הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 

רפ"ח ניצוצות הם ניצוצות שברי הכלים שנשברו

והן סיבת היותנו כאן

הם חומרי בנין העולם הנצחי, הם רוחניים ועולים דרך עבודת הקודש

הם נמצאים בכל גוף חי

מהדצח"מ - דומם צומח חי מדבר

הם הכוח שמניע ומחזיק את כוחות הפכי הקדושה

שלהן אין תכלית נצחית

הרפ

הרפ"ח הוא קודש, הוא אורו של הקב"ה

הם ניצוצות

כעת נסביר מהו בדיוק

רפ"ח גימטירה - 288

חסד = 72

גבורה = 216

יחד 288

משמע רפ"ח בנוי מחסדים וגבורות

עיבור = גימטירה = 288

ע"ב -גימטירה = 72

רי"ו = 216

יחד רפ"ח

על ידי עיבור הרפ"ח עולה

ויעבור - 288

זו משיכת 13 מידות הרחמים

על ידי משיכת 13 מידות הרחמים

בתיקון השמיני ושלוש עשרה

נוצר חסד

ונקה

אורו מסלק את כל הקליפות העוטפות את הרפ"ח

ומאפשר לניצוצות להתשחרר

במילה

ונקה - גימטירה - 161 שם קס"א הקדוש

אלף הי יוד הי

שהוא ממקור אימא עליונה

כמו אישה המנקה את עוללה

עיבור הוא תוצאה של כל מפגש בין שני

צדדים

אוכל ואדם

שתיה ואדם

ריח ואדם

לחילופין

מדרגות נמוכות יותר

חי וצמחים

צמחים ודומם

עליית מדרגת הניצוץ ממקום שביו

למדרגה גבוהה יותר

מדומם לצומח לחי למדבר למקומו בעולם הנצחי המתוקן

זו סיבת אכילה ושתיה

להכניס לגופינו רפ"ח ניצוצות

לברר אוכל מפסולת

פסולת חוזרת לחומר

אוכל - רפ"ח עולה על יד מצוות סדר העלייה

שדיברנו עליו

הרפ"ח בנוי משמות קודש

אולם בהיותו בתוך הקליפה

הוא מקבל את הנהגתם

שהם מספרים

לכן כל הרפ"ח בשבי הוא מספרים

ובעלייתו שמות קודש

כל אוכל שתיה מכיל ניצוץ או ניצוצות

לכן יש לנו מצות בל תשחית

על יד השחתת אוכל

הניצוץ לא עולה

וחוזר להתייסר בסבב חדש

של חומר גדילה וברור

מכאן

חומר הטומאה ללא תכלית

חומר הוא הגשמיות - גופינו, כל החומרים העטופים את חיינו

הניצוץ המחייה את החומר

חלקי הכלים = רפ"ח

הוא התכלית של היותנו כאן

כיון שבכל חומר יש ניצוץ

תוכלו לענות בעצמכם

על כל שאלה בנושא הגויים

ושכרם

גם גוי חי מניצוץ

כל ההבדל

היא האם

החומר הוא עיקרי והניצוץ משני

אזי הניצוץ יעלה ולגוף אין נצחיות

או שהניצוץ הוא עיקרי

ואז הנברא הוא הניצוץ הוא יזכה

ניצוצות הם חלקי נפש

נפש היא מלכות

לכן כל הניצוצות הן מהמלכות

זו מהות חסרון השכינה

כל ניצוץ הוא חלקה

והיא יורדת בכל לילה ליתן טרף לביתה

טרף = גימטירה 289 = עם המלכות = 288

זה גם כאבה לצערה

כיון שהיא חסירה ואינה יכולה לחזור אל מקומה

עד שיושלמו כל חלקיה

השלמת חלקיה הם כללות

כל עשיית ישראל - בניה בכללות

השלמת כל נברא

איסוף הרפ"ח הפרטי שלו עד להשלמת חסרונו

שזה הרפ"ח.
 

