וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: השבוע חל צום הרביעי י"ז בתמוז, אנחנו נפתח את עניין בין המצרים מפסוק מפרשת השבוע, פרשת מטות, במדבר פרק לב (א) וּמִקְנֶה רַב הָיָה לִבְנֵי רְאוּבֵן וְלִבְנֵי גָד עָצוּם מְאֹד וַיִּרְאוּ אֶת אֶרֶץ יַעְזֵר וְאֶת אֶרֶץ גִּלְעָד וְהִנֵּה הַמָּקוֹם מְקוֹם מִקְנֶה: הם באו למשה ואמרו (ה) וַיֹּאמְרוּ אִם מָצָאנוּ חֵן בְּעֵינֶיךָ יֻתַּן אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת לַעֲבָדֶיךָ לַאֲחֻזָּה אַל תַּעֲבִרֵנוּ אֶת הַיַּרְדֵּן:, משה רבינו בתחילה כועס ולבסוף נותן להם ועושה להם תנאים, הם נחלו את ארץ סיחון ועוג לפני שעם ישראל נחלו את ארץ ישראל, חז"ל דורשים במה שאמר בספר משלי פרק כ (כא) נַחֲלָה מְבֹחֶלֶת \{מְבֹהֶלֶת\} בָּרִאשֹׁנָה וְאַחֲרִיתָהּ לֹא תְבֹרָךְ: אלו הם בני גד וראובן שנבהלו לנחלה והקדימו לבקש את הנחלה שלהם, אז אחריתה לא תבורך, כשהעוונות גברו והיה צריך שתחרב ארץ ישראל ויגלו, הם גלו עשר שנים לפני שכל השבטים גלו, כמו שחז"ל אומרים, אכלוה פגה, כמו שתאנה לא התבשלה ואדם חוטף לאכול אותה, היא צורבת לו את השפתיים וחומרת לו את בני המעיים, הם אמרו, הנה עטרות ודיבון הארץ מתאימה למקנה ולנו יש מקנה, כאילו מישהו יחטוף להם, אכלו את זה לפני הזמן, היו צריכים לחכות שיתנו להם. מה אנחנו למדים, סיבת החורבן היא השאיפה הגשמית, אם האדם חושב שיש משהו בעולם הגשמי הזה, והוא לא מרגיש שהכל הבל ורעות רוח אז "ואחריתה לא תבורך". הקב"ה יתן לך מה שאתה צריך בעולם הזה לעבודתו יתברך, וכשהוא ייתן לך ויבוא אלייך בצורה הנכונה בלי לשאוף ולחטוף זה יבוא במתיקות ותוכל עם זה לעבוד את השם, אבל כאשר אתה שואף לזה ומקדיש לזה זמן והתעניינות, לא רק שאתה מפסיד ומחריב את הרוחניות שלך, את התורה שלך, את כל ההתענינות אתה נותן לגשמיות ואז אתה מחריב גם הגשמיות, נחלה מבוהלת תחילתה גם אחריתה לא תבורך, השאיפה הגשמית קודם הורסת את הגשמיות, סיבת החורבן הגשמי היא השאיפה הגשמית, העולם הזה הוא טוב לו לאדם שהוא בוטח בהשם יתברך, שהקב"ה נותן לו מתנה מבושלת ומתוקה. פעם בשנה חכמים תיקנו לנו שבין המיצרים אנחנו מקדישים אותם להוריד מעלינו את השאיפה הגשמית, לפתח שאיפה רוחנית של בית מקדש, לכן אומר רבינו האר"י בשער הכוונות - דרושי חג השבועות דרוש א" ענין בין המצרים והם כ"א ימים שבין י"ז לתמוז עד תשעה באב מנהג טוב וכשר הוא מאד לכל בעל נפש לשבת באבלות אחר חצי היום בכל אלו הימים ולבכות בכיה ממש על חורבן הבית וטעם היות זה אחר חצות היום הוא כי אז הוא התעוררות הדינין בסוד כי ינטו צללי ערב אשר לסבה זו נשרף ההיכל אחר חצי היום ודבר זה עושה תועלת גדולה בנפש האדם וענין חצות הלילה אין צורך להזכירו כי אפי" בכל שאר הלילות צריך להתאבל על החורבן ומכ"ש בלילות בין המצרים שצריך להוסיף בבכיה ועליו נאמר שמחו את ירושלם כו" כל המתאבלים עליה,: שכל המתאבל על ירושלים רואה בבנינה: גם צריך ליזהר ולהמנע מלאכול בימים ההם שום פרי חדש ושלא ללבוש שום לבוש חדש כדי שלא יצטרך לברך עליו ברכת שהחיינו וכמו שנזכר ענין זה בספרי הפוסקים האחרונים וענין זה נוהג בשבתות ובר"ח אב: כיון שאלו ימים שבהם יש דינים, יש ענין למתק את הדין ומביא האר"י בשער הכוונות שם: גם צריך לכוין כוונות אלו בעמידה בכל הימים ההם. הנה בברכת אבות באותה ההויה הא" תכוין שתאיר זו ההויה אל תמורתה היוצאת בחילוף אותיות שלפניה והיא טדה"ד ובהויה של אתה גבור תכוין שתאיר הויה זו אל תמורת" היוצאת בחילוף אותיות שלאחריו והיא כוז"ו ובהויה ג" שבאתה קדוש תכוין שתאיר זו ההויה אל תמורתה בא"ב דא"ת ב"ש והיא מצפ"ץ והנה ג" שמות הנז" טדה"ד וכוז"ו ומצפ"ץ הם בגי" שי"ן עם הכולל: ובברכת רצה תכוין כי מלת רצה היא בגי" אלהים דמילוי ההין (אלף למד הה יוד מם) כי רצה הם אותיות צרה והוא סוד ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע שהוא שם אלהים דההין. וזה סוד בין המצרים כי מן השם הנזכר שהוא דין יוצאות בימים האלו הצרות. גם תוסיף שם אדני עם רצה של אלהים הנזכר ויהיו בגי" שי"ן ותכוין כי ב" בתי דינין אלו שהם אלהים ואדני שהם סוד בין המצרים ב" מצרים העולים בגי" שי"ן יתמתקו ע"י ג" השמות הראשונות שנתכוונת בהם בג" ברכות הא" והם טדה"ד כוז"ו מצפ"ץ העולים בגי" שי"ן כנזכר ועי"כ אותיות צרה יתהפכו לרחמים ויהיו רצה ה" אלהינו: ובשים שלום, שין של שים ושין של שלום הם שני "שין" של חילופי הויות, ושמות אלהים במילוי ההין ואדני, ובשים שלום במילה עצמה, יש בהם שמות חילופי הויות ושמות אלהים דההין ואדני בתוספת ו" זה שישה שמות בתוספת שם הויה ואז המיתוק נעשה שלם, ואז האדם ממתק עבור עצמו ועבור כלל ישראל ונזכה לבנין בית המקדש ולמשיח בן יוסף ולמשיח בן דוד אמן כן יהי רצון
אבותינו הספרדים מכל הגלויות מבבל, מתוניס, מרוקו, אלג"יר ועוד, כולם עסקו בעיקר בתורת הזוהר והסוד, זכורים לכל בני גילי מראות אבותינו הקדושים הלבושים בג"ילביה לבנה יושבים בחבורות בבתי כנסת ועוסקים בזוהר, מי בגריסה ומי בלימוד, גם בחסידות האשכנזית ששורשה הוא הבעל שם טוב זיע"א עסקו בזוהר ובתורת הסוד והייחודים. זה היה עיקר הלימוד. להחזיר העטרה ליושנה הוא לעסוק כפי אבותינו בזוהר הקדוש, לפרש אותו, ללמוד ממנו הלכות שלא סותרות שולחן ערוך ולחזק ידיעת טעמי המצוות. אור הגאולה אורו של משיח מנצנץ נבואות אחרית הימים כבר כאן, מלך פרס כבר קם ומתכנן בפועל ולמעשה כיצד לקיים את הנבואה האומרת ש"יקום מלך פרס וירצה להשמיד את העולם", וכל אומות העולם עולים על ירושלים בכל כלי המלחמה של זמנינו שהם בעיקר "תקשורת" ואיומים מכל צדדינו, חמס בדרום הצטייד ומוכן עם טילים המכסים כל הארץ, יש אומרים טילים כימיים וביולוגיים, חיזבאללה בצפון התחמש יותר מכל מדינה בעולם בטילים ארוכי טווח המגיעים לכל חלקי הארץ, אירופה נשלטת ע"י המוני מהגרים מוסלמיים שהם כבר אזרחיה, ארצות הברית נשלטת ע"י נשיא חציו מוסלמי הקורץ לאומות האיסלם כי אין הגנה ממנו על ישראל, בתי המשפט שלנו נשלטים ע"י כוחות הטומאה המבקשים לכלות את החינוך היהודי, את הדת היהודית, בתוכנו מבקשים להפריד בשומרי אמוני ישראל ע"י חלוקה לספרדים ואשכנזים, חסידים וליטאיים חרדים ציוניים ועוד. עם ישראל היקרים בפז, בני הקב"ה, אברהם אבינו ראה ימים אלו בחזיונו, יעקב רצה לגלות נבואה זו לבניו, משה רבינו גילה בהסתר ימים אלו בתורה, כל הנביאים ניבאו לימים אלו, התנאים הקדושים כתבו על הימים האלו, וכולם הסכימו שלא כדאי לחיות בעולם של ימים המתקרבים עלינו (בע"ה לטובה), אולם הם, כולם, נתנו לנו כלים החזקים מכל "פצצת אטום" הם העניקו לנו ידיעות על השגחת בורא עולם, על מיתוק הדינים, על הטלת אימה ופחד על כל שונאינו, הם הזהירו אותנו משאננות, "ממצוות אנשים מלומדה", הם התחננו לפנינו שלא להכעיס את בורא עולם, הם לימדו אותנו על ההשגחה המשתנה מעולם לעולם, ממקום למקום, הם גילו לנו כי ארץ ישראל היא פתח השמים שרק בישראל השכינה שורה, שרק בישראל יש רוח הקודש, שרק בישראל אפשר לפשוט את שחרות וקדרות הגולה ולהלביש את המלכה בלבושי מלכות לבן, שאז היא לא תהיה "שחורה", והפעם תיטור את כרמיה, את כרם ישראל ולא תגיד "כרמי שלי לא נטרתי". כי השכינה היא התורה שבעל פה, היא הולבשה שחור ע"י לימודי הפשט והפשטנים לצורך הגלות, כדי שעם ישראל יוכל להתקיים בין העמים מבלי לגלות את תכלית הבריאה, מבלי לגלות את סודות התורה שכל מטרתה הוא ברור ניצוצות הקדושה מהעולם הגשמי ובכך לגרום לחורבן כל אומות העולם העכו"ם וכל העולם הגשמי לעולם מתוקן, עולם נצחי, עולם הבא. כל כך הרבה צדיקים אמרו כאשר הגיעו לארץ ישראל "הלואי והייתי שוכח כל מה שלמדתי בחוץ לארץ" לנקות השכל הקדוש מטומאת העמים כפי שאמר בספר תפארת שלמה על התורה - פרשת דברים: הנה זה הדבר שאמרו חז"ל עתידה תורה שתשתכח מישראל כי להיותם מקבלים אור הגדול של התורה העתידה צריכים לשכוח את שלמדו כבר:... בכדי לקבל את אור תורת הגאולה, את התורה שעליה אמר הקב"ה בספר ירמיה פרק לא (לב) כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם ה" נָתַתִּי אֶת תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם: כדי שהקב"ה יכתוב את תורתו על ליבנו צריך לנקות את הלב משחרות וקדרות הגולה, לפתוח שערי שמים בסודות התורה, שכל יהודי יכוון בתפילתו לברר את כל ניצוצות הקדושה, לייחד ייחודים, לעסוק בתורת הזוהר שעליה נאמר כי בחיבור הזה יצאו מהגלות ברחמים, זה לא נאמר על אף חיבור!!, בעלי תשובה מקבלים כבר את האור הזה, הם לא ידעו את תורת הגלות קודם, ולכן הם נמצאים באור הגאולה, רואים את זה על פניהם. ואתה?
.
בת מלך משה רבינו הוא סוד הנשמה המבקשת תמיד להדבק בבורא עולם, ליטהר, להזדכך, לעשות רצונו יתברך, ואילו הנפש הבהמית רוצה בכבוד, ממון, מלכות, שתי בחינות אלו שקיימות בכל אדם מושכות אותו לכיוונים מנוגדים, אם הוא בחינת משה רבינו, בחינת נשמה הרי שכל מעשיו מעידים בו שאין הוא רודף אחר ממון ומוותר עליו בקלות, וגם אחר כבוד או שלטון אינו רודף, תפגוש את האדם הזה מתבודד עם קונו, מתפלל בדביקות, בורח ממחלוקות ומכבוד, אינו מקפיד על חיי העולם הזה וקנאי לכבוד שמים ותורה, ובני אדם רודפים אחריו שיברך אותם, שישפיע מעט מקדושתו עליהם, דע כי כל יהודי יכול להגיע למדרגה זו, כאשר יזנח את הנפש הבהמית וידבק בכח נשמתו שתאיר בו כי הנשמה היא בת מלך, שוכנת במשכן המלך ואינה נדבקת באדם שאינו רוצה בה, רק כאשר האדם מבקש את הנשמה על ידי מעשיו, דבקותו בפרד"ס התורה בהתבודדות עם קונו, בתקון מידותיו, תופיע הנשמה, בת המלך תפתח שערי משכן המלך בפניו ואז כל השערים יפתחו ואין מי שימחה בידו כאשר הוא מבטל גזירות, כפי התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, והדרך הקלה ביותר להאיר את הנשמה היא לעסוק בתורת הנשמה, אור הזוהר הקדוש שהוא היחידי המבטיח גאולה פרטית ברחמים לכל המבקש למסור נפשו הבהמית לשחיטה ולגלות את הנשמה הנצחית שהיא חיי העולם הבא גם בעולם הזה
רבי שמעון בר - יוחאי, ראש לצדיקים בגן עדן שמימיו לא נראתה קשת בענן, אש קדושה משמים סבבה אותו ואת תלמידיו בכל עת שעסקו בתורה. ללא סבלנות לכוחות הטומאה במאבק מתמיד הוא שאמר כי יש להתגרות ברשעים בעולם הזה - אפילו שהלכה היא שלא להתגרות. כי אדם קדוש ללא רבב יכול להתגרות בכוחות הטומאה ולהכריעם, אין להם אחיזה בו הוא טהור הוא זך כמו שמן זית זך למאור הוא שלם כמו שה תמים שמום אין בו.
13 שנים במערה נכנס לתוך עפר הנחש, כמשל לבש את העולם לגופו והוציא מהנחש את בולעו, את זרע יעקב שנבלע בתוך הנחש הוציא נפשות בכוח מסירות נפשו, לימוד סודות התורה, כוחותיו בעליונים והתחתונים, הציל נפשות עד אין ספור, כפי יעקב שנכנס לתוך בית לבן להוציא משם את נפשות רחל ולאה ובני ישראל, כפי משה רבינו המסוגל להכנס לבית פרעה ולהכריעו, גם רבי שמעון התגרה בפרעה התנין הגדול ובלבן הנבל ויכל להם,
ועל כך באים ומודים לו במשך 2000 שנים כל אותם נפשות שלאחר שהוציא אותם מלוע הנחש נולדו ועברו מסכת ייסורים בזיכוך אחר זיכוך עד שהגיעו אליו למירון לומר לו תודה!!, חלק אחר הזדכך בלימוד התורה הקדושה שהשאיר הצדיק "זוהר", והגיעו למדריגה של קדושים, צדיקים והם באים להודות לו, וחלק מגיע כי אורו של רבי שמעון בר - יוחאי שממלא כל העולמות בתקופת ל"ג בעומר וגם במשך שאר ימי השנה, וכולם מודים שרבי שמעון הוא ראשון לצדיקים שיחיד הוא שהלכה היא כי ביום עלייתו לגנזי מרומים לא עושים "נפילת אפיים".
וזה הנחש, התנין, כוחות הטומאה המלאים בעולמנו רוצים נקמה, הם מכירים בכוחו של רשב"י, הוא מעביר בהם חלחלה, רעדה אחזתם, הם יודעים כי כוחו של רשב"י הגנוז בזוהר הקדוש שוחט אותם בכל פעם שיהודי פותח את ספר הזוהר, קורא בו, שוחט בהמוניהם כאשר מעיין ולומד בו, והם המציאו דרך לפנות לעם ישראל הקדושים ולהפחידם שלא לעסוק בזוהר הקדוש, הם טפטפו את כוס הרעל שלהם לתוך כוס השתייה של בערים, חסרי קדושה ושכל להורות לישראל הקדושים להתרחק מהצדיק וקדושתו, הם שמעדיפים סיפורי עולם הזה, כאילו אין עולם הבא, הם מעדיפים לבנות לעצמם שמות בעולם הזה, לשבת על כורסותיהם המרופדות וכרסיהם המרופדים בבשר ויין ולשכוח ולהשכיח לעם ישראל הקדושים כי הם לתכלית אחת בעולם הזה העכור, לקחת מהטומאה את ניצוצות הקדושה ולהעלותם למקומם, ובהעדר קדושה ישאר העולם הזה "חרוב" כפי מסכת סוטא, סנהדרין מדרשים ועוד שבאלף השביעי העולם הזה יהיה "חרוב", ויבנה עולם חסד, ותחיית המתים והטומאה תעלם, עד אז כל פועלו של היהודי לצעוד בשבילי אבותינו הקדושים שמסרו נפשם עבור כך:
והנה זה דורנו זכה לאור התשובה לאחר שירד למעמקי שער החמישים של הטומאה בכדי לקרב את הגאולה, הם התחפשו לכופרים ברוחניות, גדלו בבית "חילוני", מעולם לא ביקרו בבית כנסת או קראו קריאת שמע ישראל, הם הסתובבו בכל העולם חוו כל חוויות הטומאה האפשריות ובגמר איסוף ניצוצות הקדושה הם מצאו את עצמם במעלית התשובה, מעלה אל האור, מעלה אל הקדושה אל מסירות הנפש, אך וי וי וי..באמצע העלייה תפסו אותם מכחישי הסוד והזוהר, תפסו אותם מכחישי ההשגחה הפרטית והכניסו אותם במוסרות, בכפייה ללמוד הלכות העולם הזה, וחלקם הגדול נושר,
עיסקו בתורת עץ החיים - זוהר וסוד ולעולם אל תזניחו את ההלכה, את התלמוד הבבלי והירושלמי, את המשניות את התנ"ך, מי שמפריד בתורתו הקדושה של הקב"ה הבדלו ממנו, התרחקו ממנו הוקיעו אותו, הוא מהנחש, הוא אחוז בעוונותיו בכבלי שווא וקסם של העולם הזה, אל תפחדו, ההשגחה הפרטית תוביל אתכם למקום מבטחים - רק אם תאמין.
כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק!!!!
ישתבח שמו של המאציל העליון שנתן לו תורה ומצוות ולימד את רבי שמעון בר - יוחאי את סודותיו ואשר לא שמר את הסוד לעצמו אלא חילק אותו לכל בר ישראל, (מבשר"י אחזה אלוה - מרשב"י אחזה אלוה) והרי הם כתובים בזוהר הקדוש והם שמותיו של הקב"ה שכל הנבראים הם חלק משמותיו של הקב"ה מי בחסד ומי בגבורה מי בקדושה ומי בטומאה, והכל הם צירוף אחר צירוף להרחיק הקטנות ולמשוך הגדלות, לדחוק הגשמיות ולהמשיך הרוחניות, לברר טוב מרע אוכל מפסולת עד להיות שמו של הקב"ה אחד - לא בחשבון של 1,2,3. ולפני אחד אין מה לספור, אלא אחד מלשון אחדות מוחלטת שאין בה הפכים, אין בה טוב ורע, אין בה למעלה ולמטה, אחד יחיד ומיוחד שלם בארבע אותיות שמו:
ישתבח ויתברך ויתעלה, ובעולמות הפרוד קיים התיקון = הם שלוש עולמות פירוד בהם מתקיימים המפרידים שהם כוחות הטומאה ובהם נלחמים המאחדים והמייחדים שהם כוחות הקדושה. שלוש עולמות: עולם הבריאה, עולם הנשמה שם יש כמעט אחדות מלאה, מיעוט רע ורובו טוב, למטה עולם היצירה, עולם הרוח חציו טוב וחציו רע, ומתחתו עולם העשיה רובו רע ומיעוטו טוב, ולמטה עולם העשיה הגשמי הזה כולו רע ובתוכו כבשה אחת דלה ועניה, ה" אחרונה בשמו יתברך, כנסת ישראל, עם ישראל, השכינה הקדושה, תורה שבעל פה, נפש שבויה בתוך לוע הנחש הארור המבקש לדחות את סופו, את שחיטתו ע"י הדבקת הנפש הקדושה לנפש הטמאה בתאוות עולם החומר, עולם התאוות הגשמיות, ובכוח הצדיק שמסר גופו ונפשו ונכנס לעפר שלוש עשרה שנים בתוך מערה וחי על חרובים ומים אנחנו כולנו לומדים או נלמד את סוד הברור, כל אחד מישראל יעסוק בסופו של ברור, תקון וצרוף בזוהר הקדוש בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, מכיון שלימוד פשט, הליכות העולם הזה, סיפורי התנ"ך ושיוכם לעולם הזה הם כולם מצד הנפש, התלמוד הבבלי והירושלמי בפשט הלימוד הוא ברוח ובנפש, ואילו הסוד, הזוהר הקדוש וחיים על פי הזוהר הם בעולם הנשמה, ולכל יהודי יש שלוש דרגות אלו בכח: נפש, רוח ונשמה והוא צריך לעמול בכדי שהדרגות האלו יצאו מהכח אל הפועל, בין בגלגול זה ובין בגלגול אחר, ואדם העוסק רק בפשט נתון בכל עת למרות מלכות הנחש, אין לו כח ועזר וסמך לשמור על נפשו, כאשר הוא זוכה לרוח אז מתעלת הנפש בכח הרוח לעיתים כפי שקובע עיתים לתורה, ונקרא עבד עברי, וכאשר זוכה לנשמה, שהיא סודות ורזי התורה הקדושה הרי הוא בן לקב"ה, כל זמנו ומעשיו ומחשבותיו דבוקים בתורה ובקב"ה, בשכבך ובקומך, ובלכתך בדרך ואין כח לנחש להפיק זממו על נפשך המוגנת ע"י רוח ונשמה מאורו של הקב"ה יתעלה, ובכח הנשמה מחזיק חרב פיפיות בידו ההורגת ושוחטת את כל כוחות הטומאה שלו ושל סביבותיו, ואז טוב לצדיק וטוב לשכנו, או לשוכניו שהם כל נפשות שפודה בכח מסירות נפשו מידי הנחש ומעלה אותם בכח נשמתו בכל פעם שקורא קריאת שמע ובמילה "אחד" מוסר את נפשו. ואז הוא מקיים מצות הפרשה: לעבוד בכוחות הטומאה ולהוציא מהם את נפשות הבלועים הנמצאים בחם בן נח שהוא עבד כנען, ובכך לקרב את הגאולה ב.ב.א.כ.י.ר
רַבִּי חַסְדָּאי פָּתַח, (קהלת ט יד) עִיר קְטַנָּה וַאֲנָשִׁים בָּהּ מְעַט. עִיר קְטַנָּה, כָּךְ אָמַר רַבִּי יוֹסִי מִשְׁמֵיהּ דְּרַבִּי יִצְחָק, עִיר קְטַנָּה, דָּא גוּפוֹ שֶׁל אָדָם עיר קטנה ובה אנשים מעט-זה גופו של אדם, אדם נקרא עולם קטן, עולם נקרא אדם גדול. זהו כלל- אדם גדולם, זהו פרט- אדם קטן, הכל ברא במידת אדם: ראש תוך, סוף, למעלה , אמצע , למטה, ימין, שמאל, אמצע, לפנים אחור, אמצע הם כללות עשר מידות שלוש רוחניות, שש מעשיות, אחת יחידה ותמה ,אנשים בה מעט, הם איברי הגוף שכל אבר נחלק לשלושה פרקים הם פרטות האבר: כפי יד, כף יד, פרק, זרוע, יד ימין כנגד חסד שלושה פרקים חכמה של החסד, חסד של החסד, נצח של החסד,יד שמאל שלושה פרקים בינה של הגבורה, גבורה של הגבורה הוד של הגבורה קו אמצעי, דעת של התפארת, תפארת של התפארת ,יסוד של התפארת וזנו ימין-חחן, שמאל- בגה, אמצע- דתי,
וּבָא אֵלֶיהָ מֶלֶךְ גָּדוֹל, זֶה יֵצֶר הָרָע. שֶׁהוּא מֶלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל וּבְנֵי אָדָם גַּם כֵּן מְשׁוּעְבָּדִים תַּחְתָּיו, וְהוּא מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם. לעיר הקטנה בה מלך זקן וכסיל הוא יצר הרע ומשעבד את האיברים לעבודתו , לרוץ ברגליים לתאוות העולם הזה, לעבוד בידיים לעולם זה, בחירתו של האדם האם ליתן למלך הזקן-ליצר הרע למלוך עליו או למלך מלכי המלכים.. אין שני מלכים לאדם, , לכן ימכור איש את כל מה שיש לו ויגלה לעיר תורה ,לעיר שמלכותו יתברך מושלת בו ביציריו, ברצונותיו,
וּמָצָא בָּהּ אִישׁ מִסְכֵּן וְחָכָם, זֶה יֵצֶר טוֹב, שֶׁהוּא מִסְכֵּן, וְאֵין מַאֲזִין לוֹ. חָכָם, שֶׁהוּא מַחְכִּים לַמַּאֲזִין לוֹ, לְהִנָּצֵל מֵעוֹנְשָׁהּ שֶׁל גֵּיהִנֹּם. ואז טוב לו ,הוא דבוק בתכלית ,באמת, בידיעת מטרותיו בעולם ועובר זמן והוא שוקע בשיגרה, הוא לא מחדש, הוא לא מתקדם, יום רודף יום .. וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, זוֹ נִשְׁמָתוֹ שֶׁל אָדָם, שֶׁלֹּא תֶחֱטָא לִפְנֵי בּוֹרְאָהּ. וְאָדָם לֹא זָכַר אֶת הָאִישׁ הַמִּסְכֵּן הַהוּא. אֵין זוֹכֵר אוֹתוֹ, וְיָשׁוּב הָאָדָם לַחֲטוֹא, בְּהַהוּא יֵצֶר הָרָע. כי זה הזקן והכסיל ער 24 שעות כפי הקב"ה לא ינום ולא ישן, גם המלך הזה לא נם ולא ישן.. הוא ער כאשר אתה רוצה לקום בנץ ומשכנע אותך שזה חומרא, לא חייב.. הוא ער כאשר אתה רוצה להתקדש יותר לטבול במקווה טהרה, אומר ללך- אל תשתגע, תיהיה כמו כולם.. אתה חייב להחמיר, הוא ממתין לך בכל פינה להחליש את רצונך להידבק בקדושה, לעזוב הבלי העולם הזה, להפסיק לפטם גוף שתכליתו להיות מאכל לתולעים.. בבור קטן,בור אפל.. וכאשר תדע זאת ותחיה כך- תרחק מהמלך הכסיל והזקן תוכל להתקדם לדרגה גבוהה יותר, לכללות לאדם הגדול, לעבוד את היחידה המיוחדת האומללה, המשועבדת בגלל עוונותינו בגלל פשעינו, השכינה הקדושה המיילת ושואלת איה מנחם איה מרחם...
עִיר קְטַנָּה, זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, שֶׁנִּקְרֵאת עִיר הַקֹּדֶשׁ, קַרְתָּא קַדִּישָׁא לְגַבֵּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. כְּדְאַמְרִינָן. (שה"ש ח ח) אָחוֹת לָנוּ קְטַנָּה. שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית כט טז) וְשֵׁם הַקְּטַנָּה רָחֵל. רחל, אימא, אמא מושלכת, מסולקת מעליונים ומתחתונים, כולם מגרשים אותה עבור התאוות, עבור אני,, עבור כוחי ועוצם ידי,, ויש מעט גם הם מושלכים ומבוזים וַאֲנָשִׁים בָּהּ מְעָט, אֵלּוּ הָאָבוֹת- אבהרם, יצחק יעקב הם הבינו את התכלית והורישו אותה לכל זרעם הקדוש , כל מעשיהם היו עבור בכל מכל כל. השכינה, מלכות ה" יתברך היא העולם הבא היא ירושלים של מעלה, היא ציון, ציון השבויה- איך נשיר את שיר ציון באדמת ניכר.. בָּא אָדָם הָרִאשׁוֹן, יָרְדָה עִמּוֹ שְׁכִינָה, וְשָׁרְתָה בְּתוֹכוֹ. חָטָא אָדָם הָרִאשׁוֹן, וְנִסְתַּלְּקָה מִמֶּנּוּ - היא לא יכולה לסבול חטא , היא לא יכולה לסבול מידות רעות , כעס גאווה, רדיפת כבוד, ממון, תאוות גשמיות, זימה,, - היא מסתלקת, היא נעלבת, היא מושפלת.
בָּא נֹחַ, וְהוֹרִידָהּ לָאָרֶץ. חָטְאוּ דּוֹר הַמַּבּוּל, וְנִסְתַּלְּקָה מִן הָעוֹלָם לאן הלכה? נדדו עליונים , נדדו תחתונים, אף אחד לא נשאר במקומו, כל עולמות הקדושה ירדו לעזור לסייע, הם צריכים מרכבה , ישראל הוא המרכבה של כל העליונים .. .
וּבָא אֵלֶיהָ מֶלֶךְ גָּדוֹל וְסָבַב אֹתָהּ, דָּא פְּלוֹנִי. וּמָצָא בָהּ אִישׁ מִסְכֵּן חָכָם, דָּא יַעֲקֹב, יעקב, מי זה יעקב? איש תם- שלם במידותיו.. מי זה בית יעקב ? הבית של יעקב זו רחל, כל נקבות ישראל הן רחל וכאשר בנות רחל ידבקו ברחל ובמידותיה , וכאשר בני ישראל ידבקו ביעקב ובמידותיו אז תחזור השכינה למקומה , אז יחזור המלך מבכיו ואבלו מלך נעלב, מלך מושפל, מי השפיל אותו ? כל מי שממליך כח אחר על עצמו, כל מי שחושב שיש כח אחר בעולם אדם , רב, מלך, שופט, רופא, צדיק הם כולם נבראים הם כולם בני חלוף, יש רק נצחי אחד, אין מלבדו כלום. וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, דָּא משֶׁה. מַהוּ וְסָבַב אוֹתָהּ. שֶׁמִּתְעַסֵּק פְּלוֹנִי שֶׁיֶּחֶטְאוּ יִשְׂרָאֵל בַּגָּלוּת, בִּשְׁבִיל לְהִתְעַכֵּב הַמַּטְרוּנִיתָא בַּגָּלוּת, דִּכְתִיב (תהלים צא טו) עִמּוֹ אָנֹכִי וגו".
חכמה- זה משה רבינו הוא מילט את העיר, את ישראל, מציפורני רשע פרעה ומצרים, הוא ממלט בכל יום את נפשות העשוקים מידי פעור , הוא מתגלה בכל נשמה של ישראל הוא - משה- נ הוא בשער התשובה- שער נ" יחד עם נשמה כללות נשמת ישראל, כל מי שזועק, צועק, אני רוצה אני מבקש אני מתחנן להתקרב לחזור- משה בא ומסייע לו ומלמד אותו וחוצה לו את ים סוןף ומביא אותו להר סיני , ומשמיע לו את קולו של הקב"ה"אנוכי ה" אלוקיך"... ואז אתה כבר לא פוחד לשמוע את קולו של הקב"ה- אתה מוכן למסור את נפשך, אתה מוותר על הכל כי אור הנשמה, אור משה רבינו מגלה לך את התכלית , את האמת, ואתה נכנע אתה מתחבר למסכן.. לייצר הטוב וּמָצָא בָהּ אִישׁ מִסְכֵּן, דָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ, (זכריה ט ט) עָנִי וְרוֹכֵב עַל חֲמוֹר וְנֶאֱמַר (ישעיה נז א) הַצַּדִּיק אָבַד. כָּל זְמַן שֶׁלֹּא יָבֹא עָלָיו הַשֶּׁפַע. וְעָלָיו נֶאֱמַר, (שם ט ה) וְנָהָר יֶחֱרַב וְיָבֵשׁ. זה המשיח הפרטי שלך- ייצרך הטוב כל עוד הוא לא רוכב על החמור, על החומר, על הגשמיות, החמור רוכב עליו - הוא לא גואל אותך.. וכשתשתחרר מהחומר, מהגשמיות, מהתאוות ממידות רעות, תלבין את החומר, חמור לבן ותרכיב עליו את היצר הטוב "סור מרע ועשה טוב" ואז אתה בגאולה וכאשר נגאלת- לך גאל אחרים , זכה את אחיך שבאפלה וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, דָּא אַבְרָהָם, שֶׁבַּעֲבוּר אַבְרָהָם שֶׁעָתִיד לָבֹא, מִילַּט אֶת הַתֵּיבָה בְּחָכְמָתוֹ, וּמָלְטוּ נֹחַ וּבָנָיו. תיהיה אברהם, מלט ערים נוספות ואת הנפש אשר עשה בחרן- עשה נפשות, גלה מלכותו יתברך על כל הנבראים שאתה יכול להשפיע עליהם, וכל העוסק בזיכוי הרבים אין חטא בא על ידו, החטא , הזקן הכסיל לא מתקרב אליו..
יתרו – זוהר – לשון הקודש (הזוהר בניקוד – הדרשה ללא ניקוד) אָנֹכִי, שֶׁכְּשֶׁנִּטְהָר הַמִּקְדָּשׁ וְנָכְרִי לֹא יִקְרַב אֵלָיו וְהַמִּקְדָּשׁ מֵאִיר לְבַדּוֹ, שֶׁהֲרֵי הִתְבַּטֵּל בְּאוֹתָהּ שָׁעָה יֵצֶר הָרָע מִן הָעוֹלָם, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הִתְעַלָּה בִּכְבוֹדוֹ לְבַדּוֹ, וְאָז נֶאֱמַר אָנֹכִי ה" אֱלֹהֶיךָ. סוֹד שָׁלֵם בַּשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ. א" - לְיַחֵד סוֹד הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּדַרְגוֹתָיו לִהְיוֹת אֶחָד, מִשּׁוּם שֶׁסּוֹדוֹ הוּא ו". נ" - סוֹד לִירָא מִן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְלָדַעַת שֶׁיֵּשׁ דִּין וְיֵשׁ דַּיָּן, וְיֵשׁ שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים וּפֻרְעָנוּת לָרְשָׁעִים, מִשּׁוּם שֶׁהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" תַּחְתּוֹנָה. כ": לְקַדֵּשׁ אֶת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם, וּלְהִתְקַדֵּשׁ בִּדְרָגוֹת קְדוֹשׁוֹת, וּלְהִתְפַּלֵּל אֵלָיו תְּפִלָּה בְּכָל זְמַן לְהַעֲלוֹת הַכֶּתֶר הָעֶלְיוֹן, סוֹד שֶׁל הַכִּסֵּא הָעֶלְיוֹן עַל גַּבֵּי הַחַיּוֹת הָעֶלְיוֹנוֹת כָּרָאוּי, וְהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" עֶלְיוֹנָה. י": לְהִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה יוֹמָם וָלַיְלָה, וְלָמוּל מִילָה בְּסוֹד לִשְׁמֹנָה יָמִים, וּלְקַדֵּשׁ הַבְּכוֹר, וּלְהָנִיחַ תְּפִלִּין וְצִיצִית וּמְזוּזָה, וְלִמְסֹר אֶת הַנֶּפֶשׁ לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא, וּלְהִדָּבֵק בּוֹ. אֵלֶּה הֵן שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה מִצְווֹת עֶלְיוֹנוֹת שֶׁכּוֹלְלוֹת מָאתַיִם שְׁלֹשִׁים וְשֵׁשׁ מִצְווֹת אֲחֵרוֹת שֶׁהֵן בַּסּוֹד שֶׁל אָנֹכִי, כְּלָל שֶׁל זָכוֹר. זה שאמר הקב"ה לישראל אנכי ה" אלהיך: כשירד הקב"ה על סיני התעטרו כל ישראל בכתר, חטא הנחש יצר הרע כוחות הטומאה נמוגו נשארו רק ישראל והקב"ה ללא יצר רע טהורים, קדושים סוֹד שָׁלֵם בַּשֵּׁם הַקָּדוֹש התחברו אותיות שמו התחברו כל המידות שהופרדו ע"י הנחש כי זה הנחש מהותו - פרוד מחלוקת הוא הפריד את אותיות השם ואת הייחוד העליון ואחר כך את ישראל מהקב"ה ע"י חטא העגל ואת ישראל מארץ ישראל ע"י חטא המרגלים ואת השכינה מבית המקדש ע"י פירוד אחים ושנאת חינם ואת הגלויות ע"י כתות, חצירות, עדות, מוצאות ואת התורה הקדושה מארבע אותיות שמו ואת סודות התורה שהם הכוח היחידי שיכול לשחוט את הנחש המפריד זהו הכוח היחידי שיש לישראל כנגד כל כוחות הטומאה. ולכן לא פוגעים בלומדי פשט יש להם בתי מדרשות מפוארים ממוזגים יש להם כל העולם הזה ללא הפרעה, כי הם לא מפריעים למפריד. ואילו לומדי הסוד נרדפים, עניים, בתי מדרש עשויים מצריפים עלובים וישנים ועוד ייסורים ורדיפות והחרמות. כי לומדי הסוד שוחטים את הנחש את כוחות ה=טומאה את המפריד והוא תוקף רק אותם.
א - ייחוד שמו יתברך: לאחד לייחד - הקב"ה ישראל תורה אחד הם א" - לְיַחֵד סוֹד הַשֵּׁם הקָּדוֹשׁ בְּדַרְגוֹתָיו לִהְיוֹת אֶחָד, מִשּׁוּם שֶׁסּוֹדוֹ הוּא אות א ייחוד ראשון לעשות את הקב"ה – אחד: במחשבה בדיבור במעשה בכוונה, אין הפרדה אין שליטה לאף כוח בעולם חוץ מ "אחד" בכל דרגותיו בספירות בפרצופים הנבראים המלאכים, הכל אחד. לפני אחד מה אתה סופר? אחד! ולא בחשבון של אחד שתים שלש וכו", אחד!! עצור. אחד יחיד ומיוחד הוא שולט בכל פרודה באויר בכל תנועה בתוך הנבראים מחוץ לנבראים הוא יודע כל מה שעבר עליך בכל הגלגולים וגם כעת הוא רואה את המחשבות שלך את ההרהורים שלך את כוונתיך את המניעים שאתה יודע, ואת המניעים שרק הפנימיות שלך יודעת. וכאשר אתה מייחד אותו בצורה הזו. אז זה רק הוא!!! הוא המציאות, המציאות זה הוא!! לכן אמרו הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. מהי המלכתו הקב"ה בעי ליבא רוצה את הרצון שלך את הלב שלך הוא מבקש "תמליך אותי עליך בידיעה" "תרצה להמליך אותי" ואז תראה, שאין כל כוח אחר, אין שכן, בנק, רופא, מנהל, אויב, רבי וכו" שיכול לשנות משהו משליטתו המוחלטת בך. לייחד אותו ב - ו קצוות: למטה שם הוא נמצא למעלה גם ימין - בודאי שמאל – תמיד לפנים - תראה אותו אחור - תמיד שומר עליך ובתוכך - זו השביעית זו השכינה שכינתו שוכנת בתוכך. נ" - סוֹד לִירָא מִן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא וְלָדַעַת שֶׁיֵּשׁ דִּין וְיֵשׁ דַּיָּן, וְיֵשׁ שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים וּפֻרְעָנוּת לָרְשָׁעִים, מִשּׁוּם שֶׁהַסּוֹד שֶׁלּוֹ ה" תַּחְתּוֹנָה נ של אנכי נ = בינה 50 שערי בינה היא נקראת תשובה, יראה עליונה, "המלך המשפט" לפני יום הכיפורים. אבל גם אימא מרחמת וסולחת. היא הדין והדיין. לעומת ולהבדיל, שופט בעולם הזה גמר לגזור דינו של אדם, הולך לעסקיו, כאשר הבינה מוציאה דין על אחד מישראל היא מיד עומדת וזועקת לבורא עולם "אני דין אמת עשיתי" אבל עכשיו אני מבקשת רחמים עבור ישראל בנך אומר לה הקב"ה לא לחינם קראתי לך "תשובה" מיד נשלחים שליחים לאדם בצורת "רבי", אח, אישה, קבצן מישהו שמבקש ממנו עזרה חסד צדקה ולאחר שהאדם יעשה צדקה יגיע שליח חדש שיזכיר לו את העבירה ותכנס בו רוח חרטה ותתעורר בו תשובה וגזר הדין ימחק. יש דין ויש דיין ויש תשובה זו נ של אנכי. כ": לְקַדֵּשׁ אֶת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם : איך מקדשים את שמו תהיה צדיק צדיק פרושו צדק לשון מאזניים לקיים את כל ההלכות במדוייק לשון מאזניים לא לחומרא לא לקולא בדיוק כפי חוד התער זהו צדיק ובמקום שאתה מרגיש חזק היה חסיד החמר מעט קום מוקדם יותר נטול ידיים ליד המיטה ברך כמו שצריך את ברכות השחר וכשאתה בין בני אדם היה מודל לחיקוי הראה שאתה בן של הקב"ה מידות איפוק אהבה עזרה השתתפות בכל צער ושמחב=ה של ציבור פשט הדברים עכשיו סוד העולם הוא שדה מערכה שדה קרב רוחני שתי חיילות שתי מחנות וכפי מלחמה יש שבויי יש נעדרים יש פצועים ובדור שלנו יש הרבה הלומי קרב קידוש שמו זה ללמד את העולמות העליונים את שיעור הקומה את הידיעה שהעולם הזה הוא עולם המדמה לתת כוח וידיעה על האויב דע את האויב זהו כלל גדול בכל צבא זהה אותו הוא מחלל את שמו של הקב"ה אתה קדש הלל אותו שבח אותו וּלְהִתְקַדֵּשׁ בִּדְרָגוֹת קְדוֹשׁוֹת לדעת את הדרגות הקדושות איך מעלים תפילה איך מושכים שפע מה זה הקב"ה מה הם הנהגותיו למה מסתירים את הקב"ה את הבורא מכולם למה לא מגלים את גדלותו את מידותיו עוסקים רק בעולם הזה מה ואיך לאכול ולשתות ולישון גלו את הקב"ה לכל העולם גדלו שמו קדשו שמו הוא עכשיו בחזקת "מלך נעלב" 6000 אלפים שנים, מורדים בו, מבזים אותו, מגרשים אותו - ברח דודי ודמה לך לצבי או לעופר האיילים.. עכשיו, הוא כבורח, כמתחבא, כמסתתר. ואנחנו מבקשים!!! גם כשאתה בורח - ברח כמו עופר שתמיד מסתכל אחורה, שתראה שאנחנו אחרייך!! לא עזבנו!! לא נעזוב!! פייסו אותו.... וּלְהִתְפַּלֵּל אֵלָיו תְּפִלָּה בְּכָל זְמַן שלוש תפילות חובה קבעו הם לצורך תיקון העולמות, אבל ההלכה תתפלל במילותייך 24 שעות המצא תפילות על כל דבר דבר עם הקב"ה על כל דבר, הוא שומע "תפילת כל פה" כל פה שפונה אליו, הוא שומע, אמרי פה וגם הגיון הלב! הוא שומע את הדיבור אבל גם את המסתתר בתוך הדיבור. לְהַעֲלוֹת הַכֶּתֶר הָעֶלְיוֹן : לעלות את הכתר העליון למדרגתו? הכתר לא זז ח"ו. אלא, במחשבה של בני אדם, הם הורידו את הכתר של המלך והלבישו אותו על בני אדם, עד מתי תעסקו בכתר של אדם? ותעסקו בכתר של מלך המלכים של הבורא יתברך שברא הכל!! י": לְהִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה יוֹמָם וָלַיְלָה: י של אנכי תורת השם תמימה שלימה היא תוכנית הבריאה הפועלת ללא דופי ההרמוניה בין כל הנבראים הגשמיים והרוחניים התורה צריכה תנועה היא לא נעה ופועלת מעצמה היא מקיימת את כל הקשרים, ההשפעות, את כל חוקי הבורא עבור הנבראים, אך מי שמניע אותה הוא ישראל, הוא מוציא אותה מהכח אל הפועל, ללא שישראל יעסקו בתורה יומם ולילה – חוקי הבורא לא יתקיימו והעולם יחזור לתהו, שניה אחת ללא תורה! העולם יחרב. כל אות צופן קוד היא תנועה באלפי עולמות במליארדי נבראים כל עולל בן 3 שאומר "שמע" מניע את כל העולמות קדימה אל הגאולה, אל הנחלה, אל גילוי מלכותו יתברך. כי בתורה יש קוד מיוחד צופן, שכאשר ישמע, אותו קוד, אותו צופן, (כפי "פקוד יפקוד" – קוד גאולת מצרים) הכל ישתנה התורה תקבל את צורתה הסופית הנצחית - העולם הבא. קוד אחד צופן אחד שנמצא רק בנשמה אחת! מי הוא משה רבינו בגוף של משיח בן דוד: שתבוא הגאולה משיח שיבוא...תהיו ברוכים!!
עיקר רצוננו באתר זה להגביר את כוחו של הזוהר הקדוש שבו הבטיח לנו אליהו הנביא כי בזכות התעסקות בספר הזוהר נזכה לגאולה ברחמים, ודרכו של רבי שמעון בר יוחאי, ראש הצדיקים בגן עדן, שהיא מסירות נפש מוחלטת לקב"ה ולתורה הקדושה, לדעת סוד הפרצופים העליונים ולייחדם להמשיך השפע מפרצוף לפרצוף ומעולם לעולם עד הנקודה שלנו בכדי להעלות את ניצוצות הקדושה ואת חלקי השכינה חזרה לעולמות הקדושה.
ודע כי עיקר תפקידו של הזוהר להאיר לנו בדור האחרון כפי שאמר בתיקוני זהר דף כד/א "כד יתגלי לתתא בדרא בתראה בסוף יומיא, ובגיניה וקראתם דרור בארץ וגומר:" שיתגלה ספר הזוהר בדור האחרון ובגללו וקראתם דרור בארץ, שהזוהר הוא יציאה משעבוד החומר לחרות ודרור הרוח. כך לפי כל סימני הגאולה שהודיעו לנו, כי החשיכה גברה, ואין איתנו עוד מי יודע, ואנחנו כצאן ללא רועה, כל דאלים גבר, ובא אור הזוהר מסלק החשיכה ומלמד אותך לבנות מקדש לקב"ה והוא ישכון בתוכך ממש לא רק מסביבך, והברכה תשרה בביתך ועל שולחנך כשאתה מדבר עם הקב"ה דברי תורה, ואתה רץ לבית הכנסת להיות מעשרה ראשונים המקבלים פני שכינה, וקם בלילה ללמוד תורה, ומחמיר על עצמך ולא על הסובבים אותך, ושומר על טהרה, וטובל במקווה, ומצטער על גלות השכינה ורץ לקרב רחוקים, ומשתף את העניים בכל השפע שהקב"ה מעניק לך, בין שפע רוחני של חכמת התורה, שעסק התורה סגולה לכל הבעיות, ואדם שיודע ללמוד תורה ומקבל שפע מחכמת התורה שהיא עץ החיים חייב להעביר אל יתר אחיו את התורה הקדושה. ומי שמקבל שפע גשמי, שניתן לך כדי להגביר את החסדים בעם ישראל, להמשיך השפע לנזקקים, לחולים, לעניים, להחזיק לומדי תורה, להפיץ ספרי תורה בחינם, לפתוח תלמודי תורה ומדרשות. אלו שני סוגי הצדיקים, האחד בשפע הרוחני שמקבל ומעבירו הלאה, והשני בשפע גשמי להרבות החסד, ושניהם הם כפי צינור המעביר מים מנקודה שהיא הקב"ה לנקודה הבאה שהיא הנצרכים ברוחניות ובגשמיות, ואז הוא צינור נקי ונקרא צדיק.
ואילו ח"ו מקבל השפע שומר לעצמו אזי הצינור נסתם ומזדהם ונקרא רשע ח"ו והם כפי שהזוהר מסביר לנו את מלחמת החורמה שיש לנו עם הערב רב , נג"ע ר"ע (נפילים, גיבורים עמלקים, רפאים, ענקים), שכל תכליתם היא להרחיק אותנו מהאמונה בבורא עולם, הם מפריעים לנו ברוחניות, מחשבות זרות, בילבולים, עצבות, דכאון וכו", ובגשמיות בטכנולוגיה חדשה, בטלפונים ומסכי "פלזמה", בעיתונים, בפרסומות ועוד בישין מרעין שרק מרחיקים אותנו מעבודת השם, מבניית המקדש, מעשיית המנורה בעלת שבע קנים שזה סוד התפילה,להבריח מהקצה של הטומאה את ניצוצות הקדושה לקצה הקדושה כפי שעשה השלם באדם, יעקב אבינו, להתפלל בדביקות, להרחיק את כל המסיטים והמקטרגים בתפילה, לבקש בתפילה על כל ישראל, גם אלו שעדיין לא גילו את אורו של הקב"ה, וזה כל מה שהעלון הזה מנסה להביא זעיר קטן מעוצמתו של הזוהר הקדוש, ושל הצדיק רבי שמעון בר יוחאי לעסוק בו ובתורתו, וכל המנסה להפריד אותך מהתורה הקדושה הרי הוא הערב רב - הבדל ממנו.