מִשּׁוּם שֶׁהֵם שְׁבוּרִים בַּגָּלוּת ואלו הגפן - כמה עינוי וייסורים עובר הענב עד שהופך להיות יין טוב וזית כמה כתישות עד שיהיה לשמן זית זך וְאַחַר שֶׁיִּהְיוּ נְקִיִּים מִתּוֹךְ פְּסֹלֶת, יִתְקַדְּשׁוּ לְבֵית הַמִּקְדָּשׁ בְּיַיִן לְנַסֵּךְ עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, וְזֵיתִים לְהַדְלִיק מָאוֹר נֵרוֹת לַמְּנוֹרָה. וּמִי זוֹכֶה לָזֶה? יַיִן שֶׁלֹּא הִתְנַסֵּךְ לְכּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת. שֶׁעֵרֶב רַב הֵם יַיִן שֶׁהִתְנַסֵּךְ לְכוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת, וּמֵהֶם מְשֻׁמָּדִים, מִינִים, אֶפִּיקוֹרְסִים, מְשֻׁמָּדִים לָעֲבֵרוֹת שֶׁבְּכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ. זה שאמר זיכוך אחר זיכוך צרוף אחר צרוף עד המוג ערב רב מתוכינו ממש מדמינו בדמינו ערב רב אינו אדם אחד מסויים בכל אחד מאיתנו קיימים חלקים של הערב רב הרי הם התערבבו בתוך ישראל אתם מכירים אותם בתוכינו הם הנג"ע ר"ע הם נאום לרשע בקרב ליבי אלו הקולות הפנימייים נפילים - נ - מפילים את רוחינו מלהדבק בבורא יתברך, אלו הקולות המפלים בין יהודי ליהודי גיבורים - ג - נימורד הגיבור, אני ועוצם ידי בן בלי על - אני עשיתני ..אני הכל יכול אין מלבדי הוא אומר בתוכך... ענקיים - ע - קוראים על שמם רחובות, בתים, בתי כנסיות להאדיר גוש בשר עפר, היום כאן מחר מאכל לתולעים רפאים - ר - רוחות רפאים כוח המדמה, חיות של הבהמה המבקשת הב הב, תן לי חומר העולםם הזה, כסף, בריאות, כבוד, עמלקים - ע - המקרר אותך, מכשיל אותך, זימה תאוות גוף מלא רפש נגע רע זה קיים בכל אחד והוא כנגד חמשת מיני הדגן כנגד חמשת חומשי תורה כנגד חמשת יחידות הרוח שיש ביהודי נפש רוח נשמה חיה יחידה וְיִשְׂרָאֵל שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם, וַיְּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם. עַד שֶׁיִּהְיוּ דְרוּכִים בֵּין רַגְלֵיהֶם, בַּגָּלוּת הֵם לֹא נִבְרְרוּ מֵהֶם. וּבִשְׁבִילָם אָמַר דָּוִד, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, (שם מט) לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע עֲוֹן עֲקֵבַי יְסֻבֵּנִי. וַעֲלֵיהֶם אָמַר שְׁלֹמֹה (שיר השירים א) צְאִי לָךְ בְּעִקְבֵ''י הַצּאן. בְּיַעֲקֹ''ב. שֶׁעָלָיו נֶאֱמַר אֶל הַנָּחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי שֶׁפִּתָּה אֶת חַוָּה, (בראשית ג) הוּא יְשׁוּפְךְ רֹאשׁ וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב. אַחַר שֶׁיָּצְאוּ מִן הַגָּלוּת נִמְשָׁלִים לְתַפּוּחִים וּלְכָל הָרֵיחוֹת הַטּוֹבִים, כְּמוֹ שֶׁבִּיצִיאַת מִצְרַיִם, שֶׁכָּתוּב בָּהּ (שיר השירים ח) תַּחַת הַתַּפּוּחַ עוֹרַרְתִּיךְ. יהי רצון מלפני כסא כבודך, שתחוס ותרחם ותחמול על ישראל עמך, אבינו מלכנו, אנחנו שבורי כלים, רסיסי ייסורי הגלות ..אנא !! מחול וגלה מלכותך עלינו וידעו כל הנאצלים הנבראים היצורים העשויים כולם מעשי ידייך שאתה הוא האחד היחיד המיוחד הבורא וכולם נבראים לכבודך עשה למען כבודך עשה ...גלה מלכותך אכי"ר.... |
|