כבודו היא מקבלת את השפע מהז"א

מי מקבלת שפע?

כל השפעת ז"א על המלכות

גדליתה

על ידי ישראל

כל תפילה מעלה רפ"ח

ואז יורדים חו"ג חו"ב לגדילתה

לכל אחד רפח ניצוצות וכולנו מרכיבים את רפח הניצוצות של המלכות?

בכל דבר יש אפשרות להעלות ניצוצות?

כן

חמשת החושים

ומחשבה

טפיחה על שכם של נתמך

מעלה רפ"ח

מילה טובה

צדקה

תפילה

אבל

איסוף הרפ"ח

הוא רק על ידי

אכילה ושתיה

בקדושה

בהחלט

אז איך זה שלא סיימנו עדיין?

כי אנחנו לא אוכלים לשם רפ"ח

התאוות

בזיון האוכל

מידות מאוסות

מחזירות את הרפ"ח לשבי

שולחן אוכל הוא מזבח

זו הלכה

אז כשאוכלים בקדושה עם ברכה וכוונה להעלות ניצוצות זה עוזר לשכינה?

בדיוק

צדיקים אמתיים

יודעים להבחין באוכל

לכן יש מאכלים כגון בשר שרק תלמידי חכמים אמורים לאכול בימי חול

איזה חלק הוא הרפ"ח ואיזה חלק ללא

כמה יש לתקן על כל הפעמים שלא ברכתי

ידעת ובכוונה לא ברכת?

לא. שכחתי הייתי במקום לא טוב

חייתי על אוטומט

אז את כמו כולנו

גזלנו

זה נקרא גזלן

כיון שיש לנו תקנת השבים

תקנת השבים

אומרת שאי אפשר לדרוש

מגזלן כזה חזרה של כל הגזל

מה יעשה

מעתה יתקן

ויעסוק בצדקה וחסד

אחרת לא הייתה יכולת לחזור בתשובה

ככל שתרבו ביוזמה של חסד וצדקה

כך ייסורים לנקות עוננו יהיו פחותים

הקדימו את המכות

בסדר?

בסדר רבנו עזרת לי מאוד!!!תבורך

אמן

איזה מאכלים מעלים הכי הרבה ניצוצות ביום חול?

מאכלים לא מעלים

מה שמעלה

אלו המצוות והתפילות והברכות

כל מה שמזמן לך השם

יש בו ניצוץ שלך

זו הבחירה שאת עושה בשוק

דווקא עגבניה זו ולא אחרת

בשר בהמה מכיל ניצוצות גדולים

ועבורם צריך כוח עלייה גדול

לכן עמי הארץ מוזהרים לא לאכול בשר בהמה באמצע השבוע

כי הם נופלים לתאוות הקליפה

שעוטפת את הניצוץ הגדול הזה

שעוטפת את הניצוץ הגדול הזה

דרגת הרפ"ח

הם כפי שבים

אך עד כמה שאני יודעת יש ניצוצות שונים בחי צומח ודומם נכון

בדומם - יהיה נמוך וכו'

זה הברור הגדול ביותר של רפ"ח

ותדבק נפשו בה

אדם כועס - מסלק ממנו חלקי רפ"ח

אם הנכעס מבליג

הוא זוכה ברפ"ח של הכועס

דינה בת יעקב נאנסה על ידי שכם בן חמור

אולם כיון שמעשה זה נעשה תוך כפיה של כוח טומאה

יצא הניצוץ השבוי בשכם = ודינה זכתה בו

ותדבק נפשו = ניצוץ = בה בדינה

אותו דבר על כל מידה רעה שמשפיע אחד על חברו

ניצוץ עובר ממנו אל חברו המבליג

בשפת המקובלים קוראים לזה

"ברר אותו"

כמו שאמרו על לשון הרע

שכל המדבר על חבריו לשון הרע

נלקחים ממנו זכויותיו - ניצוצות - וניתנות לחברו

 


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים